Kanske inte världens roligaste citat, men jag bjuder på ett av mina egna faktiskt. Det är fredag och dagens sista lektion lider mot sitt slut:
Jag: Jaha mina damer och herrar, som ni vet är det fredag och därmed helg och ni kan gå hem och vara med era pojk - och flickvänner, supa ner er eller bara sitta framför PS3:an med en påse chips och lite läsk. Det ska bli kul, eller hur?
Klassen: aaaaa
Jag: Jamen visa nu hur glada ni är? Ska det bli kul?
Klassen: Jaaaa!
Jag: Jag hör er inte. Är ni glada eller!?
Klassen: JAAAA!!!
Jag: Men var inte så jävla glada för det! För innan ni vet ordet av är det måndag igen. Och då är det prov.
Jag hatade verkligen NO ämnena och kom snabbt underfund med hur man slapp tekniklektionerna. Läraren vi hade där var övertygad om att han levt tidigare som fransk jungfru och som en spindel.
Detta var något han hade blivit förbjuden av rektorn att prata om tyvärr.
Men eftersom vi hade snappat upp att han minns livet som spindel som väldigt traumatiskt, så kom jag på idén med att ta med en spindel till lektionen för att få honom att berätta på så sätt. Vet inte hur många lektioner som gick åt till att höra hans historier om spindelnäten, fångsten, människor och djur som hade sönder hans nät precis när han var på väg mot sitt byte osv - allt med en otrolig inlevelse.
Höjdpunkten var ju när en klasskompis stampade ihjäl spindeln efter lektionen.Läraren fick en snetänding skulle jag vilja påstå och slog honom oavbrutet på armen, skek och grät. Till sist slutade klasskompisen skratta och sa åt läraren att sluta för det gjorde ont, men läraren följde efter honom och slog hela tiden medan tårarna sprutade.
Alla vi andra stod bara där helt chockade. "Var det en släkting? " kläckte en ur sig och alla började gapskratta varpå läraren vände sig mot oss allihopa. Vi kutade direkt till rektorn och läraren fick gå på dagen. Den läraren glömmer jag aldrig!
Höjdpunkten var ju när en klasskompis stampade ihjäl spindeln efter lektionen.Läraren fick en snetänding skulle jag vilja påstå och slog honom oavbrutet på armen, skek och grät. Till sist slutade klasskompisen skratta och sa åt läraren att sluta för det gjorde ont, men läraren följde efter honom och slog hela tiden medan tårarna sprutade.
Alla vi andra stod bara där helt chockade. "Var det en släkting? " kläckte en ur sig och alla började gapskratta varpå läraren vände sig mot oss allihopa. Vi kutade direkt till rektorn och läraren fick gå på dagen. Den läraren glömmer jag aldrig!
Han verkar inte ha varit psykiskt frisk.
Menar du att han fick för dagen, eller att han fick sparken?
Ari
"Ni har lektion med mig 4 timmar i veckan. 168 timmar på en vecka och ni väljer att leta efter facebook knull under mina lektioner"
*blir tyst*
"Skärpning tjejer!"
På måndagen: Tjejerna bois, blev det något "doppa gryta" i helgen eller"
Fan, saknar gymnasiet
Kanske inte världens roligaste citat, men jag bjuder på ett av mina egna faktiskt. Det är fredag och dagens sista lektion lider mot sitt slut:
Jag: Jaha mina damer och herrar, som ni vet är det fredag och därmed helg och ni kan gå hem och vara med era pojk - och flickvänner, supa ner er eller bara sitta framför PS3:an med en påse chips och lite läsk. Det ska bli kul, eller hur?
Klassen: aaaaa
Jag: Jamen visa nu hur glada ni är? Ska det bli kul?
Klassen: Jaaaa!
Jag: Jag hör er inte. Är ni glada eller!?
Klassen: JAAAA!!!
Jag: Men var inte så jävla glada för det! För innan ni vet ordet av är det måndag igen. Och då är det prov.
"Belgien är bara något som britterna har hittat på för att få tillgång till Europeiska hamnar."
- Min lektor i Statsvetenskap
Det värsta är ju att läraren ifråga inte ligger så långt från sanningen... Googla Belgiens historia mm så får du se.
Visst, kanske detta mitt inlägg är OT, men då är ditt det också.
Åter till topic:
En träslöjdslärare jag hade på högstadiet började prata "kropp-och-hälsa" med en elev, varpå eleven försvarade fetma med att "hjärnan består huvudsakligen av fett", varav läraren svarade: "ja, hos vissa är hela hjärnan en fettklump"....
Slutet på mellanstadiet hade vi en smått efterbliven spanska-lärare från Kuba som knappt kunde svenska. Ett litet axplock från vad hon kunde hitta på:
* Fruktsallad minst en gång i månaden. Den lektion det var fruktsallad, var det BARA fruktsallad. Ingen undervisning alls.
* Under en av dessa "Fruktsallads-lektioner" strippade hon ner till trosor och BH. Något som inte var trevligt, då hon såg ut som en ihjältrampad fisk.
* Kom försent till 8 av 10 lektioner. Gissa vad vi fick till kompensation?
Sluta tidigare.
Sen har vi min f.d Ellärare.
Står en meter bredvid han, frågar han om han kan komma. Får till svar:
Jag hade rätt kul med en yngre lärarstudent som var vår geografi lärare.
- Hej jag heter Johan. Det här är Jorden och det här är jordens kärna. (han hade ritat upp det på tavlan)
- Ungefär som din tröja då! (http://farm6.staticflickr.com/5264/5...56f741c_z.jpg) Han hade på sig en sådan.
- Det finns faktorer som heter pushfaktorer, där tektoniska plattor puttas ifrån varann. Och så finns det pullfaktorer...
- Usch vilken snuskig faktor...
Sedan var det så kul att både han och jag mindes Skurt, medan resten av mina yngre kamrater såg ut som stora frågetecken.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!