2013-09-15, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Tror att problemet är löst. Annika var en god husmor och gjorde som hon skulle. Hon stängde av ugnen ca 15 minuter innan lufsan var färdiggräddad och utnyttjade eftervärmen i stället för att slösa med el.

B*ngt och Ke*t är brandmän.

fup s609.

"
B uppgav att K gick in i huset och fann mat som stod framme på bänken i köket.
K hade uppgivet för B att det var mjölk, potatis och fläsk framme.
Spisen hade varit påslagen men ej varm då strömmen hade brutis.
Det fanns en ofärdig lufsa i ugnen."

Konklusion, Du har inte läst fup sidan 609.
Har du gjort det men ändå rundar av med duktig husmor,
så får du nog finna dig att bli lite emotsagd,

Kan du förstå det?
Senast redigerad av amaguard 2013-09-15 kl. 08:30.
Citera
2013-09-15, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Sorry. Har inga småbarn längre, stänger ändå ugnen om jag går ut.

Nya elmätare verkar skicka info stup i minuten...Har dem det?

G och A har använt ved, eftersom vedhög utanför huset. Annan värmekälla?

Kunde vi löst detta med spisen en gång för alla med uppgifter från Eon.

Ugnen ger ju garanterat utslag på mätaren.. Långsökt?
Citera
2013-09-15, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amaguard
Nya elmätare verkar skicka info stup i minuten...Har dem det?

G och A har använt ved, eftersom vedhög utanför huset. Annan värmekälla?

Kunde vi löst detta med spisen en gång för alla med uppgifter från Eon.

Ugnen ger ju garanterat utslag på mätaren.. Långsökt?
Nej. Har de en sådan mätare är det smart!
Citera
2013-09-15, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så här lät det 2007, vid första dubbelmordet:

Citat:
Kammaråklagare Gunilla Öhlin, som på onsdagen inte var tillgänglig för kommentarer, skriver i sitt åtal att 49-åringen uppsåtligen berövat mannen livet under kvällen eller natten. Kvinnan ska sedan ha mördats genom att den nu åtalade tände eld på huset. Om hon dessförinnan hade bundits, misshandlats eller drogats framgår inte.
Åklagaren kallar en lång rad vittnen till rättegången, som troligen inleds i Kalmar tingsrätt den 13 februari. Bland annat ska polispersonal vittna om den åtalades beteende på brandplatsen.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/atal-for-dubbelmord-i-byxelkrok

Enorm tur har "vår man" haft vid båda tillfällena.
Någon kunde ju ha råkat se honom "in action", den gången vid dramat i Byxelkrok
eller som nu i Flakeböle.
Men är den på väg att ta slut nu kanske...den där turen...?
Det finns gränser för allt. Även när det gäller hur länge turen kan vara för
ett psykopatiskt monster till mördare.

Och högst sannolikt inträder det ögonblicket när så sker inom den allra närmaste tiden.
Det är på hög tid för någon att sona sina missgärningar.
Länge och väl.

Ja, bara det hur han betedde sig på brandplatsen, inte en tanke på att försöka få ut sin mamma samt övriga konstigheter som han hade för sig på platsen gör han så misstänkt som det bara går.
Helt otroligt att han kom undan rättvisan för det dubbelmordet.
Citera
2013-09-15, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Tror att problemet är löst. Annika var en god husmor och gjorde som hon skulle. Hon stängde av ugnen ca 15 minuter innan lufsan var färdiggräddad och utnyttjade eftervärmen i stället för att slösa med el.

står i fup:en att det var "ofärdig lufsa i ugnen", den borde väl vara färdig eftersom den var i eftervärmen mer än 15minuter.

såg nu ett liknande svar, ursäkta.
Senast redigerad av dillkvist 2013-09-15 kl. 10:12.
Citera
2013-09-15, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amaguard
B*ngt och Ke*t är brandmän.

Konklusion, Du har inte läst fup sidan 609.
Har du gjort det men ändå rundar av med duktig husmor,
så får du nog finna dig att bli lite emotsagd,

Kan du förstå det?

