2013-09-13, 12:54
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Fan vad styrningen på bilarna ser stel ut.
Hoppas verkligen att det är en helt annan känsla när man väl spelar själv.
Lite oroande att han i videon säger att styrningen är en blandning mellan Saints Row och Gta IV
2013-09-13, 12:59
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Äh gå och köp en kostym och en tatuering så känns det bättre

Man får hoppas att det blir bättre

I fyran var inte styrningen optimal, gick inte att ta kurvor i hög fart utan att krocka, bilar kunde kännas lite väl sega. Helt okej om de förbättrat detta något men ändå behållt en del.
Ser dock ut som radiostyrda bilar på de filmer som läckt. Men det är förhoppningsvis en annan känsla när man lirar själv.
2013-09-13, 13:05
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki

I fyran var inte styrningen optimal, gick inte att ta kurvor i hög fart utan att krocka, bilar kunde kännas lite väl sega. Helt okej om de förbättrat detta något men ändå behållt en del.
Ser dock ut som radiostyrda bilar på de filmer som läckt. Men det är förhoppningsvis en annan känsla när man lirar själv.
Personligen älskade jag bilhandlingen i Grand Theft Auto IV. Det känns mer realistiskt att man måste sakta ner för att kunna ta en kurva.

Från vad jag har sett i Grand Theft Auto V verkar olika bilar variera väldigt mycket i form av känsla. En snabb sportbil - exempelvis en Banshee, känns mer i stil med Grand Theft Auto: San Andreas, medan en lastbil känns mer som i Grand Theft Auto IV.
2013-09-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki

Tror rätt så många klagade på styrningen i fyran för att det var för svårt, så rockstar hade inget annat val än att göra det mer arcade aktigt. Tyvärr
2013-09-13, 13:11
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualani
Tror rätt så många klagade på styrningen i fyran för att det var för svårt, så rockstar hade inget annat val än att göra det mer arcade aktigt. Tyvärr
Tycker det verkar mycket mer realistiskt nu, istället för att få världens bredställ med alla bilar oavsett hur mycket man svänger.

Sen skrev ju även IGN att bilarna beter sig olika beroende på modell, istället för ett ganska linjärt beteende som det var i IV.
2013-09-13, 13:11
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualani
En dålig utveckling imo. Jag tyckte styrningen var jävligt bra och gillade realitetskänslan man fick. Och det är just bilmotoriken som jag främst la märke till när jag först spelade gta IV.

EDIT: Det betyder inte att bilhandlingen kommer vara dålig i V. Det kanske är tom bättre.
2013-09-13, 13:18
Medlem
Stream, bra kvalitet

http://www.fengyunzhibo.com/tv/325833_1359032301372-50q9noqq.htm
2013-09-13, 13:19
Medlem
Alundras avatar
Nån som vet något om framerate:en i GTA V?
GTA IV på PS3 går det slött som fan när man slirar runt i stan, behöver inte ske mycket kaos innan fps:en sjunker rejält.
2013-09-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Ganska hyffsad kvalité. Ljudet är dock inte det bästa:

Riktigt fin grafik och Los Santos ser ut att vara ganska maffigt storleksmässigt.
2013-09-13, 13:24
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
En dålig utveckling imo. Jag tyckte styrningen var jävligt bra och gillade realitetskänslan man fick. Och det är just bilmotoriken som jag främst la märke till när jag först spelade gta IV.

EDIT: Det betyder inte att bilhandlingen kommer vara dålig i V. Det kanske är tom bättre.
Realitetskänsla i fyran? Skojar du?
Har du kört bil på riktigt någon gång? Fyrans känsla var ungefär som att köra en ~femmetersbåt i måttlig vind ute på sjön.

Säger inte att bilkörningen var tråkig, för jag tyckte den var skön.
Men den var inte realistiskt.
2013-09-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Stream, bra kvalitet

Vart hittar du dina streams?
2013-09-13, 13:37
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Stream, bra kvalitet

Så fint det såg ut under vattnet när det var mörkt ute och månskenet syntes genom vattenytan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in