Citat:
Ursprungligen postat av
Tjardalen
Kan inte lämna lufsan, sorry. Tror inte på ”eftergräddningsteorin” tycker det är för lite färg på lufsan för det, men det är ju i och för sig olika hur välstek mat man vill ha. ”Spisen står i ett avstängt läge. Temperaturen står på drygt 180 grader. I ugnen finns en långpanna med potatissmet med skurna fläskbitar ovanpå. Den är inte gräddad men att den ser ut som den precis ha börjat gräddas”. (Sid 492 pdfC). Tror därför mer på ”alltid-stänga-av-ugnen-när-man-går-hemifrån-teorin”. Rörande tidpunkten när A****a gick ut gissar jag på runt 4 eller 5 (beroende på om hon gjort en eller flera satser. Tycker fyra borde passa bättre med när P****e kan ha kommit till Flakeböle. Rev A****a potatis på matberedaren kan hon inte hört så mycket annat, men Sasso hade kanske bättre hörsel… Inte heller troligt att GM ”knackar ner” G****v det första han gör, han måste ju ha snackat lite med honom först. Kanske fick P****e växelmynten, men var inte nöjd med det (hittar nämligen ingenstans att polisen hittat glasskålen med mynt i brandresterna). Och bara för att några vittnen sett den innan behöver det ju inte betyda att den fanns kvar på kontoret. BO kan ju ha gått till banken med den innan branden.
”En nyckel till huset förvarade de i ett litet rum på gaveln, till garaget, där de hade frysen m.m. Nyckeln till ytterdörren låg uppe på ett elskåp. Det var den nyckeln H****a använde sig av för att komma in hos A****a o G****v. De som behövde veta om nyckeln kände till den det var ingen hemlighet, hantverkarna kände till den.” (Sid 476 pdfA). P****e var/är hantverkare och skulle, enligt vad han själv säger byta garderobsdörrar medans BO är i Thailand.
Tanken om elmätaren verkar polisen redan ha tänkt… ” Uppgifter från EON:s redovisade energiförbrukning från fastighetens elmätare: Energiförbrukningen per dygn mellan 2012-12-03 -- 2012-13 har varit mellan 17 – 23 kWh, utom den 2012-12-12 då den var 29 kWh. 2012-12-14 (den dag som branden upptäcktes) steg förbrukningen till 32 kWh. Enligt uppgift från polisen så kopplade de på eftermiddagen den dagen in värmefläktar.” (Sid. 406 pdfC).
Det är fler personer med i tråden nu än i början vilket gör att den blir rörigare.
Aha, kan man radera inlägg? Kan förklara varför jag inte hittar saker jag vet att jag har läst…
Härligt med någon som inte tröttnat på lufsa. Du som verkar vara i matfarten. Vad tror du om att A lagar all mat klar, (flera port.) innan måltid, eller äter man samtidigt som resten gräddas i ugnen. Vad tror du?
De brukade äta mellan kl 18-20, några har nämnt strax efter kl 19 som den vanligaste tiden för kvällsmat hos dem. Jag gissar på att man gör allt klart innan måltid. tror altså morde(t)n skedde lite senare. Om man räknar baklänges hamnar jag kl 18.00.
(drog inte G i sig en stadig skeppsmacka på eftermiddagen..?)