2013-09-09, 16:19
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Hoppas på killen fd cyklisten som kommenterade cykel förut när de gick på viasat..han var riktigt skarp
Det hoppas jag också. Kristoff*r Ing*by heter han. Jag tycker det ska bli skönt att slippa den där stollen på Eurosport som ständigt ropar efter Anders.
Citera
2013-09-09, 18:24
Medlem
ruckaalis avatar
Eftersom Kessiakoff inte vill köra tempot är det såklart naturligt att Ludvigsson får chansen efter sin fina säsong. Ett helt platt lopp borde ju passa Larsson väldigt bra om han nu kan hitta den förbaskade formen.
Annars är ju Emma Johansson det ända riktiga medaljhoppet i VM. Truppen känns rätt svag i övrigt det håller jag med om.
Fredrik Ludvigsson får väl det svårt i konkurrensen eller vad tror ni?
Citera
2013-09-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Eftersom Kessiakoff inte vill köra tempot är det såklart naturligt att Ludvigsson får chansen efter sin fina säsong. Ett helt platt lopp borde ju passa Larsson väldigt bra om han nu kan hitta den förbaskade formen.
Annars är ju Emma Johansson det ända riktiga medaljhoppet i VM. Truppen känns rätt svag i övrigt det håller jag med om.
Fredrik Ludvigsson får väl det svårt i konkurrensen eller vad tror ni?

Håller Ludvigsson rätt högt gör jag inte alls så säker att han är chanslös på medalj tror han har goda möjligheter att vara med länge...även Kim Magnusson kan överraska tror jag...

Herrloppet är de nog bara Kessiakoff om han har dagen som kan sitta med på slutet..hans känns lite på gång igen sitter med bra i dom lopp han kört Kanada loppen kommer även stärka han rätt bra...Gotland å Ludvigsson visst om allt stämmer bra kan dom åxå hänga i länge...men högst kapacitet har ändå Kessiakoff på en sådan här bana
Citera
2013-09-09, 18:40
Medlem
[QUOTEä=knullklasson|45159977]Det hoppas jag också. Kristoff*r Ing*by heter han. Jag tycker det ska bli skönt att slippa den där stollen på Eurosport som ständigt ropar efter Anders.[/quote]

Idag blev Vacchi väl het när Niblali släppte lite gran blir lite väl het ibland för någon större vara var de aldrig för totalen även om Nibali var trött på slutet...
Citera
2013-09-09, 19:19
Medlem
mishimas avatar
U23-loppet är svårtippat. Det är många om det och det är svårt att värdera insatsen i Avenir. Där floppade colombianerna på grund av krascher och sjukdomar och min favorit till VM, tysken Silvio Herklotz bröt på grund av sjukdom. Tvillingarna Yates för Storbritannien imponerade likaså fransmannen Alaphillipe. De är kanske huvudfavoriter. Ludvigsson har ju inte tävlat mot dessa på ett tag så det är svårt att värdesätta honom. Jag tror han får svårt för att ta medalj, men är en outsider. Topp tio tycker jag dock att han bör vara. Jag har också en bra feeling för Kim Magnusson. Han kan vara med länge och det är ingen nackdel att kunna vägen. Utförskörningen efter Fiesole ska vara rätt teknisk.

Lucas Eriksson kan vara topp tio i juniorloppet. Jag har ingen större koll på juniorerna utanför Europa, men Lucas var 12:a på EM och bara fyra sekunder från trean. Medaljörerna hittar vi nog på topp tio på den här listan: http://www.procyclingstats.com/race/Giro_Internazionale_della_Lunigiana_2013 Ett rätt stort etapplopp för juniorer som kördes förra veckan med avslutning igår.
Senast redigerad av mishima 2013-09-09 kl. 19:25.
Citera
2013-09-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
U23-loppet är svårtippat. Det är många om det och det är svårt att värdera insatsen i Avenir. Där floppade colombianerna på grund av krascher och sjukdomar och min favorit till VM, tysken Silvio Herklotz bröt på grund av sjukdom. Tvillingarna Yates för Storbritannien imponerade likaså fransmannen Alaphillipe. De är kanske huvudfavoriter. Ludvigsson har ju inte tävlat mot dessa på ett tag så det är svårt att värdesätta honom. Jag tror han får svårt för att ta medalj, men är en outsider. Topp tio tycker jag dock att han bör vara. Jag har också en bra feeling för Kim Magnusson. Han kan vara med länge och det är ingen nackdel att kunna vägen. Utförskörningen efter Fiesole ska vara rätt teknisk.

