2013-09-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vad annars finns att göra? Ett parti som förespråkar massdeportation av medborgare baserat på ursprung kommer inte in i riksdagen de närmaste 50 åren, och när de gör det får de både EU och FN på sig. Vi är fast med alla som kommit och inte ger sig av frivilligt, och splittringen vill vi inte leva vidare med, så ökad integration/assimilering får man tugga i sig när inflödeskranen har stängts... eller emigrera till No/Dk/Fi.

Enligt norska beräkningar kostar varje somalier 10 miljoner över en livstid för välfärden.

M a o skulle man alltså kunna muta varje individ med 5 miljoner och ändå TJÄNA pengar direkt i transfereingssystemet. Detta oaktat andra värden.

Så visst går det att skapa incitament för en repatriering, som dessutom är den bästa tänkbara formen av bistånd.

Jag fattar inte denna hybris som utgår från att svårintegrerade grupper alls VILL bo såhär långt norrut, om det inte var för den ekonomiska tryggheten? Som ju kostar den svenske skattebetalaren MINDRE om den tillgodoses nära ekvatorn.

Det gäller bara att tänka fritt och nytt.
2013-09-12, 00:12
Medlem
Sluta diskutera det där, de är OT.

Hur ofta kommer mätningarna? Var 3e månad eller?
mvh
2013-09-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Nja. Ta inte i så du kräks nu.

Det ökar mindre under dagtid och särskilt nattetid, än så här på kvällen till onsdagsgroggen.
Men någon stämde av 60.610 vid 23.19 igår och nu ett dygn senare är det uppe i 61.160.
Så ökningstakten för tillfället är 500 per dygn eller 20 i timmen.

Som jag sagt tidigare, så kan vi Sverigevänner se fram emot en spännande opinionshöst, troligen rätt lik den i fjol.

Passeras 100.000 innan valet vore det helt fantastiskt. Det är inte omöjligt!
2013-09-12, 00:17
Avslutad
Kent Ekeroth samt Toralf är anmälda för HMF för ett antal kommentarer på sina bloggar. Kommer en eventuell rättsprocess med ev fällande dom att påverka opinionen??

Säkert beställt från högsta ort.
2013-09-12, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
Sluta diskutera det där, de är OT.

Hur ofta kommer mätningarna? Var 3e månad eller?
mvh
Varje månad dyker merparten upp..
2013-09-12, 00:44
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Kent Ekeroth samt Toralf är anmälda för HMF för ett antal kommentarer på sina bloggar. Kommer en eventuell rättsprocess med ev fällande dom att påverka opinionen??

Jag vet inte om det gått lite inflation i saker som kan påverka opinionen, men just nu känns det fan som att allt som händer kan påverka SDs opinionsläge. Ingenting är Off-topic längre i den här tråden.

Och för tydlighetens skull blir det alltså ett ja på den där frågan. Självklart kan även detta påverka, och lika självklart rör det sig om en för SDs del positiv påverkan.
2013-09-12, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Nja. Ta inte i så du kräks nu.

Det ökar mindre under dagtid och särskilt nattetid, än så här på kvällen till onsdagsgroggen.
Men någon stämde av 60.610 vid 23.19 igår och nu ett dygn senare är det uppe i 61.160.
Så ökningstakten för tillfället är 500 per dygn eller 20 i timmen.

