Citat:
Ursprungligen postat av
Bohlwinkel
Jobb som går att exportera är väl typiskt sett inte jobb som invandrarna tar. De jobb som kan exporteras är snarare industrijobb som i stor utsträckning sysselsätter svenskar. Invandrarjobb är ofta lokala skitjobb som städning, park- och gatuskötsel, bärplockning samt diskning och liknande på restauranger. Och jag har inte gjort någon jämförelse alls, jag har bara konstaterat att juggarna förmodligen har varit bra för Sverige. Men visst, ingenting från Mellanöstern (Iran möjligen undantaget) eller Afrika är bra för Sverige eller svensk ekonomi.
Men nu talar vi 60/70 tal , dvs Scania, Volvo , Atlas , Alfa Laval mm kunde lika gärna öppnat fabriker på Balkan, Finland, Syditalien mm.
Idag är de enkla industrijobben fåtaliga och de vi importerar kommer hit för att snylta välfärd och bidrag, på 60/70 tal kom man för att jobba.
Dock är det viktigt känna till bakgrunden och hur det faktiskt ser ut.
SD är det enda partiet som har insikten och kunskapen om hur det de facto ser ut och det vinner i längden.
SD borde vara ännu lite tuffare i debatterna och de facto förklara vart vi är på väg med dagens politik, nu dansar man runt gröten lite väl mycket.
Dock tror jag det kommer lossna efter valet och SD's kraftiga frammarsch år 2014.