Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-15, 19:17
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Såg en video från SvP's "demonstration" igår i Stockholm, videon var filmad från en balkong ovanför demonstrationståget.

Det man slås av är vilket pack det är. Partiledaren och någon person till är oklanderligt klädd i kostym och slips. Men bakom.... Det ser ut som några urspårade fotbollshuliganer, som dessutom verkade gå runt och halsa från flaskor som såg ut som vodka/whiskyflaskor. Vad är detta?

Är detta pack överhuvudtaget intresserade av politik, eller är de bara intresserade av att bråka?

Sen fanns det några som såg ut som aktivister, en ung tjej som bar en fana. Men stackars flickebarn med sådant klientel runt sig.

Det är den svenska postmoderna motsvarigheten till tyska sturmabteilung. När inte ordning och säkerhet kan garanteras är det ganska fördelaktigt att inneha ett stabilt våldskapital vid sin sida. Åsikter om kläder och uppsyn är givetvis av relevans, men det största packet är de svenskfientliga krafter som mobiliserar mot nationalism. Vad som brukar störa mig är snarare klädstil och uppförande hos de som inte ämnar slåss och därmed utan ursäkter borde klä upp sig lite för att inte väcka instinktiva WT-vibbar hos gemene förbipasserande. Dåligt med videos på spektaklet än, men på marscher är det inte ovanligt med synliga tatueringar och subkulturell klädstil (hos vissa, inte alla) vilket med fördel kan dämpas om man vill visa upp en hälsosam och föredömlig politik.

Ps: Misstänker personligen att vätskan som inmundigades var vatten (demonstrationen pågick i flera timmar under en solig sensommardag).
Citera
2013-09-15, 19:18
Medlem
Tony.Bazookatones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
Väldigt vettigt inlägg och jag håller med om varje punkt. Morfologin tycker jag i allmänhet har blivit lite bortglömd iom att gener och dna har fått stort genomslag. Dock har ju gen och dna-forskningen pk-fierats och mycket måste(påtvingat) baseras på "allas-lika-värde" och annat kulturmarxistiskt nonsens, varpå man i många fall ändå måste ty sig till äldre forskning som inte var bakbunden av dagens ondskefulla och onaturliga "ideal".

Det var ju vänstern, med juden Boas på spetsen, som ville få bort morfologiska klassificeringar och typologin från den akademiska världen. Meningen var såklart att förhindra att folk skulle identifiera sig med sitt utseende och sina särdrag och utveckla en raslig identitet och stolthet baserad på utseendet.

Nationalister förlitar sig numera på genforskning, men den typen av forskning kan på sätt och vis sägas vara en reträtt från de angrepp från vänsterhåll som man riktade mot Carleton Coon, Earnst Hooton och andra vita antropologer; inte minst av judar som Franz Boas och S.J. Gould.
Senast redigerad av Tony.Bazookatone 2013-09-15 kl. 19:22.
Citera
2013-09-15, 19:20
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Tony Bazooka och Flummoxed borde dra till modeforumet eller något. Vad de snackar om har ingenting med nationalism att göra.

Tvärtom, gemenskapen människor känner med dem som är lika dem själva är grunden för nationalismen. Genkluster är i detta sammanhang betydligt mindre viktigt än utseende.
Citera
2013-09-15, 19:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Nu är min video klar!

http://www.youtube.com/watch?v=Dwp5l1IPlRo

På skoj bara, fast det finns en viss känsla i den. Eller vad säger ni?
Grymt gjort, för jag antar du gjorde den hyfsat snabbt och så?
Citera
2013-09-15, 19:32
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Förstår delvis vad du menar. Men dessa "fotbollshuliganer" som jag gissar var ifrån SMR gjorde mycket bra och vi ska vara glada att de hjälpte SvP. Det är såna grabbar vi behöver. Starka svenskar som kan ge det klena vänsterpacket och polisen en omgång.
Det är en stor skillnad mellan "huliganer", d v s motståndsrörelsens män och andra slagskämpar, och WT-pack.

