Citat:
Ursprungligen postat av
CrilleKex
(min feting)
Tack för infot!
Jag inbillar mig också att du har rätt ang. baltiska byggfirmor, har fått för mig att det är väldigt mkt skumraskfolk i den svängen.
Intressant att de två yngsta har svenska namn, det första som slår mig är att de har blivit inlurade i något de egentligen inte har en aning om utkomsten av. Som du (tror jag det var) sa, så kan de nog troligen vara anhållna för att pressas lite till att tala. Oftast är det nog inte så svårt med yngre folk.
Fast nu verkar det ju som att det rör sig om ett rån eller utpressning som på något vis urartat; brottsoffret har inte velat gå med på att lämna ifrån sig sina ägodelar eller ge dem pengar. Inte direkt kopplat till de som jag tänker är "skumt" med baltiska byggfirmor. Kanske var han där för att köpa sex.
Inlurade och inlurade, åtminstone delvis, kan jag tänka mig. De har nog inte riktigt greppat vad det är de har gett sig in på. Är det på det viset som Aftonbladet beskriver det tror jag knappast att någon av dem två kommer kunna dömas för mord. Men nog har de insett att det de pysslar med inte är okej, och att det är brottsligt.