2013-09-14, 23:39
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Tänk själv Om du velat lura någon ut i en skogsdunge för att råna denne personen. Du vill självklart inte att denne ska anmäla rånet. Utger du dig för att vara 20 eller 15 då? Svaret är ju givet. Jag hade nog till och med dragit av några år till exempelvis uppgett 12 år

Bara en idiot hade ju sagt att den är 20 när målet är att offret inte ska anmäla.

Med STOR sannolikhet så är det 18-gräns på dejtingsiter, så redan där har dom utgett sig för att vara över 18
Citera
2013-09-14, 23:39
Medlem
Citat:
Nej fel av mig, ragga är kanske fel ord. Försökt köpa sex är det rätta.

Men inte av en 15-åring!! Hon ser äldre ut och poserar som en vuxen samtidigt som hon påstår sig vara över 18.... Det är alltså tjejerna som raggat och lurat dit brottsoffret. En pedo förväntar sig nog inte att bli kontaktad av fjortisar när han är på en dejtingsite för vuxna!!! Nä ett pedo raggar på annat sätt!!
Citera
2013-09-14, 23:43
Medlem
Citat:
Bara en idiot hade ju sagt att den är 20 när målet är att offret inte ska anmäla.

Hur tänker du nu?
Citera
2013-09-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Hur tänker du nu?

Ja hur ska man förklara så till och med en samhall-arbetade begriper. Att köpa sex av en 20 åring är det väl knappt nån som rycker på axlarna åt. Många skulle nog anmäla om man blivit rånad av den kvinnan.

Men är man i det läget att man chattat med en 12-15 åring så är det nog inte lika enkelt att anmäla att man tänkt köpa sex av denne men istället blivit rånad.
Citera
2013-09-14, 23:46
Medlem
Hur juste skall vi anse att BO är då - en vuxen man som går in för
att FittBitchiera unga tjejer och samtidigt Torzkifiera oss andra med-
könade.

Skall vi verkligen anse att det är OK -

Det ger dessutom ett väldigt desperat intryck - han vill hyra in sig på
damers underliv osett bara för att få fittslem på kuken - är inte det
jävligt sjukt för att inte säga perverst- och tjejernas ålder verkar också
spela mindre roll. Jag menar hon kunde lika gärna vara 12 - internet-
datare/lägga ut:are är ju inga sanningsägare - fråga de som gått på
många internetblinddates så får ni se
Citera
2013-09-14, 23:46
Medlem
Citat:
18åringen har ju i samband med tidigare brott dömts till neoropsykiatrisk utredning. Kan man gissa på ADHD blandat med en släng borderline och psykopati! en inte alltför ovanlig åkomma bland den här typen av förövare. De kommer aldrig att bli normalfungerande i vårt samhälle oavsett hur mycket Ritalin (eller liknande) de matas med eller s k terapi. De måste låsas in för att skydda omvärlden från vad deras felkopplade skallar ställer till med!!!!!!!

Jo såg lite tidigare inlägg att dem har lite grejer på sig sen tidigare.....var lite mer åt dem här som typ försvarar misstänkta GM...(inte bara i detta fall)...är ju så synd om dem....som e så gulliga och snälla som rånar och ev/ tar livet av annan människa.....
Citera
2013-09-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ja hur ska man förklara så till och med en samhall-arbetade begriper. Att köpa sex av en 20 åring är det väl knappt nån som rycker på axlarna åt. Många skulle nog anmäla om man blivit rånad av den kvinnan.

Men är man i det läget att man chattat med en 12-15 åring så är det nog inte lika enkelt att anmäla att man tänkt köpa sex av denne men istället blivit rånad.

Har det gått dig förbi att det är straffbart att köpa sex, oavsett om den man köper det av är 15, 20 eller 65 år!!! Alltså lika illa gå till polisen om man blir rånad!
Citera
2013-09-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Med STOR sannolikhet så är det 18-gräns på dejtingsiter, så redan där har dom utgett sig för att vara över 18

Vet man vilken sajt detta var då? Eftersom jag själv är gift sen många år så har jag inte längre koll på marknaden så att säga och inte marknadsplatserna heller.Det finns väl lika många sidor för ungdomar som det finns för vuxna eller? Det kan ju lika gärna vara offret som angett att han är 15 år för att regga sig på den ungdomssida eller?

