2013-09-14, 19:14
Medlem
Kasketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Det var en fin dag och en bra början för nationalismen i Sverige. All heder åt er som deltog.
Början? Nationalismen är en 1800-talskonstruktion.

Ni som skriver här och som hurrar när polisen försvarar era demodeltagare, som det också gjorts på realisten, hur tänker ni då? De är ju i allra högsta grad en del av det judiskt infiltrerade etablissemang som gör allt för att hindra er. Hur var det med att en rörelse som inte försvarar sig själv saknar existensberättigande..

Och sen undrar jag, ni som var på plats, har det blivit någon repris av Fruängen än? Eller var ni ganska tacksamma för den massiva polisbevakning ni fick hela vägen ut i de södra förorterna idag?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godsmacked
Räcker bara med att kolla på bilder AB publicerat. Här märker man ganska snabbt av att det är flera en 300 pers. Måste jag ens behöva försöka bevisa något sådant här?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17470914.ab

Nej, man ser verkligen inte "ganska snabbt" att det var över 300 pers. Vilken av dessa bilder syftar du på? Jag kollade igenom alla och jag blev faktiskt inte så imponerad.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Decitron
Svara på frågan istället, vad detta er stora demonstration med 250-300 pers? då även inräknat individer från SMR och andra organisationer.

Jag är antinazist så jag är lika glad som du att de var så få, men ni var inte många fler. Dubbel glädje för oss demokrater.
2013-09-14, 19:16
Medlem
Bjornserkrs avatar
Så, jag hade rätt, och de som påstod att det skulle vara farligt för nationalister hade fel. Ingen nationalist skadades under demonstrationen.

Ingen antifjant kom någonsin i närheten av att lyckas skada någon och jag hörde att Infogivers bästa polare Miraballes fick springa iväg och gömma sig i någon tunnelbanevagn ... inte lika kul att träffa nationalister som är beredda, som det är att knivhugga nationalister när de delar ut flygblad, månne?

Detta försökte alltså clownerna klargöra innan demonstrationen, för att avskräcka människor från att delta (vilket tyvärr lyckades, men nu har vi det ju svart på vitt hur det egentligen ligger till):
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
BadWeards sprider bara svenskhatande propaganda. Allt han skriver är med syftet att skrämma iväg er som läser.

Det märks på hans sätt att skriva hur desperat han är.

Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
Då jag anser att det målas upp en ganska oärlig bild av hur en sådan här situation kan utvecklas så tänker jag ta friheten att dela med mig av mina blygsamma erfarenheter av demonstrationer som eskalerar. Ta det som propaganda eller som lögner om du vill, men det är sanningen

För det första är det viktigt att förstå att säpo och polisen kommer dokumentera var och en som medverkar i marschen. På evenemang som har en förutbestämd samlingspunkt kommer man försöka fånga upp så många smågrupper som möjligt innan demonstrationen. De kommer att plocka folk på parkeringar, vid bussar, tåg, alla ställen där de har möjlighet att under kontrollerade former kolla folk innan de ansluter sig till "massan". Dessa kommer visiteras och legitimeras. Vid minsta misstanke kommer de omhändertas och slussas iväg. Detta är ingen kirurgisk insats, utan de kommer ta alla som råkar vara närheten och verka dela åsikter med våldsgrupperna de vill ha bort. Polisen har fullständig laglig rätt att omhänderta dig och bussa iväg dig till till ödemarken och det är en rätt de hellre nyttjar en gång för mycket än för lite. Alla som tar sig igenom dessa kontroller kommer att bli fotograferade. Titta upp mot fönster i byggnader runt marschen och du kommer se fotografer och poliser utplacerade. Deras enda jobb är att få bra bilder på era ansikten så att man i efterhand lätt kan dokumentera vilka som var på plats och eventuellt vem som gjorde vad. SvP klassas som en extremmiljö och dessa dokumenteras, det är fakta.

Det är även många som hävdat att man måste freda sig mot vattenballonger i den här tråden. Och mot det kan jag bara konstateras att ett sådant fredande kommer tas som en provokation från motdemonstranternas sida. Det kommer leda till att även de ökar sin våldsnivå. Skillnaden mellan er är att ni realistiskt kommer vara mellan 200 och 500 personer enligt era egna och andras uppskattningar. Motståndarsidan kommer vara mellan 1000 och 2000 personer. Alla av dessa kommer givetvis inte alla vara beredda att skada någon, men frågan är hur många som kommer vara det när de ser er slå första slaget pågrund av lite vatten i deras perspektiv. I deras ögon kommer det vara som en bekräftelse på att ni är våldspsykopater hela bunten och i den stunden kommer deras adrenalinpumpade logik säga åt många av dem att det är fullt legitimt att angripa er.

Under SDLs demonstration i Malmö tyckte jag det blev väldigt uppenbart hur lätt polis kan tappa kontroll över en situation. Och då stod SDL ändå inboxade i ett hörn. Ni ska imorgon marschera längs en längre sträcka. Det är fysiskt omöjligt att ha lika bra kontroll då. Och skulle situationen bli våldsam och det börjar regna gatstenar kommer inga poliser prioritera att skydda er, man kommer skydda sig själv och sina kollegor primärt.

Och tro för allt i världen att polisen inte kommer angripa er om individer från marschen börjar använda våld. I en stressad situation blir man pepparsprayad och får smaka batong om man står i vägen oavsett om man är hardcore revolutionär eller fredlig demokrat.

