2013-09-09, 22:17
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
tycker de var hur lugnt som helst såg ju hela tiden åkare framför sig som Roche å några till i toppen så man visste ju att de inte var jätte långt upp...Valverde attackerade ju innan men såg ut att själv bli trött av den så vet inte om de fanns så mkt mer att ge för han heller idag..men visst nu kommer många att försöka men tror Astana har bra möjligheter att hålla ihop de...

Trots att Valverde var riktigt trött körde han ifrån Nibali med typ 25 sekunder. Om det inte var kris i de läget så var det iallafall närapå.
Roche är inget hot och var säkert sliten från igår. Jag tror det kan bli riktigt spännande om inte Nibali lyckas återhämta sig som han iof borde med vilodag.
Citera
2013-09-11, 16:47
Medlem
Såg preliminära startlistan till Tour of Britain blev några svenskar Goland Wetterhall å Gustavsson...men ingen G Larsson hade de inte varit en perfekt uppladdning till VM?
Citera
2013-09-11, 18:52
Medlem
kul att de blev lite fart å hände något på dagens etapp dagens plumpar blev Orica GreenEDGE drog rätt mkt just innan de spricker upp men var var dom när de sprack upp otroligt klantigt missa ? å så klart även dåligt av Pinot å Pozzovivo men alltid är de någon av topp 10 som brukar sitta fel i dessa lägen...men aj inte förlåtligt kan jag tycka...
Citera
2013-09-11, 21:29
Medlem
knullklassons avatar
Sjukt! Den 25-årige kanadensaren David Veilleux i Europcar väljer att avsluta karriären efter helgens GP de Montréal. Han solovann tidigare i år den första etappen av Critérium du Dauphiné och fjol vann han den italienska semiklassikern Tre Valli Varesine. I stället för att flänga världen runt med en hyfsad lön som proffscyklist så ska han återuppta studierna.

Har det hänt tidigare att en ung lovande ryttare med fina segrar på kontot frivilligt avslutat karriären så pass tidigt?
Citera
2013-09-12, 08:52
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Sjukt! Den 25-årige kanadensaren David Veilleux i Europcar väljer att avsluta karriären efter helgens GP de Montréal. Han solovann tidigare i år den första etappen av Critérium du Dauphiné och fjol vann han den italienska semiklassikern Tre Valli Varesine. I stället för att flänga världen runt med en hyfsad lön som proffscyklist så ska han återuppta studierna.

Har det hänt tidigare att en ung lovande ryttare med fina segrar på kontot frivilligt avslutat karriären så pass tidigt?
Tydligen ska han plugga till maskiningenjör, så cykeltillverkarna lär nog slåss om den här killen när han tagit sin examen. Hur mycket tjänar förresten en Europatour-cyklist?

Angående cyklisternas trötthet vid det här laget i Vueltan så tycker jag inte att de kan klaga. Jag följer Eurosport via fulstream (eurosportplayer slutade ju att fungera efter "uppgraderingen") och att lyssna på träige Sean Kellys osammanhängande och poänglösa utläggningar är ett uthållighetsprov utan dess like.
Citera
2013-09-12, 10:07
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Tydligen ska han plugga till maskiningenjör, så cykeltillverkarna lär nog slåss om den här killen när han tagit sin examen. Hur mycket tjänar förresten en Europatour-cyklist?
I fjol såg det ut så här för Pro Continental Teams (kan tänka mig att en kille som Veilleux skulle haft kring 800,000 SEK om han hade kritat på ett nytt kontrakt med Europcar):
Citat:
a) the legal minimum wage of the country of the nationality of the professional continental team as defined under article 2.16.007;
b) EUR 27,500 (EUR 23,000 for a new professional)
Citera
2013-09-12, 19:11
Medlem
mishimas avatar
Världscupen i MTB-sprint från norska Hafjell just nu.
http://live.redbull.tv/events/237/uci-mtb-world-cup-2013-hafjell-crosscountry-eliminator/

Det går bra för svenskarna, både på dam- och herrsidan.
Citera
2013-09-12, 20:36
Medlem
ruckaalis avatar
Jag brukar ofta gnälla på dem som anklagar folk som kör väldigt bra för dopning utan några bevis.
Men nu är det jag som är ytterst misstänksam mot en viss amerikan som är 41 år och de han presterat detta året och främst i Vueltan.

Varsågod, halshugg mig!
Citera
2013-09-12, 21:33
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Jag brukar ofta gnälla på dem som anklagar folk som kör väldigt bra för dopning utan några bevis.
Men nu är det jag som är ytterst misstänksam mot en viss amerikan som är 41 år och de han presterat detta året och främst i Vueltan.

Varsågod, halshugg mig!

Här får du ingen halshuggning jag håller med. Det mest konstiga är ju att han peakar nu. Hade Horner alltid varit bra hade det sett troligt ut. Och det är ju inga duvungar han krossar i bergen direkt, Nibali, Purito etc.

ps. Vi kör vueltan här så får vi även diskutera velogames vilket lär vara intressant för dig synnerligen.

https://www.flashback.org/t2216500
Citera
2013-09-12, 21:36
Medlem
mishimas avatar
Horner är ju ingen nykomling på något sätt. Jag är inte så förvånad. Det som förvånar är att han inte har gjort någon riktigt bra Grand Tour tidigare. Han har visat att han besitter en hög kapacitet men aldrig fått till det ordentligt. Många av konkurrenterna körde Touren. Det är Nibali men jag tror inte han har laddat så mycket för detta utan ska peaka på VM.
Senast redigerad av mishima 2013-09-12 kl. 21:40.
Citera
2013-09-12, 21:54
Medlem
visst förvånar de en smula att han är så starkt som han är men inte jätte mkt,, Chris Horner har kapacitet 2011 tror jag han vurpade bort en bra placering i tdf de året hade han varit riktigt stark vann Tour Of California tvåa i Vuelta Ciclista al Pais Vasco å trea i Volta Ciclista a Catalunya inga dåliga resultat...

Men lurad har man blivit många gånger så tar inget för givet även om jag tror Horner är ren...
Citera
2013-09-12, 23:08
Medlem
Äh lägg ned angående Horner. Nibali är ingen övermänniska och han satsar faktiskt på VM, det är överraskande att han leder. Valverde och Rodriquez presterar sämre pga en tour. De är ju knappast i bästa form.

Horner klättrade bättre än Roche och Pinot redan under touren 2012. Hade Basso inte frusit sönder hade han säkert hängt med. Samma sak gäller en del ytterligare cyklister som verkar ha dålig form, colombianerna tex.

Vidare så körde Horner aldrig i Armstrong smutsiga projekt utan höll till i mindre amerikanska och franska lag som knappast hade resurser till ett organiserat program.

Av topp 4 i Vueltan är Horner den som jag misstänker minst för dopning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in