2013-09-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Någon som har koll på vilka slagord de skanderar?

Jag tycker mig kunna uttyda

"Sverige åt svenskarna" och "Krossa mångkulturalismen", om jag hör rätt?
Jag har bara hört dem ropa "Sverige åt svenskarna".
2013-09-14, 16:02
Bannlyst
Trots att dom inte är så många tycker jag detta är SvP´s bästa demonstration hittils, med tanke på hur kontrollerat den kan genomföras i huvudstaden. Kan nog byggas upp ett bra demonstrations-självförtroende här, där folk kan känna sig trygga med att delta i framtiden.
2013-09-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jag har bara hört dem ropa "Sverige åt svenskarna".

"Stolt svensk nationalist" hör jag nu iaf...
2013-09-14, 16:04
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Går Aftonbladet så jävla dåligt att man inte har råd att fixa en fungerande sändning?

man kan ju undra -- och vilken jävla jöns till reporter allrså
2013-09-14, 16:04
Medlem
"Alla nationalister är samlade och med i tåget och går vidare mot sin slutdestination. Polisen låter vänsterextremisterna stoppa vägen stundtals och vägrar gå in med hårdhandskarna. Vilket har lett till förseningar i tåget."

Väldigt tråkigt att polisen tillåter detta, hoppas att demonstrationsledningen överväger att "göra fri väg" på egenhand.

Tyvär så verkar inte gemene man få se så mkt av tåget pga alla poliser och rödingar, så vi får hoppas på mkt filmat material.
2013-09-14, 16:05
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
"Stolt svensk nationalist" hör jag nu iaf...

Tyckte mig höra "sosse eller moderat - samma gamla Sverigehat" för ett tag sedan.
Medlem
Aviarts avatar
"....under paroller såsom NASSESVIN, GATORNA TILLHÖR OSS och ..........Fuck You......tjaaa.." ABs reporter är obetalbar
Medlem
Blanzeflors avatar
Haha, nu vill Ab:s asgam till reporter skylla eventuella oroligheter på de i SvP-tåget. OMG vilken sjuk vinkling av det som sker...
2013-09-14, 16:07
Medlem
Storalfs avatar
Varför påstår idioten på aftonbladet att båda parter söker vattenkrig? Svp har ju enbart kastat tillbaka saker de fått emot sig. Det syns tydligt på videon och ändå ljuger reportern.
Medlem
Kenty-59s avatar
Såg polisen ledde iväg en blattetjej nu, bra dom håller packet kort..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
"Alla nationalister är samlade och med i tåget och går vidare mot sin slutdestination. Polisen låter vänsterextremisterna stoppa vägen stundtals och vägrar gå in med hårdhandskarna. Vilket har lett till förseningar i tåget."

Väldigt tråkigt att polisen tillåter detta, hoppas att demonstrationsledningen överväger att "göra fri väg" på egenhand.

Tyvär så verkar inte gemene man få se så mkt av tåget pga alla poliser och rödingar, så vi får hoppas på mkt filmat material.
Vad menar du med att göra fri väg på egen hand? Demonstrationer ska inte mötas med våld, men dom ska heller inte genomföras eller möjliggöras med det. Polisens agerande ska man nog diskutera först efteråt, respektive sidas utsagor gör gällande att polisen ställer sig på motståndarnas sida.
2013-09-14, 16:08
Medlem
SvP måste nog ändå anses vara dagens stora vinnare som, tack vare att demonstrationen blev försenad, fick maximal medial uppmärksamhet.

Den stora förloraren är Aftonbladet som har en bakfull reporter på plats som verkar allmänt förvirrad och dessutom mitt i alltihop fick en vattenballong kastad på sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in