2013-09-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
OM PK är skyldig tror jag inte att det är beloppets storlek som är avgörande. Det är nog mer den smärta han känner när han blir sviken av någon som är hans vän.

Håller med dig helt om PK, tror jag också. Men man kan ju inte heller veta vad som eventuellt skulle trigga igång en ME som känner att "detta är för mkt...". Behöver ju inte i första hand handla om pengar där heller.
Citera
2013-09-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thewinner6
Kan ju vara så att vapnet som användes vid mordet var Gustavs,som numera är dumpat någonstans och att blodet som hamnade på PKs gevär kom dit via hans kläder,vad sägs om det?

Fantastiskt långsökt Dessutom hävdas det väl i fupen att blodet överfördes direkt till bössan och inte via någon "mellanhand".
Citera
2013-09-12, 23:51
Medlem
Det här visar ganska bra att G haft problem med ME.
http://tinypic.com/view.php?pic=mm7ksk&s=5
fup s571

Och det här visar att ME haft problem med G.
http://i39.tinypic.com/fnfx2a.jpg
fup s2334

Här näms MC-gäng i båda fallen.
Citera
2013-09-13, 03:06
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Varför kommer du inte med en kommentar om de punkter som jag lyfter fram istället?
Och nej, jag har inte läst hela FUP men stora delar av den. Om du har något som motsäger mina uppgifter så är du välkommen att påtala vad som inte stämmer.

Allt - ditt lilla troll.

Finns inget i FUP som tyder på att ME har ngt med detta att göra öht. Polisen har garanterat kontrollerat hans utsaga med telefonslagning, men den delen ligger i slasken eftersom den infon således är totalt irrelevant för detta fall.

Skärp dig.
Senast redigerad av zero73 2013-09-13 kl. 03:10.
Citera
2013-09-13, 08:36
Medlem
Båda dessa herrar har "suttit", Visserligen bara på öppen anstalt (min gissning).
Och det kan nog bara anses som småkriminelt de brott som begåtts, eller hur man ska utrycka det.

Men har man nu gjort det, suttit altså, på ställen som Ödevata (utanför Kalmar) eller liknande, har man även garanterat träffat likasinnade. Det är förstås helt oundvikligt. Det går nämligen inte att hålla sig på sin kant vare sig på en öppen eller sluten anstalt.

Den dynamiken som uppstår mellan folk bokom lås och bom är många gånger helt otrolig. Anhöriga skulle inte tro sina öron om de historier eller planeringar som det pratas om, skrattas åt, skissas på i det oändliga. Det ligger i sakens natur liksom.

På en öppen anstalt avtjänar även grova brottslingar sista tiden innan frisläppande.
(sitter du t ex 3-5år på fast avd. så det altså inte omöjligt att hamna 6-12 månader på öppen avd.

"Småkriminella" som pratar mc-gäng-snack
är ett bra tecken på just den dynamik som varit på en anstalt.

Och till slut-poängen.

Nämner man nu något om mc-gäng överhuvudtaget efter så lång tid efter avtjänat straff,
så har man inte lämnat denna världen mentalt. Punkt slut!

Jag tror det finns mycket mer att
ta reda på om dessa två skatteskojare?
Senast redigerad av amaguard 2013-09-13 kl. 08:41. Anledning: stavfel...
Citera
2013-09-13, 09:27
Medlem
Om PK är oskyldig skulle han börja spela på triss eller liknande. Hur stor är chansen att man är så nära två d ubbelmord o anhållen, har ingen alibi men ett motiv och går in och ut i brottsoffens hus? Han med en sådan trackreckord i livets slumpartiga sammanträffande borde även bli miljonär på lottot o alla problem är lösta....
Citera
2013-09-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgholmbo
Han med en sådan trackreckord i livets slumpartiga sammanträffande borde även bli miljonär på lottot o alla problem är lösta....

Verkligen! Men varken Lotto, Triss eller Keno slog in. Då återstår följande alternativ: Karln är tidernas otursman eller Ölands värsta seriemördare.

