2013-09-15, 16:34
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Det där med att Aj verkligen spelar ut på att han är oskyldig och välkomnar åtalet etc. Har förmodligen inget att göra med hur han bedömer sina chanser att komma undan med detta brott. Jag minns själv som barn när jag hade gjort något dumt som jag skämdes över och det fanns indicier/bevis för att det var jag som gjort det så välkomnade jag en grundlig utredning så att jag skulle kunna rentvå mig själv, även om jag förstod att en mer grundlig utredning skulle kunna föra fram ännu mer bevis för att det var jag.

Så agerar jag inte längre och jag är inte säker på varför jag gjorde så men jag skulle kunna tänka mig att det dels handlade om att jag skämdes och till en viss del fick mig själv att tro att jag var oskyldig och det kändes lite bättre på så vis. Dels kan det ha varit en ganska dålig taktik. Låt mig förklara med ett exempel.

En gång så sa min far att han skulle ringa min kompis mamma och fråga henne om något som om hon svarade på det så skulle jag ligga illa till. Där har jag ju egentligen två alternativ:

1. Be honom att inte ringa henne och därmed avslöja mig själv eller
2. Välkomna förslaget och hoppas på att han inte ringer eller att han inte får tag på min kompis mamma

Jag körde med linje 2 och gav till och med telefonen till min far. Jag minns att han inte fick tag på henne då men jag åkte dit på det jag gjort i alla fall.

Det var alltså aldrig några farliga grejer jag hade gjort. Pojkstreck skulle det nog kunna kallas. Men jag misstänker att AJ har samma tankegång här. Åtal kommer det bli oavsett han vill det eller ej. Då kan han lika gärna välkomna det och spela oskyldig.

Som Kanel-Kalle säger, han kommer att neka ända in i kaklet. Intressant vore att studera AJ:s tidigare domar och se vid hur många tillfällen han ansett sig oskyldig. Jag vågar påstå att han utan undantag nekat till det mesta som lagts honom till last. Att erkänna är att se sig själv och sanningen om sig själv och det är inte många kriminella som gör. Särskilt inte ynkryggade kvinnovåldsverkare som AJ.
Citera
2013-09-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Haha du tycker inte själv att du drar det några kilometer för långt?
Herregud.
Han nekar in i det sista, ända tills han blir dömd, och ännu längre, han kommer neka hela tiden.
Han kommer att överklaga men blir fälld även där.
Sen överklagar han igen men HD kommer icke att ta upp hans fall.

Nej, jag tycker inte jag drar det för långt. Titta på hans tidigare domar. Det är ju inga riktiga domar utan han har sluppit undan med lite smisk på fingrarna....om han slipper undan den här gången med då misstänker jag ALLVARLIGT att det handlar om korruption. Och tycker att man ska granska det. Han borde få sådant straff att man aldrig mer släpper ut honom mer. Med tanke på hans tidigare brott. Han tillhör högriskpersoner i att återfalla i grova brott.
Citera
2013-09-15, 16:46
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justina21
Nej, jag tycker inte jag drar det för långt. Titta på hans tidigare domar. Det är ju inga riktiga domar utan han har sluppit undan med lite smisk på fingrarna....om han slipper undan den här gången med då misstänker jag ALLVARLIGT att det handlar om korruption. Och tycker att man ska granska det. Han borde få sådant straff att man aldrig mer släpper ut honom mer. Med tanke på hans tidigare brott. Han tillhör högriskpersoner i att återfalla i grova brott.

Korruption, hur då?
Citera
2013-09-15, 17:55
Medlem
Citat:
Spela ingen större roll med ett erkännande i dessa dagar kan jag bara säga.

TYVÄRR får jag nog säga, med AJ bakrund, domar samt besöksförbud mm mm så har han gått loss de flesta gångerna, han verkar säker på sin sak om att gå fri, dess värre tror jag faktiskt detsamma, han kan inte dömmas för något, finns inget mordvapen mm, samt att han har gått loss i stora mål förrut så han gör säkert detsamma nu :/
Citera
2013-09-15, 18:06
Medlem
Citat:
Håller med dej. Hans tidigare domar är en förnedring mot de människor som blivit drabbade. Vissa av dem så hårt att de får bära det med sig resten av livet. Var fan är rättvisan någon stans? Det har t o m hänt att han kommit undan straff helt. Då passar han på att lägga upp sitt frikännande på Facebook, med texten " så nu har de förstått hur jag ska behandlas" typ något i den vägen. Börjar tro att det ligger något i det. Jag är så jäkla orolig att han får gå fri i brist på bevis. Snälla någon bevisa motsatsen.
Citera
2013-09-15, 18:24
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Håller med dej. Hans tidigare domar är en förnedring mot de människor som blivit drabbade. Vissa av dem så hårt att de får bära det med sig resten av livet. Var fan är rättvisan någon stans? Det har t o m hänt att han kommit undan straff helt. Då passar han på att lägga upp sitt frikännande på Facebook, med texten " så nu har de förstått hur jag ska behandlas" typ något i den vägen. Börjar tro att det ligger något i det. Jag är så jäkla orolig att han får gå fri i brist på bevis. Snälla någon bevisa motsatsen.

