2013-09-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Enligt vilka undersökningar då?

Var enligt FN har jag absolut för mig. Och med dagens utveckling kommer det gå ännu fortare än 30 år det kan jag lova!
2013-09-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Enligt vilka undersökningar då?

Citat:
Ursprungligen postat av Calle86
Var enligt FN har jag absolut för mig. Och med dagens utveckling kommer det gå ännu fortare än 30 år det kan jag lova!

Denna! Det är inte 30 år utan 2030, dvs om drygt 16 år.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_future_Human_Development_Inde x_projections_of_the_United_Nations
2013-09-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligenskvot
Någon som vill gissa hur effektivt Expos samarbete med fackföreningarna har varit? Där fackföreningsaktiva utbildas med några floskler och ska agera åsiktspolis om något invandringskritik yttras på arbetsplatserna. Påverkas opinionen eller kan detta få motsatt effekt?
Fungerar dialogpolis för att få gangsters att tänka om? Fungerar varningstexter på cigarettpaket? Det man tycker och känner för invandring är ett stenblock som inte urholkas av några droppar floskler. Om opinionen påverkas är det inte till PK-maffians fördel.
2013-09-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Denna! Det är inte 30 år utan 2030, dvs om drygt 16 år.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_future_Human_Development_Inde x_projections_of_the_United_Nations

Saxat ur rapporten:

The UNDP indicates:[4]
The projections suggest a possible future for the progression of HDIs, but are not designed to be predictive, as changes in condition and [in] policies will impact a particular country's HDI. Further, unanticipated "shocks", such as wars, economic sanctions, epidemics, and environmental calamities, may negatively impact the HDI, while other shocks, such as cures for prevalent diseases such as malaria and HIV/AIDS, end of conflict, sudden dramatic investments in and take-up of education, can positively impact a country's HDI. Thus, the projections should be interpreted as what might occur, based on a past global experience with HDI growth, not a normative suggestion as to what will occur.
Also these projections are based on the old methodology for calculating the HDI value of a country. The 2010 Human Development Report, which was published in November 2010 (after this research papers was published), introduced a new methodology for calculating the HDI. Therefore these projections are inaccurate to compare to current HDI values.
2013-09-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Saxat ur rapporten:

The UNDP indicates:[4]
The projections suggest a possible future for the progression of HDIs, but are not designed to be predictive, as changes in condition and [in] policies will impact a particular country's HDI. Further, unanticipated "shocks", such as wars, economic sanctions, epidemics, and environmental calamities, may negatively impact the HDI, while other shocks, such as cures for prevalent diseases such as malaria and HIV/AIDS, end of conflict, sudden dramatic investments in and take-up of education, can positively impact a country's HDI. Thus, the projections should be interpreted as what might occur, based on a past global experience with HDI growth, not a normative suggestion as to what will occur.
Also these projections are based on the old methodology for calculating the HDI value of a country. The 2010 Human Development Report, which was published in November 2010 (after this research papers was published), introduced a new methodology for calculating the HDI. Therefore these projections are inaccurate to compare to current HDI values.

Något speciellt du syftar på?

Med tanke på Alliansens vansinniga tempo på invandringen kan jag ju tämligen lätt föreställa mig att Sverige sjunker fortare än här angivet. Mellan 2010 och 2014 kan över 500 000 nya bidragsparasiter ha anlänt, sannolikt många fler samtidigt som många svenskar och invandrare med högre utbildning valt att pröva lyckan i ett tryggare och mindre våldsamt land. Sedan 2010 har ju även Alliansen sålt av mycket av Statens tillgångar inklusive stor del av guldreserven.
2013-09-13, 16:03
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Några vänner på facebook delar med sig artiklar av typen "Rösta i kyrkovalet så inte SD får inflytande".

För ett år sedan hade sådana inlägg fått en jäkla massa likes. Nu är det bara en till tre stycken. Verkar som att inte lika många öppet visar sitt förakt mot SD alternativt har mjuknat upp.

Något är verkligen i görningen, jag tror vi kommer se effekter av detta nu till hösten i de kommande opinionsundersökningarna.
2013-09-13, 16:10
Medlem
Sverigedemokraterna officiella hemsida på Facebook
https://www.facebook.com/SDjatack

2013-09-11 16.08 SD 60 844
2013-09-12 16.08 SD 61 438
2013-09-13 16.08 SD 61 895

457 ökning sedan igår på ett dygn

Ökningstakten ca 3 200 per vecka motsvarar ungefär det antal medlemmarna
Folkpartiets, Centerpartiets och Kristdemokraternas
officiella hemsidor på Facebook vardera samlat ihop totalt.
2013-09-13, 16:11
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskoptampong2
D
Här kommer ett till exempel.

