2013-09-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Ja, bara det hur han betedde sig på brandplatsen, inte en tanke på att försöka få ut sin mamma samt övriga konstigheter som han hade för sig på platsen gör han så misstänkt som det bara går.
Helt otroligt att han kom undan rättvisan för det dubbelmordet.

Precis otroligt är ordet.

I detta dokk (se nedan) är ifrån den förra utredningen - (Mellby) Där ser man denna fina stuga - och man kan lätt tänka sig in hur ett äldre par trivs med varandra och livet och går omkring och påtar i trädgården. Fåglarna kvittrar och kaffet smakar gott.
På natten kommer den bestialiske figuren och bryter idyllen Vilket as.

Denna Utredningen (Mellbymorden) nämner en avklippt telefon ledning till huset. Barbro modern till Pierre Karlsson skulle inte kunna ringa o be om hjälp. Reflektion......Inte enkelt för vem som helst att hitta en sådan ledning utomhus och mitt i natten.
Men den herre (PK) som klippte ledningen hade rimligen utmärkt kännedom hur detta hus ser ut i detalj...och var ledningar finns..
Han hade ju varit där många gånger och kunnat reka området. En gång hade han ju knuffat ner hans egen mor nedför källartrappen - Modern säger något som " Nej du, denna gång lyckades du inte.."

Vilket as --- är bara förnamnet.

Och ni som vet - är inte Modersmördaren och mördaren av hennes sambo Tjobbe ägare till denna tomt nu? (Arv) Eller har den ruggige sprättat iväg dom pengarna också?

https://www.dropbox.com/sh/y39jxpzp13xtgxk/HqwPnEl3Zh/Tekn%20protokoll%20utan%20obduktion.pdf
Citera
2013-09-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton

I detta dokk (se nedan) är ifrån den förra utredningen - (Mellby) Där ser man denna fina stuga - och man kan lätt tänka sig in hur ett äldre par trivs med varandra och livet och går omkring och påtar i trädgården. Fåglarna kvittrar och kaffet smakar gott.

Denna Utredningen (Mellbymorden) nämner en avklippt telefon ledning till huset. Barbro modern till Pierre Karlsson skulle inte kunna ringa o be om hjälp. Reflektion......Inte enkelt för vem som helst att hitta en sådan ledning utomhus och mitt i natten.
Men den herre (PK) som klippte ledningen hade rimligen utmärkt kännedom hur detta hus ser ut i detalj...och var ledningar finns..
Han hade ju varit där många gånger och kunnat reka området. En gång hade han ju knuffat ner hans egen mor nedför källartrappen - Modern säger något som " Nej du, denna gång lyckades du inte.."

Och ni som vet - är inte Modersmördaren och mördaren av hennes sambo Tjobbe ägare till denna tomt nu? (Arv) Eller har den ruggige sprättat iväg dom pengarna också?

https://www.dropbox.com/sh/y39jxpzp13xtgxk/HqwPnEl3Zh/Tekn%20protokoll%20utan%20obduktion.pdf

Telefonledningen var nog av gammal sort och gick inte ens upp till övervåningen. Troligtvis avklippt när ny telefonledning drogs in. Annars hade det varit riktigt klipskt av GM.
Citera
2013-09-15, 13:30
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
God läsning CC...

Visst håller väl tidtabellen ännu så slutpläderingarna blir på onsdag?

