Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-14, 14:00
Medlem
Råkade installera en fejk Windows 8 på min PC då jag redan hade Windows 8 som jag fick med på köpet. Jag tog bort alla filer och om installera Windows 8, men efter ett par veckor så börjar datorn fråga efter en aktiverings nyckel vilket jag aldrig behövt använda tidigare. Vet inte ens om jag fick en till och börja med. Anledningen till att jag råkade installera fejk windows 8:an var att jag var ute efter Office 2013, och Piratebay gav mig nån slags kombo av både och antar jag. Hjälp!!!!!
Citera
2013-09-14, 14:01
Medlem
Watzs avatar
Har du en stationär eller bärbar?
Citera
2013-09-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watz
Har du en stationär eller bärbar?

Bärbar, Märke HP. Har haft den sen Januari 2013
Citera
2013-09-14, 14:15
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OxyMoron187
Bärbar, Märke HP. Har haft den sen Januari 2013

Kan stå på datorn alternativt kvitto eller något.

Men hur fan lyckas man med att installera om hela Win 8 i tro om att det bara är "Office"?
Citera
2013-09-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposed
Kan stå på datorn alternativt kvitto eller något.

Men hur fan lyckas man med att installera om hela Win 8 i tro om att det bara är "Office"?

You tell me. Jag var helt enkelt ute och cykla. Ska ta och kika på kvittot lite. Tror du att jag har den riktiga 8:an, och att det är den som kräver aktivering. Eller kör min pc vidare på fejk versionen även efter omformateringen??
Citera
2013-09-14, 14:27
Medlem
Citat:
You tell me. Jag var helt enkelt ute och cykla. Ska ta och kika på kvittot lite. Tror du att jag har den riktiga 8:an, och att det är den som kräver aktivering. Eller kör min pc vidare på fejk versionen även efter omformateringen??

Windows är inte fejk så länge din nyckel inte är det. Den nyckeln borde nog stå på undersidan av din dator. Nästa gång fråga om du inte vet vad du gör
Citera
2013-09-14, 14:32
Medlem
Fleptuts avatar
Beställ installationsmedia av HP och börja från början.

/Flep
Citera
2013-09-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleptut
Beställ installationsmedia av HP och börja från början.

/Flep

Tackar Flep. Will do
Citera
2013-09-14, 15:38
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Råkade installera en fejk Windows 8 på min PC då jag redan hade Windows 8 som jag fick med på köpet. Jag tog bort alla filer och om installera Windows 8, men efter ett par veckor så börjar datorn fråga efter en aktiverings nyckel vilket jag aldrig behövt använda tidigare. Vet inte ens om jag fick en till och börja med. Anledningen till att jag råkade installera fejk windows 8:an var att jag var ute efter Office 2013, och Piratebay gav mig nån slags kombo av både och antar jag. Hjälp!!!!!
Recovery/Fabriksåterställnings-partitionen finns väl kvar på hårddisken!? Varför läser aldrig folk sin dators manual...

Bra rubrik på tråden också
Senast redigerad av Skadat gods 2013-09-14 kl. 15:42.
Citera
2013-10-10, 17:26
Medlem
Thcfarmers avatar
nyckeln står inte på vissa maskiner då de har en sk "firmware injected key" (inte helt 100 dock)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in