Som jag sagt tidigare, så kan vi Sverigevänner se fram emot en spännande opinionshöst, troligen rätt lik den i fjol.
Hehe, menade såklart inte att jag trodde att ökningen skulle vara 1440/dygn, men att ökningen vid just den tidpunkten var väldigt stor!
Otydligt av mig!
2013-09-12, 02:27
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Hoppas media blåser upp det rejält och framför allt att de visar vilka inlägg som är "förbjudna".
Jag är helt hundra på att det bara gynnar SD. Folk blir förbannade på att man inte får säga sin mening längre. Att staten försöker strypa yttrandefriheten med den idiotiska och rasistiska lagen om HMF.
2013-09-12, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Du har alltid riktigt bra inlägg, verkar insatt och skriver klokt. Snälla, finns det inte ens en liten strimma av hopp att vi får en regering inom kort som omprövar alla medborgarskap och uppehållstillstånd som utdelats de senaste 20 åren? Saknas dokumentation (90% av alla fall), "ensamkommande flyktingbarn" som inte är ensamma, kriminella, folk som inte bidragit en dag sedan de kom hit ... finns det inte en liiiiiten chans att vi får låta dessa återvända till sina hemländer i framtiden.
Hoppas kan man, men jag har personligen inte minsta strimma hopp om aktiv repatrieringspolitik från svenskt håll under min livstid. Känner Sverige lite för väl. Det enda man realistiskt kan hoppas på är åtstramning av anhörig-, asyl- och arbetsmarknadsinvandring. EU-invandringen på c:a 25.000 per år blir vi inte av med under överskådlig tid och det kan bli aktuellt med fler skräpländer som får medlemskap. Partier till höger om SD kommer inte att lyckas, väpnade motståndsrörelser kommer att upptäcka att försvaret inte var en samling malajer trots allt. Men Norge finns alltid som nödutgång... vid det här laget mer likt gamla Sverige än vi någonsin blir igen.
2013-09-12, 02:39
Medlem
VonLidls avatar
Citat:

Nja, det är väl sossen från juridikfronten igen? Förmodligen en önskan av att göra sig ett namn i de rätta kretsarna eftersom nästan innan anmälan vet de flesta tidningar om vad han ska göra.

Toralf var i början av riksdagsperioden utsatt för en del grova kommentarer och han visade att en del kommentarer som var kritiska mot Sd:s politik hade samma IP-nummer som kommentarer som skulle få Varnagel att rodna, alltså rejält grova kommentarer. Konstigt att de fortfarande har eftermodererade kommentarer
Så nej, om det inte är riksdagsledamöterna som skrivit dem så är det nog ingen fara.
2013-09-12, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Hoppas kan man, men jag har personligen inte minsta strimma hopp om aktiv repatrieringspolitik från svenskt håll under min livstid. Känner Sverige lite för väl. Det enda man realistiskt kan hoppas på är åtstramning av anhörig-, asyl- och arbetsmarknadsinvandring. EU-invandringen på c:a 25.000 per år blir vi inte av med under överskådlig tid och det kan bli aktuellt med fler skräpländer som får medlemskap. Partier till höger om SD kommer inte att lyckas, väpnade motståndsrörelser kommer att upptäcka att försvaret inte var en samling malajer trots allt. Men Norge finns alltid som nödutgång... vid det här laget mer likt gamla Sverige än vi någonsin blir igen.

Å andra sidan kan saker inte fortsätta i de invanda hjulspåren heller, eftersom politiken är ohållbar. Jag tror inte heller på en annalkande repatrieringspolitik, men när problemen växer så växer också motståndet. Jag håller med om att Sverige är på fallrepet men det är lite för tidigt för att släcka ner butiken och gå hem, så att säga.

/SD-trollet
2013-09-12, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Verkar som SD har toppat på ca 10% enligt de senaste mätningarna. Vi ska vara glada att vi har ett parti som inte är rumsrent och som normale svennen inte röstar på som enda invandrarfientliga parti. Hade vi haft ett frp i Sverige hade de säkert haft 20-25%. Men nu är det försent för invandrarfientliga partier att bli stora. Snart Ca 50% av röstberättigade 1:ā eller 2:ā gen är invandrare.

Har du och dina islamistvänner/kommunistvänner kastat många valsedlar?

Citat:
Den stora tråden om Kyrkovalet 15 september 2013! (förtidsröstning 2-11 september)
AussieRedMan
Ni som får gå o rösta ( har annan tro) uppmanar jag att ta hela bunten med SD valsedlar i släng den sedan. Ett enkelt knep som faktiskt fungerar. Sprid till vänner, får rasisterna medvind vilket kan påverka det viktiga valet 2014.
Senast redigerad av amalrik 2013-09-12 kl. 07:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in