2013-09-07, 14:28
Medlem
Varulvs avatar
Fuskande forskare har väldigt lite med avslöjade medium att göra. Skärpning.

/Mod
Citera
2013-09-09, 00:51
Medlem
Rust-Lees avatar
http://www.cracked.com/article_20566_the-6-most-humiliating-public-failures-by-celebrity-psychics.html

Vet inte om denna redan är postad i tråden men.....

Men favorit är lätt karate-gubben som sålde varan att "slåss utan att nudda din motståndare". Alltså, att med hjälp av din "chi kraft" vinna. Gick ju sådär bra när en utav killarna tröttnade på honom och gav honom ett klassiskt kock stryk
Citera
2013-09-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Om syftet vore att hjälpa människor så borde Benny kunna vinna några miljarder på Lotto för att sedan
skänka bort dem till välgörande ändamål.Man undrar varför han håller på med ganska oviktiga former av människohjälp som enbart ger honom själv småpengar när han faktiskt skulle kunna göra stor skillnad!
Hur menar du att han skulle kunna se raden före sas? Det är strängt förbjudet för andevärlden att tala om sådan saker. Jag tror inte heller de kan förutsäga framtiden på det sättet.
Citera
2013-09-09, 01:03
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Hur menar du att han skulle kunna se raden före sas? Det är strängt förbjudet för andevärlden att tala om sådan saker. Jag tror inte heller de kan förutsäga framtiden på det sättet.

Varför är det strängt förbjudet att tala om "sådana saker" och vem/vad har bestämt dessa regler?
Citera
2013-09-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Varför är det strängt förbjudet att tala om "sådana saker" och vem/vad har bestämt dessa regler?
Det bara är det. Det är de styrande i andevärlden som har dessa regler.
Citera
2013-09-09, 10:13
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Det bara är det. Det är de styrande i andevärlden som har dessa regler.

Hur vet du det?

Blir ju skrattretande på ett debattforum om argumenten sjunker till nivån "Därför".
Citera
2013-09-09, 10:20
Medlem
Litenklens avatar
Säkert en"överande" som bestämt det.
Typ samma "överande" som beslutat att medium alltid skall misslyckas på alla seriösa tester..
Citera
2013-09-09, 11:18
Medlem
LucNNs avatar
Här är en riktigt rolig artikel. Den är från en online comedysite. Vad än man är believer eller skeptiker ska man nog gilla den. Spoiler alert: fake-medium, t.ex. Geller, framvisas i deras livs sämsta ögonblick:

http://www.cracked.com/article_20566_the-6-most-humiliating-public-failures-by-celebrity-psychics.html
Citera
2013-09-09, 11:49
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Här är en riktigt rolig artikel. Den är från en online comedysite. Vad än man är believer eller skeptiker ska man nog gilla den. Spoiler alert: fake-medium, t.ex. Geller, framvisas i deras livs sämsta ögonblick:

Åh, herre jävlar. Dessa videobeviser för den skeptiska slutsatsen att det paranormala är bluff utförd av giriga svin, är riktigt roliga OCH lärorika. Amilofs, låt ditt öppna sinne sprängas. Herre Jemini vad roligt.
Citera
2013-09-09, 12:36
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Svarar du på dig själv!

Öppet sinne.

Hehe. Kände mig lite rolig. Men jag tror att även du skulle uppskatta, eller åtminstone forstå, det roliga i de korta filmklippen. Åtminstone om du lekar skeptiker för den stunden det tar att kolla igenom dem.
Citera
2013-09-10, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Hur vet du det?

Blir ju skrattretande på ett debattforum om argumenten sjunker till nivån "Därför".
Det är vad som har förmedlats från andra sidan. Och som jag skrev. Jag tror inte vanliga andar kan se framtiden. Precis som med människor så finns det olika kunniga på den andra sidan. Samt man kan nog inte se framtiden så precist. Jag kan förutsäga att klockan kommer att låta varje timme. Orsaken är den att jag vet hur den funkar och vad som komma skall, om allt funkar som det ska. Dvs sannolikheten för ett pip är ganska stor. Det blir dock mycket svårare att förutsäga var en pingisboll stannar om jag slänger den i väggen. Ja, det blir omöjligt.
Citera
2013-09-10, 01:23
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Det är vad som har förmedlats från andra sidan. Och som jag skrev. Jag tror inte vanliga andar kan se framtiden. Precis som med människor så finns det olika kunniga på den andra sidan. Samt man kan nog inte se framtiden så precist. Jag kan förutsäga att klockan kommer att låta varje timme. Orsaken är den att jag vet hur den funkar och vad som komma skall, om allt funkar som det ska. Dvs sannolikheten för ett pip är ganska stor. Det blir dock mycket svårare att förutsäga var en pingisboll stannar om jag slänger den i väggen. Ja, det blir omöjligt.

En "andra sida" har förmedlat till dig att det är förbjudet att använda sina krafter till att vinna på lotto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in