2013-09-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydiar
Eller såhär:
Ugnen lämnas på av A. PK stänger av när han efter genomförda mord spanar efter pengar i köket, och han där slås av tanken att det riskerar bli en brandhärd i köket långt innan han tänkt sig att branden i garaget skulle ta fart...

Det där köper jag, för jag e ganska säker på att PK tittat igenom kassaskåpet inne i bostaden oxå. Och inte som andra troll hävdat att det ej är genomsökt. Bra tänkt!
Citera
2013-09-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffe68
Det där köper jag, för jag e ganska säker på att PK tittat igenom kassaskåpet inne i bostaden oxå. Och inte som andra troll hävdat att det ej är genomsökt. Bra tänkt!

Borde inte PK lämnat någon form av spår i bostadshuset om han rotat runt bland spisar och sängkammare?

Han kan inte ha bytt om innan väll?
Senast redigerad av amaguard 2013-09-14 kl. 18:10. Anledning: tilläg o. stavfel
Citera
2013-09-14, 18:10
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du har helt rätt. Naturligtvis kan domstolen fria även om det inte finns någon alternativ gärningsman, annars skulle fängelserna vara överfulla!

Möjligt att du här uttrycker dig sämre än vad du redan gör, men nej, själva rekvisitet för att döma någon är att det inte verkar finnas någon alternativ GM-gubbe.
Citera
2013-09-14, 18:14
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Reportern visar med all önskvärd tydlighet att hen inte begriper något om släckningsarbete här.

Föga förvånande. Reportrar brukar sällan tillhöra kategorin "skarpaste knivarna i lådan".

Har läst tråden lite dåligt sista tiden, avslutas den här rättegången nu på måndag eller tisdag? Lär bli RPU för en viss snickar-nisse då, chansar jag på (lågoddsare).
Citera
2013-09-14, 18:15
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Så sant, två dubbelmordbränder, två enkelmordbränder, och minst tre vanliga mord.

Vilka tänker du på? Jag tänker såhär:

Mellby - dubbelmordbrand, pk ärver sin mor extremt lägligt när han är på väg att förlora sitt hus

Flakeböle- dubbelmordbrand och död hund, samma MO som i Mellby, kassaskåpet uppbrutet på samma sätt som kassaskåpet nedan, pk i samma ekonomiska sitution som 2006

Pe* D, granne till PK - mordbrand, råkade ha en större summa pengar hemma samma dag han dog

Neptuni camping - mordbrand utan dödsfall, pk jobbade på campingen och gick som barn i huset, det fanns både en låda med kontanter och ett kassaskåp i huset som brann ner

Solvändan stugby - mordbrand utan dödsfall, pk var stugvärd på solvändan och trodde han skulle få bygga upp huset som brann ner, pk behövde jobb, det blev dock inte så eftersom försäkringsbolaget satte sig på tvären

Valdem*r, PK:s andra granne - ev mord, pk arvtagare, pk samma situation som vid mellby och flakeböle, det finns en reell möjlighet att han ska förlora sitt hus (har jag hört-vet inte om det stämmer)

Revisorn H*olger - ev mord, hittades sönderslagen i ett dike

Två hundar förgiftades efter att kvinnan som ägde hundarna hittade stöldgods med vitvaror i skogen nära PK:s fastighet under byggnationen av denna och anmälde det till polisen. Kvinnan övertygad om att PK var skyldig.

Kassaskåpsinbrottet hos PK:s tidigare arbetspartner, pk garanterat skyldig, framgår om man läser fup 2006
Citera
2013-09-14, 18:20
Medlem
Grandiosos avatar
Någon skrev en bit bak i tråden att man kan befara att PK kan ha gjort sig skyldig till minst
6 mord. Modern med sambo 2006, dåden förra året som han nu står åtalad för, och sen
antar jag att det syftas på den där V*ldem*r som också omkom i en mystisk brand.
Men vilka mer kan det handla om?

Är lite dåligt påläst, erkännes.

Edit: Nu klarnar det efter countrychicks redogörelse som jag såg först efter att jag
postade det här inlägget.
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-14 kl. 18:25.
Citera
2013-09-14, 18:22
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
...
Två hundar förgiftades efter att kvinnan som ägde hundarna hittade stöldgods med vitvaror i skogen nära PK:s fastighet under byggnationen av denna och anmälde det till polisen. Kvinnan övertygad om att PK var skyldig. ...

