2013-09-16, 13:11
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
men är det ingen som kollar funktion och innehåll innan ni lägger ut det på sajten? jag hoppas och tror att det är nån som ansvarar för det men den personen verkar isf inte någon som erfarenhet av att handla med aktier. annars skulle ju inte jag hitta (i mitt tycke) helt uppenbara "missar", de få gångerna jag kollar in nya sajten
Hej!

Jodå, givetvis har vi testare med erfarenhet av handel som sitter och kontrollerar innehåll och funktioner innan vi släpper det. Ibland kan givetvis missar ske, men det behöver inte handla om något som en testare missat att säga till om. Det kan föreligga tekniska hinder eller rena prioriteringar. Sedan får man tänka på att det människor som testar och utvecklar, alla är inte alltid överens om att något ska vara på ett visst sätt, men fortsätt gärna att komma med konkret kritik eftersom det är lättare att ta vidare.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-09-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Jodå, givetvis har vi testare med erfarenhet av handel som sitter och kontrollerar innehåll och funktioner innan vi släpper det.
Era testare har dålig smak och släpper igenom många fel.
http://i.imgur.com/pzzBm3j.png
"Senast Öppning Högsta Lägsta Volym" funkar inte som de ska, de visar bara info om man för musen över grafen och då bara för en markerad minuts info och inte för hela dagen...

Graferna saknar fortfarande mittlinje och översikten är sämre.
Citera
2013-09-16, 16:40
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Era testare har dålig smak och släpper igenom många fel.
http://i.imgur.com/pzzBm3j.png
"Senast Öppning Högsta Lägsta Volym" funkar inte som de ska, de visar bara info om man för musen över grafen och då bara för en markerad minuts info och inte för hela dagen...

Graferna saknar fortfarande mittlinje och översikten är sämre.
Hej!

Allt detta är redan på väg att ordnas och designen för de nya graferna är klara, detta ska nu bara implementeras rent tekniskt.

Tanken är att senast, öppning, högsta, lägsta och volym kommer att vara statiskt och att info om markerad punkt istället dyker upp i grafen. Nu har jag ingen information om hur det kommer gå att implementera rent tekniskt så detta är mest preliminär information utifrån designen som jag sett. Även mittlinje (senaste handelsdags stängningskurs) kommer tillsammans med vertikala stödlinjer.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-09-17, 12:54
Medlem
Ligger avanza.se nere för er med?
+ avanza trader?
Citera
2013-09-17, 12:56
Medlem
nu är det uppe igen för mig, var det någon annan som hade samma problem?
Citera
2013-09-17, 12:59
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vahlo
Ligger avanza.se nere för er med?
+ avanza trader?

Hemsidan låg dessvärre nere ett par minuter. Vi startade om våra servrar och nu ska sidan fungera igen.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-09-17, 13:11
Medlem
Aja baja, Har ni inga backup servrar?
Citera
2013-09-17, 13:18
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vahlo
Aja baja, Har ni inga backup servrar?

Givetvis har vi back-uper. Denna gång var det lastbalanseringen som gick ner och startade om sig vilket innebär att en annan lastbalanserare då ska ta över. Dock så valde även denna att starta om sig ett par minuter efter den första. Så snart den första var uppe igen fungerade hemsidan igen.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-09-17, 13:25
Medlem
Stygotiuss avatar
Varför kan man inte överföra värdepapper mellan Avanza och Avanza Mini (eller tvärt om) själv? Valet finns alltså inte i rullgardinsmenyn utan man måste mejla kundtjänst. Känns som extremt onödigt merarbete för både kunder och personal.
Citera
2013-09-17, 13:34
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Varför kan man inte överföra värdepapper mellan Avanza och Avanza Mini (eller tvärt om) själv? Valet finns alltså inte i rullgardinsmenyn utan man måste mejla kundtjänst. Känns som extremt onödigt merarbete för både kunder och personal.
Hej!

Detta är ingen begränsning som endast finns mellan Avanza Mini och Avanza Bas/Premium-konton utan det är en generell begränsning i systemen som gör att det inte går att genomföra själv via sajten. Håller verkligen med om att det vore smidigt att kunna göra via sajten och jag tror många skulle bli glada om det kunde ske med automatik - både medarbetare och kunder. Vi har dock planer på att effektivisera och automatisera mycket av sådant som görs manuellt idag så förhoppningsvis kommer detta i framtiden.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-09-17, 18:12
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Detta är ingen begränsning som endast finns mellan Avanza Mini och Avanza Bas/Premium-konton utan det är en generell begränsning i systemen som gör att det inte går att genomföra själv via sajten.

Men under "Överföringar -> "Flytta värdepapper" kan man ju flytta hela depåer (eller enskilda värdepapper) från en mängd värdepappersförvaltare, t.ex. Swedbank, Aktieinvest, Danske Bank, Weavering Capital (!) o.s.v. genom att välja dem i en rullgardinsmeny, så vad menar du när du säger generell begränsning i systemet?
Citera
2013-09-17, 19:39
Medlem
Jag har precis bytt laptop och vill lada hem , Avanza trader och, The online trader, hittar inget på eran avanza.se

Avanza har ni något förslag på hur man ska kunna göra detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in