2013-09-14, 15:58
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det kanske kan vara så att AJ vill att vissa i vänskapskretsen skall tro att han är på väg ut så att vissa ser till att hålla tyst med de pusselbitar de eventuellt har.

Så kan det vara. Hans otålighet i häktet kan bero på att han är van att kunna manipulera folk och sanningar och hade räknat med det den här gången också.

Citat:
Ursprungligen postat av roffeochjag
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men jag vill minnas att åklagarsidan bara är skyldig att delge försvaret sådant som kan vara försvaret till gagn. Bevis och besvärande indicier behöver således inte uppges förrän åtal har väckts.

Så är det.
Citera
2013-09-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Men det handlar om att se tuff ut på bild, förstår du inte det? För det behöver man inte riktiga vapen.

Är du så dum så du tror att tatuerade är inavlade? Eller är du bara ute för att kränka istället för att diskutera trådens ämne?

Se tuff ut på bild? Ja, det lyckas man ju verkligen med tatueringar i ansiktet och som du säger, hållandes i plastpistol

Vet inte vem som är mest sorglig, du eller han.

Självklart är inte alla tatuerade inavel, till skillnad från era åsikter drar jag inte alla över en kant , men hans ansiktsdrag, tidigare historik av brott, livserfarenhet och det som lagts fram i tråden kan man inte låta bli att undra vilken husvagn han trillade ut ifrån. Dessutom dumpa en kropp några km från sin bostad.

Ska sluta skratta nu, detta är faktiskt inte roligt. Det är sorgligt alltihop. Hoppas han döms. Synd att vi inte har några "get-raped-in-the-ass"-fängelser.
Citera
2013-09-14, 19:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Se tuff ut på bild? Ja, det lyckas man ju verkligen med tatueringar i ansiktet och som du säger, hållandes i plastpistol

Vet inte vem som är mest sorglig, du eller han.

Självklart är inte alla tatuerade inavel, till skillnad från era åsikter drar jag inte alla över en kant , men hans ansiktsdrag, tidigare historik av brott, livserfarenhet och det som lagts fram i tråden kan man inte låta bli att undra vilken husvagn han trillade ut ifrån. Dessutom dumpa en kropp några km från sin bostad.

Ska sluta skratta nu, detta är faktiskt inte roligt. Det är sorgligt alltihop. Hoppas han döms. Synd att vi inte har några "get-raped-in-the-ass"-fängelser.
Så du är fortfarande bara ute efter att kränka, både DaBitch och DB. Du bidrar inte precis till tråden med några sakliga argument. Du skriver "era åsikter". När uttryckte DaBitch samma åsikt som DB i vilken fråga?

Men en sak har du rätt i, man ska inte skratta, det är sorgligt, framförallt Idas dödsfall.
Citera
2013-09-14, 21:40
Medlem
Bra skrivet Quarrel
Behandla folk som du vill bli behandlad själv,
svårare behöver det inte vara.
Då kanske fler vänner/bekanta till de misstänkta skulle
våga/vilja skriva i tråden till nytta för oss alla.
Som det är nu med alla påhopp/kränkningar måste man
vara väldigt modig för att erkänna att man är bekant eller vän.
Synd,jag tror vi går miste om en hel del info.
Citera
2013-09-14, 22:49
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Menar du på fullt allvar att du inte kan se det omogna i att 30-åriga män beter sig så? Det finns inget roligt eller tufft i det.

Jag tycker det säger en del om honom som person..
Citera
2013-09-14, 22:54
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Tjejen med verklighets uppfattning

Vad är det för bild D*nnis lagt upp då på en pistol och ett knog järn?? Med kommentaren "alltid redo".

Så mkt bullshit från dig!

Zizzla ... Din verklighetsuppfattning når inte ens upp till min IQ ....
Kan du inte se skillnad på ett riktigt vapen och en Soft Air Gun kan jag bara beklaga.
Ditt bullshit speglas tyvärr tillbaka...
En Soft Air Gun är ett s.k låtsasvapen alla över 18 får bruka.
Sedan att du inte kan förstå ett skämt som "alltid redo" tycker jag är ännu beklagligare.
Du måste ha ett tråkigt liv... Kan bara beklaga

Beklaga??? Det är helt onödigt. Jag är väldigt glad att jag inte har så stor vana av vapen..
Citera
2013-09-15, 09:03
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Jag har varit medlem sedan 2001, fast under tre namn... so say what!!

Kan du inte komma med nån riktigt information i tråden.

Vad jag vet så lånade DB ut sin volvo till FH, som tack för att han fick ha sin buss på FHs tomt, nån vecka innan "mordet". DB har (antagligen) inte pratat med polisen i förför och blir då häktad. Lättare än så är det inte. Folk har häktats för mindre.

Bussen flyttades dit efter mordet. Det har diskuterats i tråden och exakt datum är inte helt klarlagt men i alla fall efter mordet.

Det verkar alltså som om DB slagit i din bekanta, som du påstår i tråden är DBs ex, en ren lögn för att på det viset hävda att han inte alls själv haft bilen. OK Gillar man någon så är man kanske lite extra benägen att tro på det.

Men uppmana du DBs ex att läsa aftonbladets artikel om FH där bussen nämns eller säg åt henne att åka till Salstad och fråga någon av grannarna som andra i tråden har gjort.