Låt oss för enkelhetens skull låtsas att det bara finns två partier, det frihetsfientliga Rödpartiet och det arbetarfientliga Blåpartiet. (Vi ignorerar det teknikfientliga Grönpartiet, det sverigevänliga Gulpartiet och övriga.) Opinionsinstitutet Divided Brains (DB) har fått följande mätresultat när de ringt runt:
- 75% av de svarande är män. Av de säger alla (100%) att de ska rösta på Blåpartiet.
- 25% av de svarande är kvinnor. Av dessa säger alla (100%) att de ska rösta på Rödpartiet.
Hade Divided Brains gått ut med det oviktade resultatet, rådata, hade Blåpartiet fått 75% och Rödpartiet 25%.

Men Divided Brains vet att i Sverige är inte 75% av invånarna män, utan det är snarare hälften. De viktar därför så att båda väljargrupperna får lika stor tyngd. Efter viktning blir resultatet istället att Blåpartiet får 50% och Rödpartiet får 50%.

Okej, så det handlar helt enkelt om en massa matte och statistik som används för att ge en verklig bild av det hela.

Tack så jättemycket för ditt svar, nu förstår jag det hela mycket bättre!
2013-09-13, 17:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Något speciellt du syftar på?

Med tanke på Alliansens vansinniga tempo på invandringen kan jag ju tämligen lätt föreställa mig att Sverige sjunker fortare än här angivet. Mellan 2010 och 2014 kan över 500 000 nya bidragsparasiter ha anlänt, sannolikt många fler samtidigt som många svenskar och invandrare med högre utbildning valt att pröva lyckan i ett tryggare och mindre våldsamt land. Sedan 2010 har ju även Alliansen sålt av mycket av Statens tillgångar inklusive stor del av guldreserven.

Sveriges kusliga fall i HDI-ligan beror nog inte på invandringen på ett direkt sätt. Vi har pengar idag så att vi kan mata hundratusentals, eller fler, invandrare. Den stora effekten är dock att det drar oerhörda resurser från skolsystemet. Svensk skola idag är sannolikt sämst i hela västvärlden då det gäller att ge kunskap till de egna ungdomarna. Detta beror på att ofantliga belopp satsas på att försöka lära Somalier prata svenska eller skriva bokstäver, vilket är tämligen hopplöst.
Orsaken till HDI-tappet är alltså att stora kullar av svenska ungdomar nu får en extremt bristfällig undervisning, jämfört med ungdomar i t.ex. Finland, Japan, Sydkorea. Därmed tappar vi allt vad konkurrenskraft heter.
För ett exportberoende land som Sverige är detta en katastrof. Vi har ingen olivolja som vi kan leva av, så Sverige om 30-40 år kommer att vara mycket fattigt, urfattigt.

För att återknyta till SD i opinionen, så kan man förenklat säga att år 2010 så var det 94% av svenska folket som inte insåg denna fara, och 2014 så kanske det är 86% som inte inser den.
2013-09-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valar.Morghulis
Några vänner på facebook delar med sig artiklar av typen "Rösta i kyrkovalet så inte SD får inflytande".

För ett år sedan hade sådana inlägg fått en jäkla massa likes. Nu är det bara en till tre stycken. Verkar som att inte lika många öppet visar sitt förakt mot SD alternativt har mjuknat upp.

Något är verkligen i görningen, jag tror vi kommer se effekter av detta nu till hösten i de kommande opinionsundersökningarna.

En tystlåten man som knappt talade ett ord svenska gick runt på sjukhuset och delade ut SD valsedlar med sitt visitkort utan protester. En vän från Iran började spontant prata om "katastrof" beslutet ang Syrien. Han ska rösta på SD. Det finns definitivt ett annat läge i den här frågan nu än för bara tre år sedan.
2013-09-13, 19:37
Medlem
Kyrkovalet 2001 SD 0,83%
Kyrkovalet 2005 SD 1,74%
Kyrkovalet 2009 SD 2,86%

Kyrkovalet 2013 SD ?%
Söndag 15 september.

Påverkar det opinionen?
2013-09-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Kyrkovalet 2001 SD 0,83%
Kyrkovalet 2005 SD 1,74%
Kyrkovalet 2009 SD 2,86%

Kyrkovalet 2013 SD ?%
Söndag 15 september.

Påverkar det opinionen?

Förvånansvärt att det inte är 0%. Dom flesta som är nyktra nog att rösta SD har nog lämnat Svenska Mosk...förlåt..Kyrkan vid det här laget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in