Själv är jag övertygad om det senare alternativet.
Senast redigerad av Dopparedagen 2013-09-13 kl. 09:50.
Citera
2013-09-13, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Håller med dig helt om PK, tror jag också. Men man kan ju inte heller veta vad som eventuellt skulle trigga igång en ME som känner att "detta är för mkt...". Behöver ju inte i första hand handla om pengar där heller.

Visst kan det vara så. ME kanske har sina egna demoner. Men ekonomisk brottslighet på den nivån ME har verkat brukar sällan förknippas med mord. Inte såvitt jag känner till.

Om man åker väg 136 sommartid så ser man hundratals sommarbutiker som säljer billiga t-shirts, väskor och skor. En stor del av dessa har nog inte rent mjöl i påsen. Varorna har hamnat i Sverige med hjälp av brottslighet. Företagarna mörkar nog en del intäkter och låter bli att redovisa moms. Det är nog många som hyr ut lokaler som blir lurade på hyran. Den ekonomiska brottsligheten är inbyggd i konceptet. Även om G valde att ta strid om pengarna så verkar det osannolikt att man ska bli mördad pga det. ME, i det här fallet, vill säkert ha en sommarbutik i någon annan turistort nästa sommar.

Nu har jag läst Fup slarvigt igen för jag har missat MC-gänget. MC-gäng är ett ganska vitt begrepp och används ganska slarvigt i vardagligt tal. Vet inte hur specifikt det är nämnt här. Jag ska leta rätt på det.
Citera
2013-09-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amaguard
Det här visar ganska bra att G haft problem med ME.
http://tinypic.com/view.php?pic=mm7ksk&s=5
fup s571

Och det här visar att ME haft problem med G.
http://i39.tinypic.com/fnfx2a.jpg
fup s2334

Här näms MC-gäng i båda fallen.

Tack Amaguard, här fanns allt jag behövde veta. Även "Nesco" undrade om G hade skojat eller menat allvar när han pratade om Hells Angels. Ryktena om att ME hade kontakter med MC-gäng verkar inte särskilt välgrundade. Jag utgår ifrån att polisen har tagit reda på sanningshalten i de båda fallen.
Citera
2013-09-13, 14:15
Bannlyst
Citat:
Tack Amaguard, här fanns allt jag behövde veta. Även "Nesco" undrade om G hade skojat eller menat allvar när han pratade om Hells Angels. Ryktena om att ME hade kontakter med MC-gäng verkar inte särskilt välgrundade. Jag utgår ifrån att polisen har tagit reda på sanningshalten i de båda fallen.
Att hota med HA är något var och varannan koling gör och det är i princip aldrig någon verklighet bakom de hoten. Om de stämde skulle de inte ha tid att överhuvudtaget sätta sig på hojarna, med tanke på alla fyllebråk och ekonomiska transaktioner som de skulle behöva blanda sig i.
Som Amaguard skrivit kan ME ha kontakter med någon enskild medlem, efter exempelvis en gemensam fängelsevistelse. Steget till att HA gör ett dubbelmord är långt, långt bortom allt rimligt tvivel.
Citera
2013-09-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Att hota med HA är något var och varannan koling gör och det är i princip aldrig någon verklighet bakom de hoten. Om de stämde skulle de inte ha tid att överhuvudtaget sätta sig på hojarna, med tanke på alla fyllebråk och ekonomiska transaktioner som de skulle behöva blanda sig i.
Som Amaguard skrivit kan ME ha kontakter med någon enskild medlem, efter exempelvis en gemensam fängelsevistelse. Steget till att HA gör ett dubbelmord är långt, långt bortom allt rimligt tvivel.

Ett rivaliserande förstås..

Vi pratar "målvakter" i Sthlm , vilka pysslar med det
Senast redigerad av amaguard 2013-09-13 kl. 15:10. Anledning: Förtydligande, igen
Citera
2013-09-13, 15:12
Medlem
Citat:

, Nu blev det fel va... Hur kopplar du ihop dem? Ne*** och Gustav?
Senast redigerad av amaguard 2013-09-13 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in