Naturligtvis förstår jag det. Dessutom har jag tidigare i tråden sagt att jag är tacksam över att bli rättad när jag har fel. Jag blev så glad igår när jag fick lära mig att det går att grädda mat med hjälp av eftervärme och att det kunde vara därför den omdiskuterade lufsan stod i en avstängd ugn att jag glömde detaljerna runt omkring. Vilken tur att du hade lagt det på minnet så att min teori om att A var en duktig husmor blev avskriven. Nu visade det sig att under tiden jag skrev om den teorin i en tidigare kommentar hade två andra gäster skrivit exakt samma sak. Det känns skönt att veta att vi var flera som tyckte att eftergräddningsteorin vore en bra förklaring.
Citera
2013-09-15, 10:58
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Vad har det med att göra att jag trollade fram ett sådant resultat? Mitt enda syfte var att undanröja ett av hennes såkallade bevismaterial. Ty det påståendet var så hejdlöst galet att jag förmodligen kan hoppa på ett av hennes andra.

Men kära nån... Min lista över såkallat bevismaterial? Är du helt knasig? Jag har väl inte gjort någon lista över bevisning? Min lista var en lista över olika händelse där PK har utpekats som gärningsman. Listan är knappast bevisning i föreliggande mål. Inte i något annat heller. Av intresse är dock att MO bland dessa händelser återkommer i Flakeböle.

Särskilt i Mellby och Flakeböle är MO extremt lika. Var ME nere en sväng 2006 och mördade PK:s mor också, för att PK skulle få ärva?

Allt det här har gåtts igenom tidigare i tråden samt i fup 2006 och 2012, så vill du veta mer om sammanställning jag gjorde så är det bara läsa på.

Hoppa på mina andra påståenden? Vassego. Men det gör dem inte mindre relevanta. Samtliga händelser har skett på norra öland inom ett område där det bor 2 500 människor. De flesta har skett uppe i Byxelkrok där det bor 220 invånare. Alla händelser har anknytning till ett ställe där PK för tillfället jobbar eller där han bor. De personer som dött är samtliga släkt och mycket nära vänner med PK men inte varandra. Och nej, alla känner inte alla häruppe. Jag känner tex inte PK.
Senast redigerad av countrychick 2013-09-15 kl. 11:06.
Citera
2013-09-15, 11:57
Medlem
God läsning CC...

Visst håller väl tidtabellen ännu så slutpläderingarna blir på onsdag?
Citera
2013-09-15, 11:59
Medlem
Fråga till er som tycker ni "känner" PK och hans omoraliska gärningar uppe på N Öland.

Har PK "stake" att köra in bilen på garageinfarten till G och A eller
parkerar han en bit därifrån och sedan går till deras hus?

Kan det tänkas att han skulle kunna känna sig
inträngd och/eller utsatt vid garageinfarten?

Eller har han inga problem med ev. flyktväg eller dyl, tänker han inte på det helt enkelt?

Det finns några vägar och traktorvägar i närheten.

Hur långt kan en man i hans kaliber gå mellan bil och hus tror ni, om han gör det?

Hur resonerar ni om det?

skiss: http://i39.tinypic.com/15i0z9l.jpg
Senast redigerad av amaguard 2013-09-15 kl. 12:00. Anledning: stavfel,
Citera
2013-09-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dillkvist
står i fup:en att det var "ofärdig lufsa i ugnen", den borde väl vara färdig eftersom den var i eftervärmen mer än 15minuter.

Nu börjar jag bli trött på lufsa. Nästa gång jag äter det kommer jag att må illa och tänka på G&A. Jag har medgivit att jag drog en förhastad slutsats. Lufsan och omständigheterna i köket ger med beaktande av vad vi vet intrycket att A fick bråttom ut.

Något har hänt med den här tråden. Den har blivit betydligt tråkigare med troll och kommentarer som skrivs enbart för att irritera. Du som skrev kommentaren ovan - när du såg att någon redan hade uppmärksammat att slutsats om lufsan och att A var en duktig husmor - varför då inte välja att radera din kommentar. I stället väljer du att hålla fast vid ämnet. Jag hade reagerat på samma negativa sätt även om det hade varit någon annan än jag själv som skrivit de ursprungliga raderna om eftergräddning. Sluta tjata och gå vidare - som vi gjorde innan den gröna mardrömmen gjorde sin entre.
Citera
2013-09-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dillkvist

Just det. Innebär att A precis bara börjat vid spisen...
Ändå lite småintressant faktiskt.

Nu kan vi snart börja räkna baklänges.
Senast redigerad av amaguard 2013-09-15 kl. 12:11. Anledning: det där med tiden .. var det
Citera
2013-09-15, 12:15
Medlem
Fler än jag som har en kvalificerad gissning på när A lämnar Huset
Senast redigerad av amaguard 2013-09-15 kl. 12:15. Anledning: kvalicerad med utan a, var det ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in