Resultat: .
0%
röster
2013-08-11, 19:06
Medlem
knibens avatar
Bra dommare också som inte förstör spelet med avblåsningar..

btw: Shalke saknar Draxlers spel ser de ut som, va har hänt med han?
Citera
2013-08-11, 19:12
Medlem
knibens avatar
Hamburg rånade på solklar straff-hands, hade vart mål annars
Citera
2013-08-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kniben
Hamburg rånade på solklar straff-hands, hade vart mål annars

Använd gärna matchtråden.
Citera
2013-08-11, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kniben
Bra dommare också som inte förstör spelet med avblåsningar..

btw: Shalke saknar Draxlers spel ser de ut som, va har hänt med han?

han gick ut i första halvlek skadad. Domaren gav hamburg en straff de inte skulle haft i första så två tveksamma hade nog varit lite väl
Citera
2013-08-11, 19:35
Medlem
dippsis avatar
Suck vilken match, stod upp stora delar av matchen men blev som jag trodde ett lika vilket jag också är nöjd med. Känns som vi har lite mer spel jämfört med förra säsongen hade dock gärna sett en till striker om nu Rudnevs fattas, tur att det iaf funkade med målen idag.
Citera
2013-08-11, 19:59
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Suck vilken match, stod upp stora delar av matchen men blev som jag trodde ett lika vilket jag också är nöjd med. Känns som vi har lite mer spel jämfört med förra säsongen hade dock gärna sett en till striker om nu Rudnevs fattas, tur att det iaf funkade med målen idag.
Tycker att HSV gjorde det bra och var förtjänta av den poäng de tog. Inte alla lag som gör 3 mål borta på Schalke! Dock är det ju som du säger att ni saknar en riktig top-striker av klass. Men vem vet, fönstret har ju inte stängt ännu. Läste återigen rykten om Derdiyok till HSV så sent som igår. Sen kan man ju diskutera om han är rätt man för uppgiften...
Citera
2013-08-11, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tycker att HSV gjorde det bra och var förtjänta av den poäng de tog. Inte alla lag som gör 3 mål borta på Schalke! Dock är det ju som du säger att ni saknar en riktig top-striker av klass. Men vem vet, fönstret har ju inte stängt ännu. Läste återigen rykten om Derdiyok till HSV så sent som igår. Sen kan man ju diskutera om han är rätt man för uppgiften...

Vi siktar på att släppa in över 50 mål i år

Mer seriöst måste målvaktsproblemet lösas
Citera
2013-08-11, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Man märker att Bundesliga får mer utrymme nu i svenska medier än för några år sedan. För några år sedan skrevs det absolut ingenting om tysk fotboll i Sverige medan det nu kan finnas en del artiklar på sportbladet och andra stora medier, det är en välkommen förändring. Och visst är det fortfarande väldigt liten uppmärksamhet och intresse som Bundesliga får i Sverige jämfört med England och övriga stora ligor får men nu skrivs det i alla fall lite om tysk fotboll så det är en förbättring.
Det som skrivs är nästan bara om Bayern, Dortmund eller om nån svensk har gjort en bra match. Sedan är intresset för tysk fotboll jävligt lågt gentemot engelsk fotboll t.ex.

Hur ser du en matchtråd om BL ligga på topp i Aktuella Ämnen under helgerna?
Dock så ska jag inte klaga då folket börjar upptäcka BL..
Senast redigerad av Anti-Rasist 2013-08-11 kl. 22:26.
Citera
2013-08-11, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Fin debut av Aubameyang. Jag hoppas att han kommer vara jämnare i Dortmund än vad han var i Saint-Etienne.

Milan ångrar säkert att de inte satsade på honom.
Pierre-Emerick Aubameyang var den främste 89:a i Milans ungdomslag. Han var bland annat skyttekung i Champions Youth Cup med sina 7 mål på 6 matcher. Att han sedan såldes för 1 miljon € efter att ha gjort 6 mål och 6 assist innan jul i Ligue 1 var en fullständigt horribel försäljning. Även om deras ledningen inte hade någon tanke på att han ingick i planerna för Milan så måste ledningen lyckas få bättre betalt för en 22 åring som låg i toppen av seriens poängliga.*

Att sälja Aubameyang och köpa Mesbah som hade ett av de lägsta snittbetygen i ligan under sin tid i Lecce. Kan vara bland ett av dom sämsta beslutet någon klubb någonsin har gjort.

Annars så är jag är inte förvånad över Aubas succe. Han har presterat väldigt bra spelmässigt under de föregående matcherna för BvB. Under tyska cupen så brände han 4-5 klara målchanser, men att han saknade kylan.

On Topic: Omgångens match är helt klart Mainz 05 vs Stuttgart.
Citera
2013-08-11, 22:48
Medlem
Simsonites avatar
HSV har fått tillbaka en hygglig frisparksskytt i Hakan Calhanoglu som lånades ut till Karlsruhe förra året och var högst delaktig i deras återkomst till 2. BL. Blir spännande att se honom på en högre nivå! Några riktiga go'bitar finnes i detta klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=qK3dQ3iCKzw
Citera
2013-08-12, 02:24
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Vi siktar på att släppa in över 50 mål i år

Mer seriöst måste målvaktsproblemet lösas

Du ska vara glad över att ni har en legend i målet.
Citera
2013-08-12, 07:34
Medlem
cyberkalles avatar
Så där ja nu blir det rehab.

Var inte riktigt med i fredagsmatchen utan kollade bara lite löst på den då folk inte har samma passion som jag.

Det såg väl så där ut va?
Rätt osäkert bakåt men bra framåt, men nog har Dante inlett denna säsong riktigt svajigt.

Igår spelade alltså Bayern en träningsmatch mot dom Ungerska mästarna FC Györ och i 60 minuten fick Götze göra sin debut och tre minuter senare så gjorde han sitt premiärmål för klubben.
http://www.youtube.com/watch?v=x1nSkqQ419c

Laguppställingen
Starke - Rafinha, Van Buyten, Martínez, Contento - Kirchhoff - Weiser (60. Götze), Derflinger (65. Ribéry), Thiago, Shaqiri - Müller (74. T. Schweinsteiger)

Bastians storebror fick alltså göra ett inhopp.

Såg två trevliga matcher från bakissoffan igår med bra stämning på bägge matcherna och jag trodde nog att Schalke skulle rinna iväg när Huntelaar gjorde ett så tidigt mål men icke, bra av HSV dock.

Vad ledsen jag blev när den så sympatiske Oranginas Stuttgart förlorade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in