Han kanske lärt sig känna sig överlägsen rättvisan i mindre mål och inte förstår att han får mer mot sig i större mål?

Nej, jag litar mer på journalisternas ord att han ser trött och sliten ut.

Det är nog snarare så att han vill få folk att hålla tyst samtidigt som han vet att många av hans vänner tagit avstånd från honom.
Citera
2013-09-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Han kanske lärt sig känna sig överlägsen rättvisan i mindre mål och inte förstår att han får mer mot sig i större mål?

Nej, jag litar mer på journalisternas ord att han ser trött och sliten ut.

Det är nog snarare så att han vill få folk att hålla tyst samtidigt som han vet att många av hans vänner tagit avstånd från honom.
Då håller vi tummarna för det
Citera
2013-09-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
TYVÄRR får jag nog säga, med AJ bakrund, domar samt besöksförbud mm mm så har han gått loss de flesta gångerna, han verkar säker på sin sak om att gå fri, dess värre tror jag faktiskt detsamma, han kan inte dömmas för något, finns inget mordvapen mm, samt att han har gått loss i stora mål förrut så han gör säkert detsamma nu :/
inte för ja vet men skulle gissa mordvapnet sitter fast på hans kropp? med lite hjälp av ett vasst hörn i lägenheten? för har väl inte stått nåt i tidningarna om vilka skador hon hade?
Citera
2013-09-15, 19:33
Medlem
Id* skulle fyllt 24 år idag. Hoppas det finns lite samvete hos berörda personer som deltog till att hon inte fick uppleva det...
Citera
2013-09-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll

Jag håller med Dig Harkoll....jag är också orolig....det skulle vara åt Helvete rent ut sagt om han gick fri.... ja hans tidigare domar är verkligen ett hån mot dom som drabbats av honom. Det är dags att mura in honom för gott nu. Han har ställt till för samhället tillräckligt. Kostar ju flera tusen per DAG att ge han en fängelseplats. Frågar ni mig skulle han bli inlåst på bröd och vatten. Och få skura allmänhetens toaletter med tandborste. DET vore ett straff passande herr morot.
Citera
2013-09-15, 21:07
Medlem
Citat:
Jag håller med Dig Harkoll....jag är också orolig....det skulle vara åt Helvete rent ut sagt om han gick fri.... ja hans tidigare domar är verkligen ett hån mot dom som drabbats av honom. Det är dags att mura in honom för gott nu. Han har ställt till för samhället tillräckligt. Kostar ju flera tusen per DAG att ge han en fängelseplats. Frågar ni mig skulle han bli inlåst på bröd och vatten. Och få skura allmänhetens toaletter med tandborste. DET vore ett straff passande herr morot.

Låt nu inte goda minnen av Ida ersättas av dålig oro för moroten!

Han är en person med omvittnad benägenhet att misshandla kvinnor. Han var den sista kända på brottsplatsen. Hans bästa vän har erkänt sig ha kommit dit för att hämta honom. Han körde då en bil som senare brändes. Vid denna bil fanns fynd som visade att även Ida färdats i den. Ida har återfunnits och även om dödsorsaken inte kan fastställas via kroppen så vittnar hennes blod om att hon inte dött av naturliga orsaker.

Vidare har ting hörande till moroten och kanske Ida bränts och i bästa fall finns där DNA.

Och till sist går det att knyta DB och FH till skyddande av brottsling vem än som begått mordet.

Det är för en gångs skull en situation där inte ord står mot ord utan besvärande omständigheter pekar på moroten, i bästa fall till och med DNA. Jo, ord står mot ord. De tre har olika versioner och AJ har redan tvingats med egna ord tala mot sina egna ord och gissningsvis får han snart göra det igen.

Håll tummarna och tänk bara på Ida!
Citera
2013-09-15, 21:34
Medlem
Citat:
Haha du tycker inte själv att du drar det några kilometer för långt?
Herregud.
Han nekar in i det sista, ända tills han blir dömd, och ännu längre, han kommer neka hela tiden.
Han kommer att överklaga men blir fälld även där.
Sen överklagar han igen men HD kommer icke att ta upp hans fall.
Vi är inte alltid överens,men här är vi det, han blir fälld,alldeles för
mycket som pekar mot honom.
Med bärande av kropp ur lägenhet in i bil,från bil till fyndplats.
Förmodligen berusad,stressad,oskärpt,lämnat en del Dna spår efter sig.
Krävs nog totalt värdelösa tekniker för att missa det.
Det är bara att ge sig till tåls och invänta SKL
Skänker en tanke till Id@ som borde ha suttit och ätit tårta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in