Citat:
Ursprungligen postat av
Europapall
Det verkar som du har rätt problemet har uppstått igen och det var naivt av mig att tro det hängde ihop med eatx-säkringen då symtomen på det är helt annorlunda men jag fickdom med på slutet men jag har bytt den och lider nu inte av det problemet.
Jag läste lite på usabilforum:
Detta är ofta en kallödning på kretskortet till mätarhuset, tyvärr så har Chrysler gjort det dumt på Voyager att bilen påverkas "mycket" av detta, såsom larm, lås, starta bilen! osv..
Har du tur så kan du skruva dän mätarhuset och leta efter "spruckna" lödningar eller liknande, och försöka smälta/löda ihop dom igen. Men detta fungerar inte i längde och det kommer garanterat ske igen.
Jag rekommenderar att du köper ett mätarhus på ebay.com eller bildelsbasen.se, det är inte roligt om bilen stannar på e4 eller någon annan väg, då kommer du ingen vart!!
Men stannar bilen så kan du göra följande; skruva dän mätarhuset och lossa kontakterna till det, du kommer då kunna köra bilen så mycket som du vill, men kommer sakna allt viktigt, men du kommer åtminstone hem
På ebay.com kostar mätarhus inkl. frakt cirka 600:- om jag inte minns fel, och på bildelsbasen.se cirka 800:- eller liknande.