Motståndsmännen kanske inte riktigt attraherar allmänheten med sina blixtsnabba motattacker mot rödingarna och aggressiva beteende mot fiende såväl som polis, men de gjorde åtminstone ett riktigt bra jobb och gjorde väldigt mycket för demonstrationens säkerhet. Det enda problemet var att de borde ha varit fler.

Däremot tror jag att användaren du citerar mer syftar på folk med trashiga/sunkiga/degenererade kläder, tatueringar överallt och inte sällan en flaska sprit eller cigarett i handen. Dessa borde verkligen bara köpa nya, propra kläder (om man inte ska slåss så bör man klä sig så propert som möjligt, med den lilla faktorn att man kanske bör undvika det allra dyraste man har, när man riskerar att bli dränkt i Infogivers, Snauhis och XmadBallzX piss (nu undveks ju detta mycket effektivt, och den ända personen under hela demonstrationen som blev allvarligt nerpissad var ju rödingen som pissade ner sig själv när hen blev omhändertagen av polis, men det fanns en risk).

Citat:
Sen behöver övriga nationalister fan i mig börja gymma och köpa nya kläder. Det är viktigt hur vi ser ut och för oss!
Du har verkligen rätt i detta och estetiken får inte alls den uppmärksamhet den förtjänar. Att vara estetiskt tilltalande för allmänheten är otroligt viktigt. Det finns trots allt väldigt många svenskar som innerst inne tycker som oss men är för indoktrinerade och betingade för att göra ett aktivt val och rösta på eller gå med oss, men dessa lär definitivt avskräckas från oss om de märker att nationalister generellt är sunkiga drägg.
Citera
2013-09-15, 19:33
Medlem
flummoxeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Det genomförs kontinuerligt undersökningar och studier på det här fältet vilket gör att man kan få lite olika resultat eftersom referenspopulationerna kan skilja sig något. Utgår vi från vita referenspopulationer används ex.v ibland CEU (Nord- och västeuropeiska exempel från Utah, USA), jag har av förklarliga skäl ingen större insyn i underlagsstudier från andra sidan jorden men det är ganska orimligt att utgå från att man skulle använda uppenbart felaktiga individer (ex.v en afroamerikan som identifierar sig som vit) som referensexempel i en studie.

Absolut. Dock använder man säkert många olika vita folkgrupper i samma referenssystem, vilket i så fall innebär att man får en blandpopulation som referens. Jag hoppas såklart att jag har fel här.

Citat:
Jag tror inte att man behöver oroa sig för mycket för främmande folkelement i de referenspopulationer som finns idag, tvärtom är det väldigt bra att ha dessa för framtida bruk.

Här har du en poäng, man kan använda dem för att få bort de värsta konsekvenserna av folkutbytespolitiken.

Citat:
Ett intressant exempel är en haplogruppstudie om 5000 engelska män vilket fick forskarna att spekulera om att en miljon engelsmän är direkta ättlingar till de romerska legionärerna för 2000 år sen. De fann R1b-S28 på Y-kromosomen, en ovanlig markör i Storbritannien (nästan helt frånvarande i irländska och skotska samhällen, dit romerska trupper inte nådde) men desto vanligare i Italien. Haplogruppen indikerar dock ett mer avlägset arv och är inte särskilt applicerbart för nuvarande genetik, samtidigt har många afro-amerikaner upptäckt typiskt europeiskt y-DNA eller m-DNA vilket kan förklaras i att de har vita förfäder (och antagligen en ganska långt vit linje) före slavhandeln i USA. Framtidens svenskar, om 100-200 år, kanske tror sig vara svenska men hittar en afrikansk haplogrupp i sitt DNA och får veta att somaliska Bubbu i Rinkeby som käkar khat nu kl. 19.02 den 15/9-2013 är dess manliga förfader i rakt uppstigande led. Fast om svensken om 100-200 år fortfarande är blond spelar det kanske ingen roll?

Klart det spelar roll, men den individen ser troligen mer ut som vår apatiske statsminister än en blond nordbo. Hur tror du Reinfeldt klustrar på dina gentest förresten?
Citera
2013-09-15, 19:33
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Nu är min video klar!

