2013-09-11, 02:12
Medlem
ThordOlavssons avatar
AJ sägs ju ha burit på knivar...

Vad för sorts knivar använde han? Fotolänk?

Om man skall dumpa en kniv för att bli av med DNA, vad är då bäst: gräva ned, slänga i vatten eller slänga på marken?
Citera
2013-09-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
AJ sägs ju ha burit på knivar...

Vad för sorts knivar använde han? Fotolänk?

Om man skall dumpa en kniv för att bli av med DNA, vad är då bäst: gräva ned, slänga i vatten eller slänga på marken?

Ja, detta är intressant. Likaså den där batongen som han tydligen hade på något kort.. skulle den kunnat vara mordvapnet?
Citera
2013-09-11, 10:17
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Ja, detta är intressant. Likaså den där batongen som han tydligen hade på något kort.. skulle den kunnat vara mordvapnet?

Alla möjligheter är öppna eftersom vi inte fått något besked om obduktionsresultat. Batongen är en teleskopbatong som så att säga ser ut som en runt 1 cm grov stålstång 25-30 cm lång i hopfälld version, om jag tolkat bilden rätt. Hittar dock inte bilden nu och den är iofs inte helt lättolkad. Att vapen ens använt vet vi inte, men kikar man efter kniv och en stålstång så är man nog helt rätt ute om det alls funnits något vapen.
Citera
2013-09-11, 12:18
Medlem
Citat:
Alla möjligheter är öppna eftersom vi inte fått något besked om obduktionsresultat. Batongen är en teleskopbatong som så att säga ser ut som en runt 1 cm grov stålstång 25-30 cm lång i hopfälld version, om jag tolkat bilden rätt. Hittar dock inte bilden nu och den är iofs inte helt lättolkad. Att vapen ens använt vet vi inte, men kikar man efter kniv och en stålstång så är man nog helt rätt ute om det alls funnits något vapen.

Om vi utgår från a.j som gm och han inte använt vapen/tillhygge. Borde han inte då
haft synliga sår/märken på händerna när var anhållen i första vevan? Borde vara svårt att
bortförklara tycker jag. Fast de tre dunkarna kan ju tyda på att huvudet slagits mot vägg eller dyl.. Hua
Citera
2013-09-11, 13:35
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:

Vet man om AJ (och även DB och FH) alltid bär vapen?
Citera
2013-09-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Vet man om AJ (och även DB och FH) alltid bär vapen?

Jag kan bara svara för DB och FH... Dom bär aldrig vapen. Äger inte ens några ( riktiga)
Citera
2013-09-11, 22:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Jag kan bara svara för DB och FH... Dom bär aldrig vapen. Äger inte ens några ( riktiga)
Äger de några oriktiga? Vapen som kan uppfattas som riktiga?
Citera
2013-09-12, 01:23
Medlem
Citat:
Om vi utgår från a.j som gm och han inte använt vapen/tillhygge. Borde han inte då
haft synliga sår/märken på händerna när var anhållen i första vevan? Borde vara svårt att
bortförklara tycker jag. Fast de tre dunkarna kan ju tyda på att huvudet slagits mot vägg eller dyl .. Hua

En del köksfläktsarmaturer i rostfri stålplåt har klart vassa hörn. Någon som vet hur köksfläktarna ser ut i aktuell lägenhet (eller, om hyresrätter, lägenheterna i det aktuella huset)?

Om tillhygge har används så misstänker jag att MGM AJ, mycket snabbt och i totalt ursinne, har greppat något husgeråd som råkat finnas till hands. I ett normalt kök finns ju "vapen" i riklig mängd.

