Citat:
Ursprungligen postat av
Outsider-Man
Håller med dig helt om PK, tror jag också. Men man kan ju inte heller veta vad som eventuellt skulle trigga igång en ME som känner att "detta är för mkt...". Behöver ju inte i första hand handla om pengar där heller.
Visst kan det vara så. ME kanske har sina egna demoner. Men ekonomisk brottslighet på den nivån ME har verkat brukar sällan förknippas med mord. Inte såvitt jag känner till.
Om man åker väg 136 sommartid så ser man hundratals sommarbutiker som säljer billiga t-shirts, väskor och skor. En stor del av dessa har nog inte rent mjöl i påsen. Varorna har hamnat i Sverige med hjälp av brottslighet. Företagarna mörkar nog en del intäkter och låter bli att redovisa moms. Det är nog många som hyr ut lokaler som blir lurade på hyran. Den ekonomiska brottsligheten är inbyggd i konceptet. Även om G valde att ta strid om pengarna så verkar det osannolikt att man ska bli mördad pga det. ME, i det här fallet, vill säkert ha en sommarbutik i någon annan turistort nästa sommar.
Nu har jag läst Fup slarvigt igen för jag har missat MC-gänget. MC-gäng är ett ganska vitt begrepp och används ganska slarvigt i vardagligt tal. Vet inte hur specifikt det är nämnt här. Jag ska leta rätt på det.