2013-09-09, 16:31
Medlem
sinfons avatar
Berny älskar verkligen att berätta om hur hård och kall hon är, hur hon stänger av, går vidare, överlever. Det kan alla människor, Börnan. Skillnaden är att du är en sådan expert på att sätta dig själv i sönder-romantiserad äckelmisär att du måste blunda extra hårt. Men vi ser spektaklet. En människa som vägrar att bara finnas i det hon är, utan ständigt försöker vara något annat. Det är verkligen det jag irriterar mig på mest. "Oh jordgubbste och tända ljus och mys och bla bla" Prova plocka upp skiten som alltid ligger på ditt golv istället, eller masa din slappa kropp till Konsum utan att behöva göra det till ett fucking magiskt äventyr. Sluta berätta historien tusen gånger om hur ni bar runt på dina böcker när du var hemlös, det gör inte dig mer speciell än de andra knarkarna som tvingades ge upp sitt intellektuella liv efter några år. Sluta leva efter den där bilden du vill att andra (och du själv) ska ha av dig. Jag fattar inte vad det är det som är så jävla skrämmande med att se saker precis som de är.
Citera
2013-09-09, 16:36
Medlem
http://hjalpkallan.se/forum/showthread.php?t=13264T

Hittade det här på en sida, det är inte den färskaste infon och möjligtvis inget nytt, alla har väl hört om Bernys sekt-konspirationer, och kanske även sett detta.
Lite kul bara tyckte jag, att hon i texten antyder att vingklippt ängel är "kodad". Återigen dessa dolda budskap i bästa Da Vinci-koden-anda. Och att det här projektet tydligen blir så mycket större än vi i den Grå Massan kan aaaaana! Har vi ju inte hört förut, neeej då.

"Ja jag kommer berätta mer om det här i En psykopats dotter. Men det blir inte en vanlig självbiografi. Den blir dokumentär, reporatage och mycket forskning. Det är ett jätteprojekt och mitt hjärteprojekt eftersom jag vet hur viktig min berättelse är. För oss alla."

Reportage och FORSKNING minsann! Ser fram emot "slutresultatet".
Citera
2013-09-09, 19:48
Medlem
Gafflens avatar
Men hallå hallå nu säger Björnan att det förekommit en del återfall ( Droger ) sen hon lämnade behandlingshemmet!

Citat:
Jag har tagit en del. Jag vet att återfall räknas även om du inte skjuter heroin, men ibland är det lätt att inbilla sig just detta. Att allt är lugnt så länge jag inte skjuter och så länge jag håller mig ifrån heroinet. Men den senaste tiden har jag insett ännu en gång att det är bullshit. Och då har det förekommit en del återfall. För mig är det svårt att se var gränsen går. Eftersom jag är dum i huvudet ibland och dessutom om du en gång skjutit heroin så är det väldigt enkelt att se allt annat som tillåtet, vilket det ju såklart inte är. Men jag är heller inte ett fan av tolvsteg. Jag vill kunna dricka, inom rimliga gränser och då är ju min stora fråga; vad är rimliga gränser? Det kan jag inte avgöra för det som jag anser är lite alkohol anser nog inte människor utan missbruk att det är. Jag vet också att om du tar bort exakt allting, medicin, alkohol osv så kommer jag få bita ihop och tills sist briserar det eftersom jag bitit ihop så länge. Och då är riksken stor att jag går just till heroin direkt eftersom jag inte står ut i nykterheten längre.
Och ger upp nykterheten eftersom jag ändå misslyckas. Jag har genom erfarenhet förstått att jag har större chanser att hålla mig ifrån sprutorna om jag får dricka men jag vet också av egen erfarenhet att jag snabbt tappar kontrollen på alkohol också.
Allt detta är svårt
Citera
2013-09-09, 20:14
Medlem
EttNypons avatar
Jo, men det har hon väl nämnt förut också? I alla fall det där om att något hände på nyår och något annat återfall efter behandlingshemmet. Det tråkiga är att hon inte vill svara på om hon och Emma har knarkat tillsammans...
Citera
2013-09-09, 20:36
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttNypon
Jo, men det har hon väl nämnt förut också? I alla fall det där om att något hände på nyår och något annat återfall efter behandlingshemmet. Det tråkiga är att hon inte vill svara på om hon och Emma har knarkat tillsammans...

Ja du jag tror inte man åker in på sjukhus stup i kvarten om man inte går på droger alltså

EDIT: Jag glömde att med, Men då hade hon inte kommit ut från behandlingshemmet ( På nyår )
Men vet någon mer ingående om återfallet efter behandlingshemmet?
Citera
2013-09-09, 21:04
Medlem
EttNypons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Ja du jag tror inte man åker in på sjukhus stup i kvarten om man inte går på droger alltså

EDIT: Jag glömde att med, Men då hade hon inte kommit ut från behandlingshemmet ( På nyår )
Men vet någon mer ingående om återfallet efter behandlingshemmet?

