Citat:
Ursprungligen postat av
korsspindeln
jag håller med dig att den där nervtrådens omväg är klantigt gjort, men för övrigt så är ju hela nervsystemet helt enormt komplext gjort, eller håller du inte med mig om det?
Jag håller inte nödvändigtvis med om ordet "gjort" då det mycket väl kan ha evolverat. Faktum är att det finns bra mycket mer evidens för den saken än att en designer skulle varit involverad.
Du finner det inte en smula märkligt att den där nerven är precis vad man kan förvänta sig av evolutionen men att det är en klantig lösning om man tänker designer. Lite som att fästa nerven på insidan av ögat på oss människor så att vi får en blind fläck istället för på utsidan så att vi hade sluppit den. Också det är helt naturligt om vi evolverat, men ointelligent designat.
Citat:
Och barnafödandet, att det ska behöva göra så jäkla ont är mycket märkligt och ologisk design, jag begriper det inte heller. Men jag kan inte släppa tanken på att det måste ha varigt en övernaturlig hand med och tillverkat så enormt mycket kompext i vår natur och i hela universum.
Alltså, nu pratar jag inte bara om smärta, jag pratar om att det faktiskt är ett potentiellt livsfarligt tillstånd för modern. Vad är det för Gud som byggt ihop det så? Ni prisar ju den som någon slags übersmart omnipoitent skapare och så kan hen inte dimensionera en födselkanal efter barnhuvuden? Wtf liksom? Men tänk, rent evolutionärt är det inga problem att förklara.
Du får givetvis tro vad du vill, men är det inte märkligt att du aldrig hittar några konkreta belägg för det du tror på? Är det inte konstigt att så många olika vetenskapliga grenar bekräftar evolutionsteorin?