Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-16, 21:47
Medlem
Hej

Har ett problem med min bärbara. Om jag ska ha videosamtal med någon så kommer inte det upp någon bild från min webbkamera.

Jag har en bärbar Dell, och vet inte hur detta problem kan ha uppkommit?

Någon som kan hjälpa?
Citera
2013-09-16, 22:08
Medlem
phny5s avatar
Drivers? Är den påslagen? i värsta fall kanske du måste sätta sätta på den i bios.
Citera
2013-09-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phny5
Drivers? Är den påslagen? i värsta fall kanske du måste sätta sätta på den i bios.

Förstår inget av det där eller hur man åtgärdar, kan du utveckla?
Citera
2013-09-16, 23:11
Medlem
Polyklorfenols avatar
Först bör du kolla så att din kamera dyker upp under Enhetshanteraren. Klicka på Startknappen och börja skriv Enhetshanteraren i sökrutan, så får du upp den som ett val.

Under Bildenheter ska din kamera finnas om datorn hittar den. Annars behöver du leta upp drivrutinerna till den på tillverkarens hemsida, fast det verkar konstigt att de inte skulle vara installerade från början.
Citera
2013-09-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Först bör du kolla så att din kamera dyker upp under Enhetshanteraren. Klicka på Startknappen och börja skriv Enhetshanteraren i sökrutan, så får du upp den som ett val.

Under Bildenheter ska din kamera finnas om datorn hittar den. Annars behöver du leta upp drivrutinerna till den på tillverkarens hemsida, fast det verkar konstigt att de inte skulle vara installerade från början.

Den finns inte i enhetshanteraren.
Den här datorn har levt sitt egna liv ett tag så den kan mycket väl ha försvunnit.
Citera
2013-09-16, 23:24
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akzye
Den finns inte i enhetshanteraren.
Den här datorn har levt sitt egna liv ett tag så den kan mycket väl ha försvunnit.
Finns det nåt med ett gult utropstecken där?
Citera
2013-09-17, 11:11
Medlem
Hej akzye

Prøv at tage et kig i denne fejlsøgningsguide: http://www.dell.com/support/troubleshooting/se/sv/sedhs1/KCS/KcsArticles/ArticleView?c=se&l=sv&s=dhs&docid=266612_sv

Der er hjælp og løsninger til de mest almindelige problemer med webcam.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook
Citera
2014-08-09, 23:53
Medlem
Pruttkungens avatar
Har samma problem som TS, bildenheter finns inte i enhetshanteraren, och när jag öppnar kameraappen står det bara "Anslut en kamera".

Hjälp?
Citera
2014-08-11, 01:16
Medlem
Pruttkungens avatar
Någon?
Citera
2014-08-11, 02:33
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkungen
Har samma problem som TS, bildenheter finns inte i enhetshanteraren, och när jag öppnar kameraappen står det bara "Anslut en kamera".

Hjälp?

vilket märke/modell har du på datorn?
Citera
2014-08-14, 18:59
Medlem
Pruttkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
vilket märke/modell har du på datorn?
MSI GE60 är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera