2013-09-13, 21:38
Medlem
Stoolers avatar
Som brukligt på Flashback så avrättas misstänkta GM´s skoningslöst långt innan de hamnar i en rättssal. Jag känner en av de misstänkta ganska väl (AM, som jobbar på dagis). Killen är ostraffad, varken röker eller dricker, det starkaste han tar är portionssnus. Omtyckt av barnen, föräldrarna och kollegorna. Har han begått det här brottet skall han givetvis straffas. Men jag har en stark misstanke om att det isf var en jäkla massa otur inblandat. AM är långt ifrån våldsam, en stor och snäll nallebjörn är vad J A G känner honom som!
Citera
2013-09-13, 21:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
"Möjligen känner de inte till att det var många år sedan domstolarna övergav den principiellt viktiga inställningen att öppna förhandlingar är ett av fundamenten för upprätthållandet av rättssäkerheten."

Du menar när att skriver så här, blir du upprörd, det är ännu längre sen än "för många år sen"?
Hela upplägget är fel. Slutna häktningsförhandlingar har inte införts vare sig förr eller senare, utan sådana är en ofrånkomlig konsekvens av förundersökningwsekretessen, och har funnits så länge vi har haft häktningsinstitut öht.
Citera
2013-09-13, 21:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stooler
Som brukligt på Flashback så avrättas misstänkta GM´s skoningslöst långt innan de hamnar i en rättssal. Jag känner en av de misstänkta ganska väl (AM, som jobbar på dagis). Killen är ostraffad, varken röker eller dricker, det starkaste han tar är portionssnus. Omtyckt av barnen, föräldrarna och kollegorna. Har han begått det här brottet skall han givetvis straffas. Men jag har en stark misstanke om att det isf var en jäkla massa otur inblandat. AM är långt ifrån våldsam, en stor och snäll nallebjörn är vad J A G känner honom som!
Det är naturligtvis tänkbart att det visar sig att AM hade en mer tillbakadragen roll i händelsen, men att överhuvudtaget ha varit med och planerat och genomfört ett rån av den här typen är väl inte heller sådär jättetrevligt? Att det sedan slutade med mord kan ju ha varit oplanerat. Dock genomfört och då ska man straffas för det.
Citera
2013-09-13, 21:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Vi får se vad som framkommer. Än så länge är han bara misstänkt på sannolika skäl. Men det förefaller ju vara rätt klart att han på något sätt är inblandad i brotten, och även om nu själva mordet eventuellt skulle vara oplanerat, så vill jag nog påstå att den genomsnittlige snälle nallebjörnen inte ägnar sig åt att råna folk med småtjejer som lockbete heller. Också det är grov och, på flera sätt, hänsynslös kriminalitet.
Citera
2013-09-13, 21:50
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:

De två männen har väl inte avrättats här i tråden? De som med rätta angrips här är de två anstiftarna till brottet, de två kriminella horor (om de nu försökt sälja sex så är väl det en adekvat benämning?) som nu försöker använda hela sin kvinnliga arsenal av krokodiltårar för att komma undan sitt rätmätiga straff. Men som vanligt så kommer väl kvinnorna undan lindrigt medans man skyller allt på de hemska männen...
Citera
2013-09-13, 21:52
Medlem
Jävla tjat om flickorna kan någon ge namnen på killarna?
Citera
2013-09-13, 21:59
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det jag blir upprörd över att man genom krönikan låter snyftande flickan framstå som ett offer likt de unga pojkar som skickas fram att mörda och misshandla flickor i släkten då de anses vanhedrat familjen

Get this! Samtidigt på Twitter: Cantwell har fått rätt hård kritik, som han har tagit mycket illa vid sig av (typ blockat folk). Den kritiken går ungefär ut på att han "hänger ut" och exploaterar en ung tjej (=GM) med sin patetik, i syfte att skapa en "bra" och säljande artikel åt sin arbetsgivare!

De här människorna måste leva i nån konstig PK-bubbla för inbördes beundran över varandras påstådda "godhet". Det är ju så djävla knäppt att klockorna inte bara stannar, utan närmast börjar gå baklänges.
Senast redigerad av CarolSeaver 2013-09-13 kl. 22:11.
Citera
2013-09-13, 22:00
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drumbeat
Jävla tjat om flickorna kan någon ge namnen på killarna?

Läs i tråden!

Tips: Inlägg #124
Citera
2013-09-13, 22:00
Medlem
Stoolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är naturligtvis tänkbart att det visar sig att AM hade en mer tillbakadragen roll i händelsen, men att överhuvudtaget ha varit med och planerat och genomfört ett rån av den här typen är väl inte heller sådär jättetrevligt? Att det sedan slutade med mord kan ju ha varit oplanerat. Dock genomfört och då ska man straffas för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vi får se vad som framkommer. Än så länge är han bara misstänkt på sannolika skäl. Men det förefaller ju vara rätt klart att han på något sätt är inblandad i brotten, och även om nu själva mordet eventuellt skulle vara oplanerat, så vill jag nog påstå att den genomsnittlige snälle nallebjörnen inte ägnar sig åt att råna folk med småtjejer som lockbete heller. Också det är grov och, på flera sätt, hänsynslös kriminalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
De två männen har väl inte avrättats här i tråden? De som med rätta angrips här är de två anstiftarna till brottet, de två kriminella horor (om de nu försökt sälja sex så är väl det en adekvat benämning?) som nu försöker använda hela sin kvinnliga arsenal av krokodiltårar för att komma undan sitt rätmätiga straff. Men som vanligt så kommer väl kvinnorna undan lindrigt medans man skyller allt på de hemska männen...

1. Givetvis så skall skyldiga straffas, inget snack om det!
2. Jag sa inget om genus...sa bara GM´s...
Citera
2013-09-13, 22:03
Medlem
Citat:

BO var en kille som varken rökte,drack,festa mm.Han var en underbar människa som älskade barn hundar och var en underbar vän så var alltid där för alla ...Som en bror för många
Otur eller inte en vän har dött,en son vars hans mor hade bara honom.
Som sagt om han var så som du beskriver hon.Var är hans samvete ?? Om det var så att det gick snet.Varför ringer man inte och ger anonyma tips.Så man kunnde hitta kroppen tidigare.Istället fick den ligga i skogen flera dagar i värmen. Oroliga vänner/familj som letade flera dagar???
Var är folks samvete????
Citera
2013-09-13, 22:11
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Nu vet vi ju inte hur allt har gått till än, men chansen att AM skulle vara helt oskyldig är nog försvinnande liten.

Det är ju skrämmande att en person som AM, som är villig att göra sådana här brott, överhuvudtaget får vara i närheten av barn. Än mindre arbeta med dem. Vad fan har gått fel här? Om jag hade haft något av mina barn på det dagiset där patrask som AM jobbat, så skulle jag byta dagis fortare än vad han kan säga "Jag är oskyldig".
Citera
2013-09-13, 22:12
Medlem
Vem var BO??! Varför skriver ingen ut det? Brukar ju alltid vara det första som sipprar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in