Citat:
Ursprungligen postat av
Eskobar
Ove Ström har verkligen ett säreget sätt att läsa. Otroligt att han släppts lös även om det verkar som han bara får läsa icke kommersiella daisy talböcker, men det är illa nog. Tycker synd om personer som pga synproblem tvingas lyssna på honom. Han börjar varje mening riktigt starkt och tonar ut så att det sista ordet är knappt hörbart. Fatta hur jobbigt det blir att i en hel talbok inte höra sista ordet i varje mening samtidigt som man riskerar hörselskador på det första ordet i varje mening. Det sjuka i att han valt detta till yrke överträffas bara av hur någon på daisy kunnat betala honom för att göra uppläsningarna.
Smaken är verkligen delad. Jag verkligen älskar Ove Ström och har lyssnat på böcker bara för han läser upp dom inte för att dom verkade så intressanta när man läste om själva boken. Har lyssnat på många böcker som är skrivna av engelska/amerikanska författare och han är en av få som har verkligt bra uttal på amerikanska/engelska ord/städer och andra liknande saker. Närmast efter kommer nog Bolmé och Erik Blixt.
Vad det gäller dåliga är jag dålig att komma ihåg namnen. Men överlag har jag väldigt svårt att lyssna på kvinnliga inläsare, varför kan jag inte riktigt förklara. Det finns även en väldigt många sega gubbar som läser in daisy.