Ja, som det ser ut nu kommer inte extradagen behövas och slutpläderingarna blir på onsdag. Eventuellt kanske de redan kommer igång på tisdagen, om det blir tid över då?
Citera
2013-09-15, 13:32
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton

PK sålde tomten ett par år efter morden. Det var under den där perioden PK var på grön kvist, 2008 och 2009.
Citera
2013-09-15, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Ja, som det ser ut nu kommer inte extradagen behövas och slutpläderingarna blir på onsdag. Eventuellt kanske de redan kommer igång på tisdagen, om det blir tid över då?
Förmodligen är 14 ett magiskt klockslag, är man klara innan det på tisdag kör man åklagarens plädering.
Efter förhandlingarna kommer domstolen omedelbart att ta ställning till om bevisningen håller, förutsatt att någon begär RPU. De måste fatta beslutet inom något dygn och får bara skicka iväg honom på rättspsykiatrisk undersökning om det är ställt bortom allt rimligt tvivel att PK är skyldig.
Dessutom måste domstolen fatta beslut i häktningsfrågan. Det är dock inte lika säkert tecken på hur de kommer att döma. Det finns ett antal exempel på när rätten efter avslutad förhandling bestämt att den misstänkte ska stanna i häkte, men sedan frikänner. De kan behöva flera överläggningar innan de kommer överens i skuldfrågan, varför den misstänkte kan få stanna i häkte.
Om PK släpps ur häktet frias han garanterat.
Citera
2013-09-15, 15:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Förmodligen är 14 ett magiskt klockslag, är man klara innan det på tisdag kör man åklagarens plädering.
Efter förhandlingarna kommer domstolen omedelbart att ta ställning till om bevisningen håller, förutsatt att någon begär RPU. De måste fatta beslutet inom något dygn och får bara skicka iväg honom på rättspsykiatrisk undersökning om det är ställt bortom allt rimligt tvivel att PK är skyldig.
Dessutom måste domstolen fatta beslut i häktningsfrågan. Det är dock inte lika säkert tecken på hur de kommer att döma. Det finns ett antal exempel på när rätten efter avslutad förhandling bestämt att den misstänkte ska stanna i häkte, men sedan frikänner. De kan behöva flera överläggningar innan de kommer överens i skuldfrågan, varför den misstänkte kan få stanna i häkte.
Om PK släpps ur häktet frias han garanterat.
Det sista håller jag inte med om. Det har hänt, men det är sällsynt, att den tilltalade har släppts ur häktet, och häktats igen innan fällande dom meddelas. Domstolen ångrade sig, helt enkelt.
Citera
2013-09-15, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det sista håller jag inte med om. Det har hänt, men det är sällsynt, att den tilltalade har släppts ur häktet, och häktats igen innan fällande dom meddelas. Domstolen ångrade sig, helt enkelt.
Känner till två fall, i ingetdera försattes den misstänkte på fri fot. I det ena fördes den misstänkte över till sluten ungdomsvård för andra brott, i andra var en person samtidigt omhändertagen enligt LPT och eftersom det inte fanns någon kollusionsfara fick han återvända dit. Har du exempel där någon släppts ur häktet och sedan återhäktats för mord, jag kan mycket väl ha missat detta. I vart fall är det extremt ovanligt.

För övrigt har man väl som domstol misslyckats rätt kraftigt om man först anser att det inte finns sannolika skäl och sedan ändrar sig till att det är ställt bortom rimligt tvivel? Det är därför folk ofta får stanna kvar i häkte till rätten kommit överens i skuldfrågan. Fram till dom är det ju sannolika skäl som räcker för häktning.
Senast redigerad av smålandtintin 2013-09-15 kl. 15:50.
Citera
2013-09-15, 16:30
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stunt7-8
Här följer ett antagande och ett resonemang.

Kan det vara besvärande för PK att han säger att han skall få tillbaka på skatt - när det är det omvända som gäller, dvs att han aldrig någonsin har fått tillbaka på skatten - och att han nu säger att han skall få tillbaka 38 000 kr . . . skall ringa brevbäraren . . . brev i handen ca 15-tiden den 13e.

Är detta hans egna ord eller är det en missuppfattning från min sida?

Om det stämmer, det jag läst här - att skulderna till skattemyndigheten bara har ökat för varje år, så måste det ju ha hänt något som har med ekonomin att göra (år 2011).
Är det plötsligt det omvända som gäller dvs att han skall få tillbaka pengar år 2012?

