2013-09-12, 10:07
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Enda gången jag hört talas om iakttagelsen att a.j blivit sedd utanför porten är från detta forum.

En granne har hört något runt 00,00 och tittat ut men inte sett något (hen har inte fönster mot aktuell ingång). En granne i aktuell trapp har hört dunsar och sett utsmetat blod i hissen (typ blodig hand som dragits mot hissvägg). Jag försökte luska lite men hen sa bara att det som hen hört har hen uppgett för polisen och hen var inte jättevillig att berätta mer..

Hmm Det är inte så att du är runt 90 år gammal och därför inte hör rykten? Nej, du säger ju själv att du varit inne i flera av lägenheterna så du har med andra ord ett brett kontaktnät och ändå har du bara hört uppgiften 02.30 från denna tråd! Wow!

Luska gärna lite mer om du har tid och möjlighet och intresse.

Om någon annan i tråden som bor i närheten kan ge sin mening om tiden 02.30 så vore jag mycket intresserad av den uppgiften och då är jag alltså intresserad av information som så att säga är ursrpungsmärkt till området och helst före den 20 juli så att det inte är trådsanningen 02.30 som kommer fram igen. Om det sedan finns andra fristående belägg för 02.30, 02.15, 02.45... fine! Jag vill bara ha en källa till.

P.S. Hört något runt 00.00 säger du... Du vet inte mer vad som hördes? Om personen bor långt ifrån, vilket ju framgår av vad du skrev, så måste det vara ett utomhusljud eller ett pistolskott för att vara intressant. Kan det kanske vara en MC som startats en bit bort? Tidsangivelsen blir då lite fel men det är OK ungefärlig tidpunkt på natten och en bra bit från 02.30. Vi har inte alltid stenkoll och vore det så att säga under Rapport så är det lättare att säga en exaktare tid. D.S.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2013-09-12 kl. 10:17.
Citera
2013-09-12, 11:18
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Tjejen med verklighets uppfattning

Vad är det för bild D*nnis lagt upp då på en pistol och ett knog järn?? Med kommentaren "alltid redo".

Så mkt bullshit från dig!

Pistolen sägs på annan plats i tråden inte vara en äkta pistol. Beträffande vapen så tänker nog DaBitch uteslutande på skjutvapen så knogjärnet har hon nog inte uttalat sig om.
Citera
2013-09-12, 11:29
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Pistolen sägs på annan plats i tråden inte vara en äkta pistol. Beträffande vapen så tänker nog DaBitch uteslutande på skjutvapen så knogjärnet har hon nog inte uttalat sig om.

Ja Ā.J har kommenterat att det är soft airgun. Jag är inte så kunnig men någon annan kanske kan se om det är det? Knog järn är ju i allra högsta grad ett vapen. Så att påstås att han aldrig ägt ett är väl inte sannings enligt?!

Sen om nån puckad vän till mig känner sig liten och feg och därför lägger ut en offentlig bild på vapen och lägger till "alltid redo".. Vad vill man ha ut av det?
Ā.Js kommentar på fotot tolkar jag som antingen aningen nedlåtande mot D.B som försöker leka lite tung. Eller att han vill poängtera att det är soft airgun just pga att det INTE är det..
Citera
2013-09-12, 12:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ja Ā.J har kommenterat att det är soft airgun. Jag är inte så kunnig men någon annan kanske kan se om det är det? Knog järn är ju i allra högsta grad ett vapen. Så att påstås att han aldrig ägt ett är väl inte sannings enligt?!

Sen om nån puckad vän till mig känner sig liten och feg och därför lägger ut en offentlig bild på vapen och lägger till "alltid redo".. Vad vill man ha ut av det?
Ā.Js kommentar på fotot tolkar jag som antingen aningen nedlåtande mot D.B som försöker leka lite tung. Eller att han vill poängtera att det är soft airgun just pga att det INTE är det..

