Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
ttps's kvasi-kreationistiska pseudivetenskap bidrar säkert till en förklaring om varför JV är så impopuläre.
Intellektuell ohederlighet började förlora sitt värde när skolastikens retorik blev en epistemisk anakronism.
Har JV toppstyrd struktur i alla sina sällskap? Heter det sällskap eller samfund möten eller mässa?
Jag vet att de fångat upp många för att förklara att bibeltolkning som kommer från katolsk källa är fel, protestantisk fel, stämmer det att jav överlag ännu har aversion eller det är beroende på isf vad? vad gäller behovet att t.ex ignorera.. som man gör via inte enbart direktmöte med folk/människa utan på många många fler vis - katoliker och protestanter är inte generellt ignoranta, däremot sekt-kyrkor : är jv ännu en sekt ?
tillägg : sist jag samtalde med jv, var hen betonande om att katolicism var problemet, en guru för flera år sedan samma, katolikerna är "konstiga" och döm om min förvåning när insikterna började hagla : jv är hyfsat maktfokuserade, men märkt att vad gäller islam, då är det fritt fram, då är det glorian på hjässan.