Eller så kan det vara så att E har en sjukdom (någon pratade om epilepsi tror jag) som gör att hon behöver vård? Sådant blir ju inte bättre av knark dock...
Citera
2013-09-09, 21:08
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Eller så kan det vara så att E har en sjukdom (någon pratade om epilepsi tror jag) som gör att hon behöver vård? Sådant blir ju inte bättre av knark dock...

Av någon anledning så har väldigt många av de piller-trillande tjejerna jag känt genom åren haft mystiska "epilepsi"-anfall... läser man på Skandaltjejens blogg så verkar alla dessa besök till akuten vara relativt nytt.
Citera
2013-09-09, 21:49
Medlem
EttNypons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Av någon anledning så har väldigt många av de piller-trillande tjejerna jag känt genom åren haft mystiska "epilepsi"-anfall... läser man på Skandaltjejens blogg så verkar alla dessa besök till akuten vara relativt nytt.

Jag har själv pillrat och fått anfall osv, men jag har också fått det både före och efter pillren. Det behöver inte alltid vara så. Men ja, med tanke på propavan-asken (HAHA) och Bernys inlägg om Emmas mediciner så vette tusan...
Citera
2013-09-09, 22:33
Medlem
Citat:

Blir ju automatiskt ännu mer spekulationer om detta nu. Samtidigt förstår jag att hon inte svarar på frågor som inkluderar andra. Hon borde skriva tydligt att hon inte kommer svara på en enda fråga rörande någon annan än henne själv. Fast det kanske hon gjort?
Citera
2013-09-09, 23:10
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Blir ju automatiskt ännu mer spekulationer om detta nu. Samtidigt förstår jag att hon inte svarar på frågor som inkluderar andra. Hon borde skriva tydligt att hon inte kommer svara på en enda fråga rörande någon annan än henne själv. Fast det kanske hon gjort?

Äh, hon är ju inte konsekvent för fem öre i det där. Har uttalat sig en massa om Amelia, Jonas m.fl. i den här tråden bland annat. Så sent som förra veckan hängde hon uppenbart ut Elisa i ett blogginlägg. Och vad hon gör med sin egen familj ska vi inte ens tala om. Kontentan är att så fort någon blir ovän med röda drottningen på något sätt så kan de glömma att hon inte "svarar på frågor" som involverar dem. Vi behöver bara vänta.
Citera
2013-09-10, 13:40
Medlem
Kardnialvokals avatar
Att hon svarar som hon gör kring Emma och om de skulle ha knarkat ihop tyder ju enbart på att svaret faktiskt är ja. Hade svaret varit nej hade hon garanterat skrivit "nej, absolut inte" men eftersom hon drar "jag diskuterar inte mina vänner"-kortet (som vi vet att hon är extremt selektiv med) så kan vi räkna med att det har skett. Samt att det hör ihop med Emmas ep-anfall. Om Emma haft diagnosen epilepsi hade vi garanterat vetat det vid det här laget eftersom Emma är lika uppmärksamhetstörstande som Berny. Och om hon haft den diagnosen hade hon också blivit medicinerad mot det men inte heller det har nämnts.

För övrigt är ep ofta något som diagnosticeras redan i ung ålder och inget som magiskt uppstår hos folk 20+ såvida de inte råkat ut för neurologiska trauman. Hepp.
Citera
2013-09-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Att hon svarar som hon gör kring Emma och om de skulle ha knarkat ihop tyder ju enbart på att svaret faktiskt är ja. Hade svaret varit nej hade hon garanterat skrivit "nej, absolut inte" men eftersom hon drar "jag diskuterar inte mina vänner"-kortet (som vi vet att hon är extremt selektiv med) så kan vi räkna med att det har skett. Samt att det hör ihop med Emmas ep-anfall. Om Emma haft diagnosen epilepsi hade vi garanterat vetat det vid det här laget eftersom Emma är lika uppmärksamhetstörstande som Berny. Och om hon haft den diagnosen hade hon också blivit medicinerad mot det men inte heller det har nämnts.

För övrigt är ep ofta något som diagnosticeras redan i ung ålder och inget som magiskt uppstår hos folk 20+ såvida de inte råkat ut för neurologiska trauman. Hepp.

För ett tag sedan lade hon upp foton på instagram på sina tegretol/ergenyl (minns inte vilket) och skrev något i stil med "min nya medicin jag ska äta resten av livet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in