Om det är pengar tillbaka - så är det ju bara en stor inbetalning som kan förklara detta. Om detta inte är gjort så är ju den påstådda återbäringen en bevisad lögn!

Han har väl aldrig fått tillbaka på skatten - det är väl det omvända som gäller - skulderna har bara ökat för varje år! Resonemanget ovan går ju att kontrollera för en myndighet och en åklagare. (självklarheter kan tyckas) men...

Är detta med återbäring och avi en lögn - eller är resonemanget felaktigt?

Kanske en kombination av lögn och att PK är helt dum i huvudet när det gäller ekonomi.
Det är något fel på hans hjärna, han är ju en galen dubbelnatur om det stämmer att han är mördaren. Vilket jag till 100% tror att han är.
Citera
2013-09-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amaguard
Just det. Innebär att A precis bara börjat vid spisen...
Ändå lite småintressant faktiskt.

Jag har hållit mig utanför diskussionen om lufsan för att jag inte alls tycker att As tillvägagångssätt är konstigt. Hörde jag något utanför huset som låter så pass konstigt att jag vill gå ut - kanske något slags tumult - skulle jag också stänga av spisen för att inte riskera brand när katten är inne (eller bara vidbränd mat).

Då är det konstigare att ytterdörren var låst. Att stänga av spisen går reflexmässigt, i alla fall för mig. Men inte att ta med mig nyckel och låsa efter mig.

Men visst, P kan både ha stängt av spisen efter morden och sedan låst dörren för att försena upptäckten. Egentligen spelar det inte så stor roll i mina ögon.

Eftersom lufsan var nyligen påbörjad och den tar cirka en timme i ugnen, samt att paret åt mellan 18-19 borde tiden för morden vara rätt klar. Antagligen gjorde A som jag brukar göra - gör klart maten/smeten och sätter in den i ugnen och städar sedan undan efter mig. Och det hade hon inte hunnit med.
Citera
2013-09-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
När kan det förväntas en dom i målet?
Citera
2013-09-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amaguard
Fråga till er som tycker ni "känner" PK och hans omoraliska gärningar uppe på N Öland.

Har PK "stake" att köra in bilen på garageinfarten till G och A eller
parkerar han en bit därifrån och sedan går till deras hus?

Kan det tänkas att han skulle kunna känna sig
inträngd och/eller utsatt vid garageinfarten?

Eller har han inga problem med ev. flyktväg eller dyl, tänker han inte på det helt enkelt?

Det finns några vägar och traktorvägar i närheten.

Hur långt kan en man i hans kaliber gå mellan bil och hus tror ni, om han gör det?

Hur resonerar ni om det?

skiss: http://i39.tinypic.com/15i0z9l.jpg

Sven-Eriks E vittnesmål:
"På eftermiddagen på tordagen är han säker på att han
såg en vit buss med grön rand på, den känner han igen,
han vet att pierre har en sån bil."
Läs mer: http://www.rättegång.se/flakebole/

Max R såg vit skåpbil 14/12 ca 7:00-7:15
http://i42.tinypic.com/qoabfn.jpg
fup sida 555

Pelle N såg Pierres skåpbil i böda rondellen 13/12 ca kl.15:00
fup sida 254

Atte, efter att jag redigerat mitt inlägg med tillägget att någon
postat liknande svar gick det inte att radera inlägget,
men det finns fler som borde radera sina inlägg.
ber ånyo om ursäkt!
Senast redigerad av dillkvist 2013-09-15 kl. 17:54.
Citera
2013-09-15, 18:07
Medlem
Angående spisen och lufsan: hade någon endast brutit strömmen via spisvredet, dvs stängt av ugnen? Tyckte det nämndes att strömmen brutits pga brand.... huvudkabeln måste isåfall gått från garaget? men då hade ju maten förkolnat eftersom rimligen inte kabeln brunnit av förrän på morgonkvisten.. Eller hade spisen stängts av OCH strömmen senare gått???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in