2013-09-14, 09:18
Medlem
Katzyns avatar
Med anledning av en annan tråd här i forumet och lite allmänna inlägg från killar/ män om att kvinnor bör "ställa upp" på sex trots att de inte har lust eller njuter av sexet, så blev jag lite nyfiken på att fråga:

Hur skulle det kännas att ha sex med en tjej som ni vet ställer upp fast hon egentligen inte vill ha sex med er?

Om man tänker sig att tjejen helt enkelt lägger sig på rygg, särar på benen, glor upp i taket och tänker på annat medan hon väntar på att ni ska bli klara, skulle ni kunna genomföra ett samlag då? Skulle det kännas bra efteråt i så fall?

Gör det någon skillnad om det är er flickvän, dvs någon som åtminstone ibland faktiskt vill ha sex med er, eller någon annan tjej som aldrig funnit er attraktiva, utan bara ställer upp på ett barmhärtighetsknull?

Om man tänker sig att det är en flickvän, tror ni att sexlivet kommer bli bättre eller sämre på sikt av att tjejen ställer upp på sex när hon inte vill och inte njuter?

Syftet med tråden är att undersöka hur vanligt det är att killar önskar att tjejer ska "ställa upp". (Givetvis inser jag att flashback inte är så representativt)

Jag hoppas att moderatorer kommer att hålla med mig att all diskussion om sexköpslagens vara eller icke vara är OT i tråden, därför ber jag er vänligen att ta era argument för lagliga sexköp till en av era andra 148 trådar i ämnet.
Citera
2013-09-14, 09:31
Medlem
Sjoraddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Med anledning av en annan tråd här i forumet och lite allmänna inlägg från killar/ män om att kvinnor bör "ställa upp" på sex trots att de inte har lust eller njuter av sexet, så blev jag lite nyfiken på att fråga:

Hur skulle det kännas att ha sex med en tjej som ni vet ställer upp fast hon egentligen inte vill ha sex med er?

Om man tänker sig att tjejen helt enkelt lägger sig på rygg, särar på benen, glor upp i taket och tänker på annat medan hon väntar på att ni ska bli klara, skulle ni kunna genomföra ett samlag då? Skulle det kännas bra efteråt i så fall?

Gör det någon skillnad om det är er flickvän, dvs någon som åtminstone ibland faktiskt vill ha sex med er, eller någon annan tjej som aldrig funnit er attraktiva, utan bara ställer upp på ett barmhärtighetsknull?

Om man tänker sig att det är en flickvän, tror ni att sexlivet kommer bli bättre eller sämre på sikt av att tjejen ställer upp på sex när hon inte vill och inte njuter?

Syftet med tråden är att undersöka hur vanligt det är att killar önskar att tjejer ska "ställa upp". (Givetvis inser jag att flashback inte är så representativt)

Jag hoppas att moderatorer kommer att hålla med mig att all diskussion om sexköpslagens vara eller icke vara är OT i tråden, därför ber jag er vänligen att ta era argument för lagliga sexköp till en av era andra 148 trådar i ämnet.
Det skulle kännas rätt och riktigt oavsett tjej, prostitution exkluderat.
Citera
2013-09-14, 09:32
Medlem
CavalloGoffos avatar
Citat:

Det är så sjukt avtändande om jag märker att tjejen inte är med på det. Jag slaknar likt en skrämd sköldpadda. Sexet är ju inte endast för min njutning. Vill inte tjejen så går det att likställa med våldtäkt
Citera
2013-09-14, 09:34
Bannlyst
Jag blir extremt upphetsad av det. Att hon har viljan att ge mig hennes kropp för mina behov när hon inte har ett sexhumör. Det är en riktig kvinna som känner sig underlägsen. En riktig hemmafru.
Citera
2013-09-14, 09:37
Medlem
Pellejonsons avatar
Om jag vore riktigt kåt och tjejen inte egentligen vill men går ändå med på det, så skulle jag verkligen uppskatta det. Tjejen skulle växt i mina ögon eftersom hon gör lite "uppoffringar" och inte är så egoistisk av sig, vilket tyder på att hon är bra relationsmaterial och inte någon självisk bitch.

