2013-09-11, 11:44
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Den yngsta är 15, inte 16.

Lite blandat med folk. Kvinna född 1995 bosatt i Åkersberga, man född 1988 bosatt i Solna, man född 1987 bosatt i Brandbergen. Kvinnan född 1997 vet jag inte var hon är ifrån, men förmodligen Åkersberga. Mannen född 1988, som har ett baltisktklingande namn (Litauen?), driver ett företag inom byggbranschen
Är det bara mannen som är född 88 som har ett baltisktklingande namn? Vad har de andra för trolig "härkomst" om du bara går efter namnet vill säga?
Citera
2013-09-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Är det bara mannen som är född 88 som har ett baltisktklingande namn? Vad har de andra för trolig "härkomst" om du bara går efter namnet vill säga?
Vad hittar ni uppgifterna om namnen ?
Citera
2013-09-11, 12:03
Medlem
Troians avatar
Citat:

De två yngsta har svenska namn, den andre mannen har utländskt namn. Arabiskt, eller något.

Jag inbillar mig att det finns en del skumt folk i och runt mindre baltiska byggnadsföretag, därför nämnde jag hans härkomst och vad han pysslar med – men det behöver inte alls vara relevant, förstås.
Citera
2013-09-11, 12:06
Medlem
Citat:
De kollade på en dejtingsida på nätet där man kan se var man senast befunnit sig. Det stod Järva krog.

– De åkte då dit, körde runt och hittade bilen ganska snabbt. I bilen låg hans plånbok och hemnycklar.
Hittat flickorna på dejtingsajt

Polisen larmades och efter en stunds sökande hittades kroppen, cirka 700 meter från bilen.

Utredarna kunde såvitt känt snart ringa in flickorna på dejtingsajten och därpå killarna.

Verkar många oseriösa på Badoo....
Citera
2013-09-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Verkar många oseriösa på Badoo....
Vad är badoo ?
Citera
2013-09-11, 12:12
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
De två yngsta har svenska namn, den andre mannen har utländskt namn. Arabiskt, eller något.

Jag inbillar mig att det finns en del skumt folk i och runt mindre baltiska byggnadsföretag, därför nämnde jag hans härkomst och vad han pysslar med – men det behöver inte alls vara relevant, förstås.
(min feting)

Tack för infot!

Jag inbillar mig också att du har rätt ang. baltiska byggfirmor, har fått för mig att det är väldigt mkt skumraskfolk i den svängen.

Intressant att de två yngsta har svenska namn, det första som slår mig är att de har blivit inlurade i något de egentligen inte har en aning om utkomsten av. Som du (tror jag det var) sa, så kan de nog troligen vara anhållna för att pressas lite till att tala. Oftast är det nog inte så svårt med yngre folk.
Citera
2013-09-11, 12:17
Medlem
Citat:
(min feting)

Tack för infot!

Jag inbillar mig också att du har rätt ang. baltiska byggfirmor, har fått för mig att det är väldigt mkt skumraskfolk i den svängen.

Intressant att de två yngsta har svenska namn, det första som slår mig är att de har blivit inlurade i något de egentligen inte har en aning om utkomsten av. Som du (tror jag det var) sa, så kan de nog troligen vara anhållna för att pressas lite till att tala. Oftast är det nog inte så svårt med yngre folk.
Upplys mig om hur ni vet vad de inblandade heter
Citera
2013-09-11, 12:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
(min feting)

Tack för infot!

Fast nu verkar det ju som att det rör sig om ett rån eller utpressning som på något vis urartat; brottsoffret har inte velat gå med på att lämna ifrån sig sina ägodelar eller ge dem pengar. Inte direkt kopplat till de som jag tänker är "skumt" med baltiska byggfirmor. Kanske var han där för att köpa sex.

Inlurade och inlurade, åtminstone delvis, kan jag tänka mig. De har nog inte riktigt greppat vad det är de har gett sig in på. Är det på det viset som Aftonbladet beskriver det tror jag knappast att någon av dem två kommer kunna dömas för mord. Men nog har de insett att det de pysslar med inte är okej, och att det är brottsligt.
Senast redigerad av Troian 2013-09-11 kl. 12:22.
Citera
2013-09-11, 12:37
Medlem
Enligt Aftonbladet misstänker polisen att det är en "liga" som härjar på dejtingsiter och lockar till sig killar för att sedan råna dem. Flickorna påstås ha agerat lockbeten.
Citera
2013-09-11, 12:40
Medlem
Citat:
Fast nu verkar det ju som att det rör sig om ett rån eller utpressning som på något vis urartat; brottsoffret har inte velat gå med på att lämna ifrån sig sina ägodelar eller ge dem pengar. Inte direkt kopplat till de som jag tänker är "skumt" med baltiska byggfirmor. Kanske var han där för att köpa sex.

Inlurade och inlurade, åtminstone delvis, kan jag tänka mig. De har nog inte riktigt greppat vad det är de har gett sig in på. Är det på det viset som Aftonbladet beskriver det tror jag knappast att någon av dem två kommer kunna dömas för mord. Men nog har de insett att det de pysslar med inte är okej, och att det är brottsligt.

Inlurade eller inte, dags att outa dem så alla som hänger på dejtingsiter blir varnade. Tjejerna har säkert fler kompisar som ägnar sig åt det här.

Så fram med namnen nu.
Citera
2013-09-11, 12:42
Medlem
Millan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Vad är badoo ?

Badoo är en dejtingsida. Är det den sidan som det handlar om?
Citera
2013-09-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Vadå, Kolonnvägen är ju precis över vägen från Blåkulla? Om jag tänker på rätt ställe, precis vid den där krogen Basic... ?

Kolonnvägen börjar vid Rondellen där Frösundaleden passerar Bilia, alldeles intill Blåkulla å går sedan hela vägen norrut längs med järnvägen till Ulriksdals station, för att sedan svänga höger och sluta i rondellen vid Statoil Järva Krog. Där den byter namn till Vallgatan.

Men visst, busshållplatsen, som heter Kolonnvägen ligger ungefär där du beskriver, just utanför Bilia Haga Norra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in