Lucas Eriksson kan vara topp tio i juniorloppet. Jag har ingen större koll på juniorerna utanför Europa, men Lucas var 12:a på EM och bara fyra sekunder från trean. Medaljörerna hittar vi nog på topp tio på den här listan: http://www.procyclingstats.com/race/Giro_Internazionale_della_Lunigiana_2013 Ett rätt stort etapplopp för juniorer som kördes förra veckan med avslutning igår.

Jag har bra känsla för både Ludvigsson å Magnusson utvecklar sig loppet rätt för dom så kommer dom vara bra med...å klarar sig undan strul i fel lägen
Citera
2013-09-09, 20:03
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
U23-loppet är svårtippat.
Undra hur tufft det blir? De har först en transportsträcka på nästan sex mil innan de går in på varvbanan. Sju gånger ska Fiesole tacklas. Vågar Frankrike satsa på spurtsnabbe Bryan Coquard? Killen har sex proffssegrar i år. Fler än någon annan i Europcar.
Citera
2013-09-09, 20:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Undra hur tufft det blir? De har först en transportsträcka på nästan sex mil innan de går in på varvbanan. Sju gånger ska Fiesole tacklas. Vågar Frankrike satsa på spurtsnabbe Bryan Coquard? Killen har sex proffssegrar i år. Fler än någon annan i Europcar.

Jag tror det är för tufft för Coquard. Jag kan inte påminna mig om jag har sett han gå med på någon klättring.
Citera
2013-09-09, 20:30
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Jag tror det är för tufft för Coquard. Jag kan inte påminna mig om jag har sett han gå med på någon klättring.
Tvåa i fjol. Fiesole är säkerligen tuffare än Cauberg, men Coquard är nog också "tuffare" nu när han har en säsong som proffs i ryggen. Men, det ska nog mycket till!
Citera
2013-09-09, 21:21
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Idag blev Vacchi väl het när Niblali släppte lite gran blir lite väl het ibland för någon större vara var de aldrig för totalen även om Nibali var trött på slutet...

Tycker nog det var med all rätt Vacchi hetsade upp sig, Nibali blev ju riktigt avställd och passerad av typ hela klungan på etappen. Bara tur för honom att attackerna kom så pass långt in på sträckan.
Nu måste han ha med sig Fuglsang och Kangert i fortsättningen för Valverde, Purito och Horner ser ju såklart sin chans om Astana och Nibali visar sig svaga. Lägligt med vilodag minst sagt.
I kommande bergsetapperna tror jag Movistar och Radioshack kommer köra riktigt tufft för att återigen knäcka Astana tidigt och sedan låta Valverde, Horner och Purito attackera.
Citera
2013-09-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Tycker nog det var med all rätt Vacchi hetsade upp sig, Nibali blev ju riktigt avställd och passerad av typ hela klungan på etappen. Bara tur för honom att attackerna kom så pass långt in på sträckan.
Nu måste han ha med sig Fuglsang och Kangert i fortsättningen för Valverde, Purito och Horner ser ju såklart sin chans om Astana och Nibali visar sig svaga. Lägligt med vilodag minst sagt.
I kommande bergsetapperna tror jag Movistar och Radioshack kommer köra riktigt tufft för att återigen knäcka Astana tidigt och sedan låta Valverde, Horner och Purito attackera.

tycker de var hur lugnt som helst såg ju hela tiden åkare framför sig som Roche å några till i toppen så man visste ju att de inte var jätte långt upp...Valverde attackerade ju innan men såg ut att själv bli trött av den så vet inte om de fanns så mkt mer att ge för han heller idag..men visst nu kommer många att försöka men tror Astana har bra möjligheter att hålla ihop de...
Citera
2013-09-09, 22:01
Medlem
mishimas avatar
Ludvigsson är för övrigt i Belgien för VM-uppladdning. Idag körde han en nationell tävling i okej konkurrens och blev 10:a trots tekniska problem.
http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=301&datum=09/09/2013
Senast redigerad av mishima 2013-09-09 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in