Lite för högt ljud på musiken. Annars var det bra.
Citera
2013-09-15, 19:36
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ps: Misstänker personligen att vätskan som inmundigades var vatten (demonstrationen pågick i flera timmar under en solig sensommardag).
Det verkar tyvärr som att det dracks en del alkohol i tåget. Personligen ser jag inget större problem med att vara lätt berusad om man bara ska gå i ett tåg, men det ser fan inte bra ut och därför bör man låta bli, och särskilt för att visa respekt för partiets ledning som inte vill ha alkohol i leden.

Citat:
Ursprungligen postat av flummoxed
Tvärtom, gemenskapen människor känner med dem som är lika dem själva är grunden för nationalismen. Genkluster är i detta sammanhang betydligt mindre viktigt än utseende.
Ja, och det som avgör hur människor ser ut är var de hamnar i genkluster. Varför kan du inte bara fatta att det här med "rastyper" är förlegat och ointressant ur en nationalistisk synvinkel?
Citera
2013-09-15, 19:40
Medlem
Citat:
Nu är min video klar!

Du fick mig att skratta högt, trots att jag kände mig rätt dyster innan, tack för det. Du har verkligen talang för sådant här, både att teckna och göra filmer. När det gäller propaganda är humor viktigt, blandat med allvar, vilket denna film var. Hade nog varit ännu roligare om du hade haft Jacobssons (eller någon annans) ansikte över den som hade ihjäl alla folkförrädare. Återigen, rolig film haha.

Du borde lägga ned mer tid på sådant här, det är viktigare än vad man kan tro att få ut sitt budskap via filmer. Både humor och mer allvarliga sådana. Tänkt över det? Sedan behöver det naturligtvis inte vara jättebra gjort, när det är på denna nivå är det ändå rätt charmigt.
Citera
2013-09-15, 19:47
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Det verkar tyvärr som att det dracks en del alkohol i tåget. Personligen ser jag inget större problem med att vara lätt berusad om man bara ska gå i ett tåg, men det ser fan inte bra ut och därför bör man låta bli, och särskilt för att visa respekt för partiets ledning som inte vill ha alkohol i leden.

Ja, och det som avgör hur människor ser ut är var de hamnar i genkluster. Varför kan du inte bara fatta att det här med "rastyper" är förlegat och ointressant ur en nationalistisk synvinkel?
Uhm? Vid vilka tillfällen då? Inte en enda person kom till samlingen med någon bolagspåse, det låg på funktionärsgruppledarna bord att i så fall ombesörja att dylikt lämnades i närmaste soptunna. Inte heller under tåget rapporterade en enda funktionär att denne sett någon alkoholhaltig dryck. Om du nu såg förtäring av alkoholhaltig dryck i tåget och underlät dig att rapportera detta så är det minst sagt ett lika dåligt beteende.

/Micke
Citera
2013-09-15, 19:47
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Nu är min video klar!

Skitbra. Är du kanske vår tids Joseph Goebbels?
Citera
2013-09-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Bazookatone
Det var ju vänstern, med juden Boas på spetsen, som ville få bort morfologiska klassificeringar och typologin från den akademiska världen. Meningen var såklart att förhindra att folk skulle identifiera sig med sitt utseende och sina särdrag och utveckla en raslig identitet och stolthet baserad på utseendet.

Nationalister förlitar sig numera på genforskning, men den typen av forskning kan på sätt och vis sägas vara en reträtt från de angrepp från vänsterhåll som man riktade mot Carleton Coon, Earnst Hooton och andra vita antropologer; inte minst av judar som Franz Boas och S.J. Gould.

Ja, ett typsikt judiskt drag att förvrida allt handfast och logiskt till någonting absurt och svårgreppbart, allt för att gynna sin egen agenda, vad som är "rätt" har aldrig någonsin varit i judens intresse på samma vis som oss germaner som har en väldigt tydlig och stark känsla av "rätt-och-fel" och ett starkt samvete som tynger oss.

Det gäller helt klart att vara noga med vilken "forskning" man läser in sig på och verkligen sätta sig in i bakgrunden till den "utveckling" som skett inom respektive område. Bakom kulissen finns mången gång en unken liten jude som sedan krigets slut haft fritt spelrum att totalt förvrida all sanning till judens specialitet: rävspelet och lögnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in