Och sedan har vi ju förstås era vakter. Jag kan ju börja med att be dig kolla SMRs bilder från Umeå, visst finns det några riktiga muskelberg där som jag nog inte hade velat möta i en mörk gränd. Men det finns 3 taniga tonåringar som knappt fått fjun på läppen för varje av biffarna. och SMR är en betydligt våldsammare organisation än SvP. Era vakter kanske kommer ha en del grabbar som kan vara bra att gömma sig bakom när åskan går, men en majoritet av dem kommer vara lika livrädda och gröna som dig. Och även om de skulle vara riktiga ariska krigare hela bunten. Vad ska de göra åt situationen? Radikalvänstern har aldrig någonsin varit intresserade av att slåss skysst. Ponera att man kommer börja kasta gatusten. Vad hjälper era vakter då? oavsett hur hårda de är? En gatusten splittrar polisens plexisköldar, vad tror du de kommer göra med era träsköldar? Och hur många vakter tror du själv det kommer finnas? hur ska de skydda dig från 20, 50 eller tom 100 stenkastare?

Och tro inte att det kommer vara någon lugn eller kontrollerad situation. Det första som kommer hända om situationen eskalerar är att man kommer bomba området med rök och bangers, Står du intill en sådan kommer du inte bli skadad, men du kommer ha ett obehagligt ringande i öronen, ha svårt att höra och ha en puls på 200. Du kommer ha dålig sikt och era prydliga led kommer lösas upp i kaos. Och angreppen kommer inte komma från en sida, i samma sekund som det smäller kommer mängder av smågrupper lämna motdemonstrationen och bege sig ut i närområdet för att angripa er från olika vinklar. Plötsligt kommer vakterna du lade all din tilltro ha rört sig för att möta ett angrepp från en annan riktning och du står själv där och ska värna dig mot 10-20 arga demonstranter som anser ha all rätt i världen att skada dig svårt.

Du kommer vara livrädd och du riskerar väldigt verkliga och svåra skador om du beger dig till Stockholm imorgon. Kanske kommer det gå bra, kanske kan polisen kontrollera situationen, kanske kommer militansnivån hållas kring vattenkrig. Men det finns inte en käft som kan garantera något sådant, alla som påstår det är lögnare.

Personligen hoppas jag verkligen inte situationen urartar imorgon. Men kom ihåg att kläder torkar, ansikten som träffas av gatustenar läker inte.
Senast redigerad av Bjornserkr 2013-09-14 kl. 19:18.
2013-09-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskett

Liksom de flesta ideologier. 1800-talet var ideologiernas vagga.
2013-09-14, 19:17
Medlem
Citat:

Ni som skriver här och som hurrar när polisen försvarar era demodeltagare, som det också gjorts på realisten, hur tänker ni då? De är ju i allra högsta grad en del av det judiskt infiltrerade etablissemang som gör allt för att hindra er. Hur var det med att en rörelse som inte försvarar sig själv saknar existensberättigande..

Och sen undrar jag, ni som var på plats, har det blivit någon repris av Fruängen än? Eller var ni ganska tacksamma för den massiva polisbevakning ni fick hela vägen ut i de södra förorterna idag?

Din satans patetiska nolla. Det är jag självklart medveten om, Syftar på den nya tidens nationalism.

Tror du inte att vi nationalister hade kunnat klara av några vidriga klent bygga AFAsvin?
Jag åkte hem själv till Södermalm och inte en jävel följde efter mig eller tog kampen. Vad fan snackar du för dynga?
2013-09-14, 19:21
Medlem
Kasketts avatar
Citat:
Din satans patetiska nolla. Det är jag självklart medveten om, Syftar på den nya tidens nationalism.
Så du underkänner det din rörelse sysslat med sen när exakt? När började den här nya tiden? Wow.

Citat:
Tror du inte att vi nationalister hade kunnat klara av några vidriga klent bygga AFAsvin?
Jag åkte hem själv till Södermalm och inte en jävel följde efter mig eller tog kampen. Vad fan snackar du för dynga?
Skönt för dig att det gick bra för just dig den här gången.
2013-09-14, 19:22
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
NEj. Visst man kan argumentera för att nationalismen som politisk kraft uppkom på 1800-talet. Men det betyder inte på något sätt att människor aldrig tidigare känt en spontan gemenskap med sin sort, sitt folk, sin stad, sin bygd osv. Att påstå att nationalismen uppkom på 1800-talet är bara dumt.
2013-09-14, 19:23
Medlem
Citat:
Så du underkänner det din rörelse sysslat med sen när exakt? När började den här nya tiden? Wow.
Du kan verkligen inte klura ut det? Allvarligt? Spelar du eller är du så historielös?
2013-09-14, 19:24
Medlem
Trondurs avatar
Citat:

Skönt för dig att det gick bra för just dig den här gången.

Stackare. Är du butthurt idag? Ni fick ju era ballonger beslagtagna och allting... Lär er att stanna hemma och sluta kränka yttrande- och mötesfrihet. Det kommer bara bli värre för er. Nu har ni skadat två poliser med era apfasoner, och det kommer bara göra att ni kommer att terrorstämplas, brytas upp och fängslas.
Senast redigerad av Trondur 2013-09-14 kl. 19:27.
2013-09-14, 19:24
Medlem
PatrikAntonssons avatar
Bra jobbat alla som deltog idag! Själv skall jag donera lite pengar som kompensation.

SvP visar att de är seriösa.
2013-09-14, 19:25
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godsmacked
Räcker bara med att kolla på bilder AB publicerat. Här märker man ganska snabbt av att det är flera en 300 pers. Måste jag ens behöva försöka bevisa något sådant här?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17470914.ab

Hur "märker man snabbt" det? På de flesta bilder ser man ju bara små klungor av vänsterfolk blandat med utlänningar. På torgmötet syns ju flest individer i samma bild men inte ens där bör man skatta talet till fler än 2-3 hundra, och då kan det ju dessutom vara uppblandat med oskyldiga flanörer och rena nyfikna liksom det var längs demonstrationsvägen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in