2013-09-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Enligt Aftonbladet misstänker polisen att det är en "liga" som härjar på dejtingsiter och lockar till sig killar för att sedan råna dem. Flickorna påstås ha agerat lockbeten.

Det är ju förisso inte ett okänt fenomen i olika tappningar och fullt möjligt. Men känns inte konstelationen av de inblandade lite märkligt för det? både i ursprung och ålder? Men egentligen kanske det inte är så konstigt, kontakter kan knytas på alla möjliga håll förstås, men spontant så tycker jag uppsättningen verkar konstig.
Citera
2013-09-11, 12:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vederbörande
Ritop på den norra delen av Enköpingsvägen är väl inget höjdarkvarter, och de röda villorna är ju nån form av alkis/pundarkvartar. Lurvigt folk rör sig där, likväl som i Bagartorpsringen på andra sidan spåren.

Misshandel/Rån i Ritorp
http://www.expressen.se/nyheter/guld...soket-i-solna/

4,7kg Kokain i Ritorp
http://arkiv.mitti.se:4711/2012/11/s...13-A-001-A.pdf
Jag är inte superinsatt i Solnas omgivningar, men det verkar väl vara så att gärningsmännen stämt träff med brottsoffret på platsen dels pga att den ligger nära två stora vägar, dels pga att platsen är lite undanskymd. Mordet måste därmed inte ha någon lokal anknytning just till grannskapet.
Citera
2013-09-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan0
Badoo är en dejtingsida. Är det den sidan som det handlar om?

förmodligen du får ju positioneringar där.

jävla äckliga slampor som agerar lockbete till några smutsiga kriminella invandrare..
Citera
2013-09-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii

jävla äckliga slampor som agerar lockbete till några smutsiga kriminella invandrare..
Vad för något?
Citera
2013-09-11, 13:03
Medlem
Baertlings avatar
Även om tjejerna förmodligen inte blir åtalade för medhjälp till mord/dråp, så ligger nog grovt rån nära till hands. Straffskalan för en vuxen börjar på fyra år och även efter sedvanlig rabatt så får de nog vänja sig vid tanken på att låsas in ett tag (ungdomsvård). Allrahelst som man verkar misstänka att de agerat på samma sätt i fler fall. Bye bye!
Citera
2013-09-11, 13:04
Medlem
tänker att vi nu pratar om en ny typ av hallik om ni förstår. Livnär sig på andras "arbete".
Citera
2013-09-11, 13:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii

Positioneringar? Kan du förklara?
Edit: Kikade in, så nu är jag med på vad du menar. Det handlar alltså om geografiska positioneringar.
Citera
2013-09-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan0
Badoo är en dejtingsida. Är det den sidan som det handlar om?

Ja, det måste det vara Badoo eftersom anhöriga kunde kolla i offrets dator på hans "sista position". Genom denna dejtingsida kan man vara inloggad på mobilen, som då visar om man flyttar sig och var man befinner sig geografiskt. Rätt kusligt faktiskt. Man har alltså superkoll på var ens kille eller tjej eller dejt har för sig. Säger han/hon att hon är hemma, men hennes profilsida uppger en annan plats så är det alltså lögn. Men tack vare denna funktion, så kunde alltså killen hittas väldigt snabbt.
Citera
2013-09-11, 13:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Ja, det måste det vara Badoo eftersom anhöriga kunde kolla i offrets dator på hans "sista position". Genom denna dejtingsida kan man vara inloggad på mobilen, som då visar om man flyttar sig och var man befinner sig geografiskt. Rätt kusligt faktiskt. Man har alltså superkoll på var ens kille eller tjej eller dejt har för sig. Säger han/hon att hon är hemma, men hennes profilsida uppger en annan plats så är det alltså lögn. Men tack vare denna funktion, så kunde alltså killen hittas väldigt snabbt.
Kan man också följa var personer som man bara chattat med på sajten befinner sig? I så fall är det ju guldläge för kriminella...
Citera
2013-09-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kan man också följa var personer som man bara chattat med på sajten befinner sig? I så fall är det ju guldläge för kriminella...

Tror det. Ifall man har blivit "vänner" där så... yupp.
Citera
2013-09-11, 13:17
Medlem
Är det inte lite pedofilvarning att som 25-26åring hänga med 15åriga småbrudar? Brottsoffret verkar iofs också varit svag för fjortisar, och han är ju ännu äldre.

Nej, smutsfolk i min bok! Både gm och bo...

Rest in piss

edit: Jag vet att det kallas hebefili men, pedofili låter "finare" i mina öron.
Senast redigerad av nkoik 2013-09-11 kl. 13:19. Anledning: Jag vet...
Citera
2013-09-11, 13:19
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkoik
Är det inte lite pedofilvarning att som 25-26åring hänga med 15åriga småbrudar? Brottsoffret verkar iofs också varit svag för fjortisar, och han är ju ännu äldre.

Nej, smutsfolk i min bok! Både gm och bo...

Rest in piss

Är det klarlagt att tjejen presenterat sig som 15-åring på datingsiten? Småtjejer brukar annars utge sig för att vara äldre än vad de faktiskt är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in