Ibland kickar hormonerna in och man blir riktigt kåt, så länge det inte går på gränsen till våldtäkt så anser jag att det är okej, även om tjejen bara ligger där som en död fisk

As long as i get to finish
Citera
2013-09-14, 09:41
Medlem
Kalmantos avatar
När jag var i ett förhållande kunde det hända ibland att jag vaknade vrålkåt och försökte väcka min tjej. Sömndrucken och inte särskilt kåt egentligen lät hon mig ändå köra in den och pumpa på tills jag kom. Sedan höll vi om varandra lite och somnade om. Vet inte om detta räknas riktigt i det du menar eftersom hon tyckte det var mysigt på sitt sätt och hennes "ställa upp" handlade om kärlek. Det hela var en del av något så mycket större. Denna typ av "ställa upp" tycker jag är fullt normal och hör till ett välfungerande, kärleksfullt förhållande.
Citera
2013-09-14, 09:47
Medlem
Citat:

"Ställa upp" när det gäller sex !
Finns det något vidrigare uttryck !
Nu har ju män och kvinnor ytterst olika inställningar till sex, men om vi tänker oss att man lever i en lycklig kärleksfull relation och kvinna så att säga "ställer upp" vissa gånger då mannen vill ha sex men inte hon.
Tjejer hur känns det att "ställa upp" för ens partner och knulla trots att ni inte vill. En partner som ni älskar över allt annat !
Känns han plötsligt som en främling för er när han ligger där och pumpar och känner ni er äcklade ?
Är det fullkomligt otänkbart att njuta av sex i detta läget ?
Även om jag kanske inte alltid vill samma sak som kvinnan så skulle jag ändå göra "henne till lags"
om jag visste att det var viktigt för henne !
M.v.h
Mr.PL
Citera
2013-09-14, 09:57
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
När jag var i ett förhållande kunde det hända ibland att jag vaknade vrålkåt och försökte väcka min tjej. Sömndrucken och inte särskilt kåt egentligen lät hon mig ändå köra in den och pumpa på tills jag kom. Sedan höll vi om varandra lite och somnade om. Vet inte om detta räknas riktigt i det du menar eftersom hon tyckte det var mysigt på sitt sätt och hennes "ställa upp" handlade om kärlek. Det hela var en del av något så mycket större. Denna typ av "ställa upp" tycker jag är fullt normal och hör till ett välfungerande, kärleksfullt förhållande.

Okej, så det kändes okej med en flickvän under förutsättning att det verkade som att hon fick ut någonting av det iaf.

Skulle det känts okej om det var en tjej som aldrig velat ligga med dig som ställde upp på sex med dig eftersom det var synd om dig som aldrig/sällan fick ligga?
Citera
2013-09-14, 10:21
Medlem
Zverkers avatar
Om det handlar om ett nytt förhållande och någon som jag inte känner väl skulle jag tappa lusten direkt om jag märkte att hon inte riktigt ville. Eftersom sex för mig mer handlar om att ge än att få så skulle det kännas helt meningslöst och jag skulle avbryta genast. Tanken på att använda någon annans kropp som ett onanihjälpmedel känns inte det det minsta lockande.

I ett långvarigt förhållande där man är helt trygga med varandra och normalt har mycket bra sex tillsammans tycker jag inte att det är något fel att man vid enstaka tillfällen tillfredsställer den andre trots att man själv inte har lust. Detta gäller både mannen och kvinnan. Naturligtvis under förutsättning att man är så öppna med varandra att båda är på det klara med vad man håller på med och varför man gör det.

Dock är jag övertygad om att sexlivet blir sämre på sikt av att den ene eller andre regelmässigt "ställer upp". För är det så att den ene ständigt saknar lust finns det antagligen ett underliggande problem i relationen som man skulle behöva ta itu med.
Citera
2013-09-14, 10:25
Medlem
NovaOculuss avatar
Är det tydligt och allt så är det väldigt tråkigt och då blir det inte av.
Ställer hon upp utan att visa något missnöje så märker man kanske inte det.

Samma gäller andra vägen, är det tydligt att jag inte vill så hoppas jag att hon förstår och avblåser sexet.
Ibland är man snarare i en gråzon och kan tillåta sig själv att kompromissa, ställa upp - i slutet av dagen är det lite det som ett förhållande handlar om.
Citera
2013-09-14, 10:30
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Jag hatar barmhärtighetsknull, då runkar jag fan hellre.
Citera
2013-09-14, 10:31
Medlem
dethalvabarnets avatar
Beror på vilket humör man själv samt tjejen är på självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in