En diger lista du har fantiserat ihop. Men tror du inte att hundar kan avlivas i det dolda p.ga mindre orsaker?
Misstänker ännu att ni är alldeles för insnöade på PK för att tänka rationellt.
Senast redigerad av Harpy 2013-09-14 kl. 18:25.
Citera
2013-09-14, 18:25
Medlem
hatte99s avatar
Angående livstids fängelse. Vad innebär det och hur länge får man verkligen sitta inne?
Beatrice Ask vill nu ändra lagen, man vad innebär det?

hittade detta i SvD

2009 valde regeringen därför att höja det tidsbestämda maxstraffet för mord från 10 års fängelse till 18. Resultatet blev dock att Högsta domstolen endast höjde normalstraffpraxis till 14 år, vilket blir cirka 9 år med tvåtredjedelsfrigivning.
Nu försöker regeringen ställa allt till rätta en andra gång genom att tvinga domstolarna att döma ut fler livstidsstraff med en annan typ av lagteknisk ändring. Även om regeringen lyckas denna gång, har vi ingen anledning att vara nöjda eller tro att fler livstidsstraff kommer att verka vare sig avskräckande för, eller skyddande mot, grova våldsbrottslingar. Detta på grund av det faktum att livstidsstraffet i dag inte gäller på livstid. Utdömda livstidsstraff omvandlas nämligen nästan undantagslöst till tidsbegränsade straff med en framtida frigivning som kan ske redan efter 12 år.

Inlägget är skrivet av en Sverigedemokrat

Innebär detta att man med nuvarande lagstiftning sitter 9 år?? Någon som kan detta med
livstidsstraff?
Citera
2013-09-14, 18:31
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatte99
Angående livstids fängelse. Vad innebär det och hur länge får man verkligen sitta inne?

Livstids idag betyder livstid till att Örebro tingsrätt - eller Göta hovrätt - tycker att vederbörande mördare har skött sig så bra och suttit inne så pass länge och blivit rehabiliterat att denne ska få en ny chans. Längden på straffen har varierat saftigt, visst är fortfarande inte ute efter 30 år.

Om snickar-nissen här skulle dömas till livstid så skulle det i praktiken betyda 25 år, dra av en 3'e-del av det och du har antal år han får sitta inne och mysa i finkan. Om han sköter sig och tar 'lärdom' etc...

Beatrice Ask-grejen behöver du inte bry dig om, hon dummar sig bara.
Citera
2013-09-14, 18:33
Medlem
Citat:

Mellby - dubbelmordbrand, pk ärver sin mor extremt lägligt när han är på väg att förlora sitt hus

Flakeböle- dubbelmordbrand och död hund, samma MO som i Mellby, kassaskåpet uppbrutet på samma sätt som kassaskåpet nedan, pk i samma ekonomiska sitution som 2006

Pe* D, granne till PK - mordbrand, råkade ha en större summa pengar hemma samma dag han dog

Neptuni camping - mordbrand utan dödsfall, pk jobbade på campingen och gick som barn i huset, det fanns både en låda med kontanter och ett kassaskåp i huset som brann ner

Solvändan stugby - mordbrand utan dödsfall, pk var stugvärd på solvändan och trodde han skulle få bygga upp huset som brann ner, pk behövde jobb, det blev dock inte så eftersom försäkringsbolaget satte sig på tvären

Valdem*r, PK:s andra granne - ev mord, pk arvtagare, pk samma situation som vid mellby och flakeböle, det finns en reell möjlighet att han ska förlora sitt hus (har jag hört-vet inte om det stämmer)

Två hundar förgiftades efter att kvinnan som ägde hundarna hittade stöldgods med vitvaror i skogen nära PK:s fastighet under byggnationen av denna och anmälde det till polisen. Kvinnan övertygad om att PK var skyldig.

Kassaskåpsinbrottet hos PK:s tidigare arbetspartner, pk garanterat skyldig, framgår om man läser fup 2006

Uppgifter om ytterligare en kassaskåpskupp förekommer i denna FUP. Ev har dock vissa uppgifter blandats ihop, men minst två bör det fortfarande handla om.
Citera
2013-09-14, 18:41
Bannlyst
Citat:

Det där har gått mig förbi, när hände det och vad var kopplingen till PK, finns det att läsa i fup 2006 och eller någon annanstans?
Citera
2013-09-14, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Möjligt att du här uttrycker dig sämre än vad du redan gör, men nej, själva rekvisitet för att döma någon är att det inte verkar finnas någon alternativ GM-gubbe.
Jag menar det jag skriver:
Citat:
Du har helt rätt. Naturligtvis kan domstolen fria även om det inte finns någon alternativ gärningsman, annars skulle fängelserna vara överfulla!
Någon skrev att man inte kan fria om det inte finns en alternativ gm. Jag menade att så inte är fallet.
Ledsen om jag uttrycker mig sämre än jag gör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in