Därefter kan
a) hon börja fundera på varför DB ljuger
b) du sluta skriva tramsinlägg
Citera
2013-09-15, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SifferSlav
Om han nu är så förbannad och tycker att utredningen tar för lång tid kan han väl bara erkänna. Det borde ju skynda på allting, tycker jag.
Spela ingen större roll med ett erkännande i dessa dagar kan jag bara säga.
Citera
2013-09-15, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justina21
Som jag har sagt tidigare i mina inlägg, tycker jag det är läskigt att han moroten, är så säker på att han frias. Nu sist, kan man ju läsa i tt att han "ser fram emot när åtal väcks, om det nu blir ngt sådant"....han är så säker på att han går fri att han "ser fram emot att åtalas" ? Frågan är varför. Han måste ju ha kontakter i higher places. Typ att han är stjärt-gosse, eller att hans mamma är, till någon med makt. Tycker det är skrämmande att se hur han kan ha haft sån lekstuga med rätt-systemet och bara gått fri hela tiden. Och nu är han lika säker att så kommer ske denne gången. Det luktar korrumption här....det är helt klart något som är fischy.....
Haha du tycker inte själv att du drar det några kilometer för långt?
Herregud.
Han nekar in i det sista, ända tills han blir dömd, och ännu längre, han kommer neka hela tiden.
Han kommer att överklaga men blir fälld även där.
Sen överklagar han igen men HD kommer icke att ta upp hans fall.
Citera
2013-09-15, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Vi går till skjutbanan, du får välja mellan två vapen från ett bord, du får tom titta hur nära du vill men inte röra dem så skjuter jag dig med den du väljer? En är replika s.k. soft air gun och en är en riktig. Så ser vi hur tränat öga för vapen du har

Självklart skulle jag aldrig ställa upp på det, men folk har blivit skjutna för soft airguns förut, just för att man kan inte se skillnad.

Så om nu den tatuerade inaveln håller i ett riktigt vapen eller ej kan du inte svara på lilla gumman, och du kan inte övertyga oss med bilder heller då folk bra mycket mer utbildade(husvagnsexamen räknas ej) än dig inte kan avgöra replika - riktigt.
Rättelse: replika är INTE en soft airgun.
Replika är en kopia.
Citera
2013-09-15, 15:50
Medlem
Det där med att Aj verkligen spelar ut på att han är oskyldig och välkomnar åtalet etc. Har förmodligen inget att göra med hur han bedömer sina chanser att komma undan med detta brott. Jag minns själv som barn när jag hade gjort något dumt som jag skämdes över och det fanns indicier/bevis för att det var jag som gjort det så välkomnade jag en grundlig utredning så att jag skulle kunna rentvå mig själv, även om jag förstod att en mer grundlig utredning skulle kunna föra fram ännu mer bevis för att det var jag.

Så agerar jag inte längre och jag är inte säker på varför jag gjorde så men jag skulle kunna tänka mig att det dels handlade om att jag skämdes och till en viss del fick mig själv att tro att jag var oskyldig och det kändes lite bättre på så vis. Dels kan det ha varit en ganska dålig taktik. Låt mig förklara med ett exempel.

En gång så sa min far att han skulle ringa min kompis mamma och fråga henne om något som om hon svarade på det så skulle jag ligga illa till. Där har jag ju egentligen två alternativ:

1. Be honom att inte ringa henne och därmed avslöja mig själv eller
2. Välkomna förslaget och hoppas på att han inte ringer eller att han inte får tag på min kompis mamma

Jag körde med linje 2 och gav till och med telefonen till min far. Jag minns att han inte fick tag på henne då men jag åkte dit på det jag gjort i alla fall.

Det var alltså aldrig några farliga grejer jag hade gjort. Pojkstreck skulle det nog kunna kallas. Men jag misstänker att AJ har samma tankegång här. Åtal kommer det bli oavsett han vill det eller ej. Då kan han lika gärna välkomna det och spela oskyldig.
Citera
2013-09-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Det där med att Aj verkligen spelar ut på att han är oskyldig och välkomnar åtalet etc. Har förmodligen inget att göra med hur han bedömer sina chanser att komma undan med detta brott. Jag minns själv som barn när jag hade gjort något dumt som jag skämdes över och det fanns indicier/bevis för att det var jag som gjort det så välkomnade jag en grundlig utredning så att jag skulle kunna rentvå mig själv, även om jag förstod att en mer grundlig utredning skulle kunna föra fram ännu mer bevis för att det var jag.

Så agerar jag inte längre och jag är inte säker på varför jag gjorde så men jag skulle kunna tänka mig att det dels handlade om att jag skämdes och till en viss del fick mig själv att tro att jag var oskyldig och det kändes lite bättre på så vis. Dels kan det ha varit en ganska dålig taktik. Låt mig förklara med ett exempel.

En gång så sa min far att han skulle ringa min kompis mamma och fråga henne om något som om hon svarade på det så skulle jag ligga illa till. Där har jag ju egentligen två alternativ:

1. Be honom att inte ringa henne och därmed avslöja mig själv eller
2. Välkomna förslaget och hoppas på att han inte ringer eller att han inte får tag på min kompis mamma

Jag körde med linje 2 och gav till och med telefonen till min far. Jag minns att han inte fick tag på henne då men jag åkte dit på det jag gjort i alla fall.

Det var alltså aldrig några farliga grejer jag hade gjort. Pojkstreck skulle det nog kunna kallas. Men jag misstänker att AJ har samma tankegång här. Åtal kommer det bli oavsett han vill det eller ej. Då kan han lika gärna välkomna det och spela oskyldig.
Det kan mycket väl vara som du skriver,ett annat alternativ är att det kan vara ett sätt att påverka
sina "vänner" där ute att hålla tyst,jag kommer snart ut,så tjalla inte.
Svårt att veta vad som rör sig i hans huvud,men där han sitter nu kan han
inte använda den vanliga lösningen,VÅLD!!! kanske därför han är arg och frustrerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in