OT: Snart vill väl kulturmarxisterna införa licens på även köksknivar. Skulle inte förvåna mig det ringaste.
Citera
2013-09-12, 07:03
Bannlyst
Citat:

Hur MCn rört sig under mordnatten är för mig oklart och det är det eventuella mötet vid Tore Mosse som ställer till det. Om de tre dumpat kroppen tillsammans vid FP har de med största sannolikhet åkt och hämtat den andra bilen tillsammans. Det finns då inte något som helst skäl att den ena bilen skall stå och vänta en kvart på den andra vid Tore Mosse och man sedan har ett långt samtal med motorerna på. Har man något att diskutera så gör man det på vägen från FP till platsen där man hämtar bil nummer 2.

Mötet vid Tore Mosse kan bara förklaras om AJ tagit ett annat fordon till Tore Mosse. Det blir då helt logiskt att tänka sig att han hinner dit först och väntar på de andra. (Givetvis kan mammans bil ha framförts av FH eller DB...)

Var det bil nummer 2 vid Tore Mosse som lät som en V8? Kan man tänka sig något hål på avgasröret eller någon ekoeffekt som gör att den misstas för en V8?

Skälet till att ta två bilar kan vara att man vill frakta mordvapnet separat. Som Meegamind påpekar är mordvapet förmodligen mer förödande för AJ än kroppen. En tur över Stallbackabron och ned med kniven därifrån så hittar inte ens den som kastat den kniven igen.

Trist att nattens förlopp skall vara så oklart för oss. Vi får hoppas för FUP:en.

Enligt en uppgift jag har tillhandahållit var det hål i ljuddämparen, den uppgiften fick jag för länge sedan och den är trovärdig.
Den tekniska utredningen hoppas jag kan kasta ljus på saken.
Citera
2013-09-12, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
En del köksfläktsarmaturer i rostfri stålplåt har klart vassa hörn. Någon som vet hur köksfläktarna ser ut i aktuell lägenhet (eller, om hyresrätter, lägenheterna i det aktuella huset)?

Om tillhygge har används så misstänker jag att MGM AJ, mycket snabbt och i totalt ursinne, har greppat något husgeråd som råkat finnas till hands. I ett normalt kök finns ju "vapen" i riklig mängd.

OT: Snart vill väl kulturmarxisterna införa licens på även köksknivar. Skulle inte förvåna mig det ringaste.

Jag bor i området och har varit i flera lägenheter både i Id*as hus och andra. Ingen har stålfläktar. Det varierar dock vilka varianter på fläktar det är.

Som du säger så finns det ju en smärre arsenal av tänkbara vapen i ett kök.
Citera
2013-09-12, 08:35
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Jag bor i området och har varit i flera lägenheter både i Id*as hus och andra. Ingen har stålfläktar. Det varierar dock vilka varianter på fläktar det är.

Som du säger så finns det ju en smärre arsenal av tänkbara vapen i ett kök.

Eftersom du säger dig bo i området så vill jag ta chansen att fråga även dig om detta med iakttagelsen 02.30 av AJ utanför BOs port. Jag tycker denna tid är mycket sen. Vilka rykten i området finns det om detta och fanns de innan den 20 juli cirka när denna uppgift kom in i tråden här? Känner du själv direkt eller i andra led någon i trappuppgången som kan bekräfta denna tid?
Citera
2013-09-12, 09:10
Medlem
Citat:
Eftersom du säger dig bo i området så vill jag ta chansen att fråga även dig om detta med iakttagelsen 02.30 av AJ utanför BOs port. Jag tycker denna tid är mycket sen. Vilka rykten i området finns det om detta och fanns de innan den 20 juli cirka när denna uppgift kom in i tråden här? Känner du själv direkt eller i andra led någon i trappuppgången som kan bekräfta denna tid?

Enda gången jag hört talas om iakttagelsen att a.j blivit sedd utanför porten är från detta forum.

En granne har hört något runt 00,00 och tittat ut men inte sett något (hen har inte fönster mot aktuell ingång). En granne i aktuell trapp har hört dunsar och sett utsmetat blod i hissen (typ blodig hand som dragits mot hissvägg). Jag försökte luska lite men hen sa bara att det som hen hört har hen uppgett för polisen och hen var inte jättevillig att berätta mer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in