2013-09-11, 14:07
Medlem
Vilka tabletter är lätta att få ut recept på och hur många ska man ta för en "säker" död? Hur plågsamt är det?
2013-09-11, 14:26
Medlem
Imovane är relativt lätta att få ut. För att ta livet av dig behöver du larviga mängder med piller, räkna med att behöva samla i ett halvår. Skulle tro att man bara somnar och inte vaknar, gör inte ont.

Seriöst, vill du ta livet av dig så häng dig. Sömntabletter är för mesar.
Men varför ska du ta livet av dig? Ta tag i ditt liv istället!
2013-09-11, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dumlekakan
Vilka tabletter är lätta att få ut recept på och hur många ska man ta för en "säker" död? Hur plågsamt är det?

Det är generellt svårt att få ut sömntabletter på recept.
Ofta brukar de vilja lura på en antihistaminer innan man får ut något narkotikaklassat.
Det krävs rätt så rejäla mängder sömntabletter för en säker död, mer än du kan få ut på recept.

LD50 (50% risk att dö) för Imovane/Zopiklon är 2174mg/kg hos möss.
Väger du 70kg behövs ca 152180mg, vilket motsvarar ca 20 tusen tabletter.
Lycka till med att få ut såna mängder på recept

Det finns enklare sätt att begå självmord, men det är inget jag tänker tipsa dig om!
Boka tid hos en psykolog om du mår dåligt i stället.
2013-09-11, 14:27
Medlem
Subject9s avatar
De tabletter som du "enkelt" får ut på recept är ganska jobbiga att ta livet av sig med. Du lär behöva en jävla massa tabletter. För övrigt finns det information om LD50 överallt på internet, bara att söka på olika läkemedel. Du lär finna det lättare att bara hoppa från ett högt hus eller dylikt dock.
2013-09-11, 14:28
Medlem
muipoaldos avatar
jag skulle ha satsat på någon opioid blandat med alkohol! Det är ett ganska säkert kort om du inte har tollerans.
2013-09-11, 14:38
Medlem
Jo, jag vet om att det finns andra mer effektiva metoder men grejen är att jag inte vill att någon ska veta att det var självmord eller på något sätt självförvållat. Har ni några andra förslag?
2013-09-11, 14:42
Medlem
Alkohol och droger är inget alternativ för mig då alla vet att jag inte tycker om sånt.. Finns det droger som inte kan upptäckas under obduktion?
2013-09-11, 14:50
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Alkohol och droger är inget alternativ för mig då alla vet att jag inte tycker om sånt.. Finns det droger som inte kan upptäckas under obduktion?

Så den moraliska implikationen är att du använder fel berusningsmedel när du tar livet av dig själv?

Nej, efter en kort sväng hos SKL (Sveriges Kriminaltekniska Laboratorium) så kommer de se exakt vilka substanser du hade i ditt omlopp när du dog.
2013-09-11, 14:50
Medlem
Får man fråga varför du vill begå självmord?
2013-09-11, 14:56
Medlem
Citat:
Jo, jag vet om att det finns andra mer effektiva metoder men grejen är att jag inte vill att någon ska veta att det var självmord eller på något sätt självförvållat. Har ni några andra förslag?

Men lilla vännen, du tror inte att det kommer fram under en obduktion? Dina nära och kära kommer få reda på det. Vill du att det ska se ut som en olycka, vräk inte i dig massa piller!
Du kan ju råka ramla ner från en balkong på 10de våningen.
2013-09-11, 15:02
Bannlyst
Jo då.

Fixa massa benzo 100 av olika sorter sen 1subb och 3st 80mg Oxycontin.
Ta oxyn vänta 5min sen tar du 100benzo sen 100 benzo sen 100 benzo sist subben. Du somnar nog in innan subben så låt den vara fixa 50st tramadol ist.

Hej då!
2013-09-11, 15:12
Medlem
[quote=BenAsslick|45189787]Så den moraliska implikationen är att du använder fel berusningsmedel när du tar livet av dig själv?
Nej, men det låter väldigt misstänksamt då alla vet hur mycket jag avskyr alkohol- Bara själva smaken äcklar mig och ger mig kväljningar. Dessutom har vi ingen alkohol i detta hushåll då ingen i familjen dricker.

Citat:
Ursprungligen postat av NAK1016
Får man fråga varför du vill begå självmord?
Jag vill inte leva kvar på denna hemska planet. Är trött på all ondska och krig.

Citat:
Ursprungligen postat av Miraclecure
Men lilla vännen, du tror inte att det kommer fram under en obduktion? Dina nära och kära kommer få reda på det. Vill du att det ska se ut som en olycka, vräk inte i dig massa piller!
Du kan ju råka ramla ner från en balkong på 10de våningen.
Tack för förslaget. Kom gärna med fler förslag på "olyckor".
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in