I vilket fall som helst vore det en bättre affärside (om man nu vore rånare) att lura till sig pedofiler än att lura "vanliga" sexköpare tänker jag.
Citera
2013-09-14, 23:53
Medlem
Citat:
Har det gått dig förbi att det är straffbart att köpa sex, oavsett om den man köper det av är 15, 20 eller 65 år!!! Alltså lika illa gå till polisen om man blir rånad!

Ja men tjena. Jag tror inte det är straffet i sig som är avgörande. Det är ju de sociala konsekvenserna Pedofiler är hatade rakt av oavsett om han köpt sexet eller tvingat sig till det på annat sätt. Tror du folk bryr sig om nån man känner köpt sex av en vuxen? Kanske men man blir nog inte på långa vägar lika hatad som om man köpt sex av ett barn.
Citera
2013-09-14, 23:54
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Hur juste skall vi anse att BO är då - en vuxen man som går in för
att FittBitchiera unga tjejer och samtidigt Torzkifiera oss andra med-
könade.

Skall vi verkligen anse att det är OK -

Det ger dessutom ett väldigt desperat intryck - han vill hyra in sig på
damers underliv osett bara för att få fittslem på kuken - är inte det
jävligt sjukt för att inte säga perverst- och tjejernas ålder verkar också
spela mindre roll. Jag menar hon kunde lika gärna vara 12 - internet-
datare/lägga ut:are är ju inga sanningsägare - fråga de som gått på
många internetblinddates så får ni se

Nej, jag tycker inte det är OK! Jag tycker dessutom att det är otroligt bra att det kommer in en
kille som säger det.

Det känns hoppfullt, om jag säger så.

Men oavsett vilket, så får du inte döda. Du får inte heller sätta i system att stämma träff med potentiella sexköpare i skogen och ha som avsikt att robba dem.
Citera
2013-09-14, 23:57
Medlem
Citat:

Man behöver ju inte säga till polisen att man skulle köpa sex, man kan ju säga att man hade stämt träff om en date. En 32-åring som söker date med en 15-åring är visserligen inte olagligt rent tekniskt, men ändå så tvivelaktigt att 32-åringen inte skulle vilja prata om saken. Har tjejen däremot sagt att hon är 20, eller ännu hellre 25, så finns inte längre sådana moraliska betänkligheter, och 32-åringen anmäler att han blivit rånad.
Citera
2013-09-14, 23:57
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Jag försvarar inte GM ,men enligt flera här så verkar de ju vara duvungar, nallebjörnar, dagisfröken of the year osv osv. Sådana här brott brukar sällan begås av sådana som inte har ett kriimellt förflutet. Och skolflickor brukar sällan syssla med rån heller för den delen. Enda undantaget är romer, men jag vet inte deras nationalitet som sagt så har jag ett liv och orkar inte ta reda på deras etnicitet som du så fint beskriver.

Och i min värld så är det sjukt att som medelålders man, träffa mellanstadietjejer. Eller om man när kanske är högstadie, men oavsett så är det inte riktigt friskt. Det är viss skillnad på att vara 35 och träffa en 15 åring mot att vara säg 50 och träffa en 30 åring.

Men kan du inte läsa. Tjejerna HAR ett kriminellt förflutet och är redan dömda för tidigare rån som sagt. Eller tror du att detas tidigare domar bara är ett misstag? Slute vara naiv. Och dom har haft problem med knarkande.
Så där har du fel igen.

Och bara för någon vän beskriver en GM som en nallebjörn betyder det inte att han är oskyldig. GM är alltid snälla och goa i deras anhörigas ögon.

Ena killen är arab ifrån irak.
Senast redigerad av Teabag-d 2013-09-15 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in