Jag säger inte emot dig att detta skulle vara vapen, men en del använder ordet vapen uteslutande om skjutvapen. Så tror jag saken är beträffande DaBitch i detta fall. Det uppstår lätt diskussioner om man inte använder ord på samma sätt och det är ganska onödigt. Om man anser att någon har fel så är det bättre att börja med en liten lätt fråga "Hur menar du nu? Känner du inte till att..." och så kanske man får ett vänligt svar att "Jag menade skjutvapen". Lite diplomati är aldrig fel!
Citera
2013-09-12, 14:08
Medlem
Quarrels avatar
TTELA: Mordåtal dröjer ytterligare
Citat:
Än en gång begär åklagare åtalsförlängning för den mordmisstänkte 36-åringen.
Citera
2013-09-12, 15:53
Medlem
Citat:
Jag säger inte emot dig att detta skulle vara vapen, men en del använder ordet vapen uteslutande om skjutvapen. Så tror jag saken är beträffande DaBitch i detta fall. Det uppstår lätt diskussioner om man inte använder ord på samma sätt och det är ganska onödigt. Om man anser att någon har fel så är det bättre att börja med en liten lätt fråga "Hur menar du nu? Känner du inte till att..." och så kanske man får ett vänligt svar att "Jag menade skjutvapen". Lite diplomati är aldrig fel!
Håller med dig,Da Bitch menade säkerligen skjutvapen. med lite vänlighet skulle
tråden förmodligen ha fått lite mer fakta av intresse,istället för att bekanta till de misstänkta
blir påhoppade och trakasserade och i värsta fall lämnar tråden.
Sen är ju kniv/batong/knogjärn eller köksutrustning mer troligt i detta fallet.
Citera
2013-09-13, 00:21
Bannlyst
Kan någon göra en sammanfattning för oss som inte orkar spekulera så mycket längre?
Skulle gärna se en NY uppdatering av sammanfattningen, och om det kommit någon fakta i detta mål.
Det skulle uppskattas!
Gärna nån som stavar utan problem så man kan undkomma att bli förvirrad.
Har kollat i tidningarna från och till men har inte hittat något riktigt smaskigt.
Har polisen kommit fram till mordvapen?
Finns det ett mordvapen ens?
Hur är det med "fynden"?
Är reimer" tillbaks"?
Citera
2013-09-13, 00:39
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Kan någon göra en sammanfattning för oss som inte orkar spekulera så mycket längre?
Skulle gärna se en NY uppdatering av sammanfattningen, och om det kommit någon fakta i detta mål.
Det skulle uppskattas!
Har kollat i tidningarna från och till men har inte hittat något riktigt smaskigt.
Hur är det med "fynden"?
Är reimer" tillbaks"?

Det är knäpp tyst från polisen så Qs sammanfattning håller gott.
Mordvapen är det tyst om.
Dödsorsak har inte presenterats så därmed ingen info om ev mordvapen.
Fynden sägs inget om annat än "analys pågår" och "misstankarna stärks"
RDY avstängd i ett halvår = fem månader kvar

Tråden går på lågvarv pga nyhetstorka.

Vet du förresten om det finns en maxtid mellan det att åtal har väckts och tills huvudförhandling skall hållas för en häktad person?
Citera
2013-09-13, 01:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Det skulle uppskattas!
Hur är det med "fynden"?
Är reimer" tillbaks"?

Fetade

Nej det har inte kommit ut något mer, därav stiltje i tråden. Någon syra har inte nämnts av polisen eller media. Något mordvapen har vi inte läst om.
Jönköpingtönten kör på med sitt vanliga stuk.. MGM är oskyldig!! Han sitter där för att hela rättsystemet är korruperat, eller för att man ska vagga in den RIKTIGA GM i falsk tro av trygghet.

Som sagt.. inget nytt under solen
Citera
2013-09-13, 03:14
Medlem
Citat:

Citat:
Tjejen med verklighets uppfattning

Vad är det för bild D*nnis lagt upp då på en pistol och ett knog järn?? Med kommentaren "alltid redo".

Zizzla ... Din verklighetsuppfattning når inte ens upp till min IQ ....
Kan du inte se skillnad på ett riktigt vapen och en Soft Air Gun kan jag bara beklaga.
Ditt bullshit speglas tyvärr tillbaka...
En Soft Air Gun är ett s.k låtsasvapen alla över 18 får bruka.
Sedan att du inte kan förstå ett skämt som "alltid redo" tycker jag är ännu beklagligare.
Du måste ha ett tråkigt liv... Kan bara beklaga
Citera
2013-09-13, 06:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Citat:
Tjejenerklighets uppfattning

Zizzla ... Din verklighetsuppfattning når inte ens upp till min IQ ....
Kan du inte se skillnad på ett riktigt vapen och en Soft Air Gun kan jag bara beklaga.
Ditt bullshit speglas tyvärr tillbaka...
En Soft Air Gun är ett s.k låtsasvapen alla över 18 får bruka.
Sedan att du inte kan förstå ett skämt som "alltid redo" tycker jag är ännu beklagligare.
Du måste ha ett tråkigt liv... Kan bara beklaga
För att flika in angående vapen så kan de två vara extremt svårt att se skillnad på.
En tränad polis ser ofta inte skillnad på en " soft air gun " och ett riktigt vapen.
Iofs så är båda riktiga vapen, men jag hoppas du förstår, även fast du pratar om din låga IQ.

Har du bilden bitch?
Kan du visa mig?
Jag har sett "riktiga" vapen, och är den inte rosa eller blå så kan det vara mycket svårt att se.
Snälla visa oss. Så kanske jag kan avgöra, så kan vi kanske avfärda att just det vapnet använts I detta fall.
Citera
2013-09-13, 09:02
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2336178-36-aringen-infor-ratten-idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här