2013-09-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror anledningen är att du och andra landsförrädarteoretiker saknar argument att försvara er tokteori, och då återstår väl bara att ha "roligt". Hoppas Mod observerar detta och åtgärdar enligt regelboken ..

Visst är det så. Skämta bort saker, logga ut och inte besvara konkreta frågor är ju högst vanligt tyvär.
Citera
2013-09-09, 22:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Jag kan svara på det om du först besvärar dig med att leda dina påståenden i bevis. Det ska vara logiskt följdriktiga resonemang med korrekta källhänvisningar. Förenklar du med hjälp av felslut underkänns resonemanget och du får inte lov att använda det igen.

Accepterar du dessa villkor?

Du är inte i position att ställa några som helst villkor här. Framför allt inte då du & Co inte vid något enda tillfälle har förebringat tillstymmelse till bevis att er tokteori håller vatten, bara namndroppat en mängd personer. Företrädesvis avlidna utan möjlighet att gå i svaromål. Svara på frågan i stället för att prata skit med mig, Castalius ..
Citera
2013-09-09, 22:14
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusugglan
Visst är det så. Skämta bort saker, logga ut och inte besvara konkreta frågor är ju högst vanligt tyvär.

Väntar på att din medbrottsling MBoudine ska besvara en enda konkret fråga på ett sakligt sätt. Inte ett enda av sina påståenden har MBoudine lyckats argumentera för än så länge under sin 18 månader, 13 dagar och 6143 inläggs långa vistelse på Flashback.
Senast redigerad av Castalius 2013-09-09 kl. 22:17.
Citera
2013-09-09, 22:16
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Du är inte i position att ställa några som helst villkor här. Framför allt inte då du & Co inte vid något enda tillfälle har förebringat tillstymmelse till bevis att er tokteori håller vatten, bara namndroppat en mängd personer. Företrädesvis avlidna utan möjlighet att gå i svaromål. Svara på frågan i stället för att prata skit med mig, Castalius ..

Du har kommit med dessa antydningar förut utan att förklara vad du menar. Vilken teori menar du att jag företräder? När har jag uttalat mig kategoriskt kring en viss teori eller hypotes?

Svarar gärna på din fråga, men bara om du först bevisar dina tvärsäkra påståenden.
Citera
2013-09-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chancefurlong
Blodstänket är maximalt 1-2 meter framför den plats där Palme blev skjuten.

http://www.ointres.se/palme_mordplats.jpg

Och eftersom Palme var mellan 1 och 2 meter lång och föll rakt framåt är det alltså fullständigt logiskt att blodpölen ligger där den ligger.

Och så var det med det.
Här finns polisen tekniska sammanställning
http://www.itdemokrati.nu/page35.html

Blodstänken var på en yta på 2,5- 5 meter
sida 3 &4 http://www.itdemokrati.nu/page35b.html
Ett 50-tal blodstänk i varierade storlek från risgryn till 10-öringar!

Här finns det ritningar på blodstänken:
sid 41 http://www.itdemokrati.nu/page35c.html

Att så mycket blod följer med igenom alla kläder OP hade på sig, jag tror inte det!
Det finns bara en förklaring, kulan gick igenom händerna OP hade på bröstet. Varför hade OP händerna på bröstet, han la dom där efter första skottet,!
Efter första skottet rusade blodtrycket och pulsen hos OP.
Citera
2013-09-09, 22:25
Medlem
Funderar lite runt den misstänkta mörkläggningen av Palmemordet.

Hoppas någon orkar ge lite förslag på följande:

Kan man utgå från att en mörkläggning är gjord ?

Politisk mörkläggning; vem eller vilka har makt att genomföra en sådan.
Vilka kanaler personer, organisationer måste man ha med sig?

Om man tänker sig en ensidig SAP-mörkläggning av någon anledning ,hur gör man för att hindra andra partier från uppmärksamma detta och med automatik kunna vinna poänger i maktspelet?

Vilka scenarion kan motivera en mörkläggning under så lång tid?
Citera
2013-09-09, 22:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Du har kommit med dessa antydningar förut utan att förklara vad du menar. Vilken teori menar du att jag företräder? När har jag uttalat mig kategoriskt kring en viss teori eller hypotes?

Svarar gärna på din fråga, men bara om du först bevisar dina tvärsäkra påståenden.

Du får hålla frågelåda med någon annan Castalius. Jag uppfattar dig snarare som insinuant än seriös, så jag avstår. Om du ursäktar ..
Citera
2013-09-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Här finns polisen tekniska sammanställning
http://www.itdemokrati.nu/page35.html

Blodstänken var på en yta på 2,5- 5 meter
sida 3 &4 http://www.itdemokrati.nu/page35b.html
Ett 50-tal blodstänk i varierade storlek från risgryn till 10-öringar!

Här finns det ritningar på blodstänken:
sid 41 http://www.itdemokrati.nu/page35c.html

Att så mycket blod följer med igenom alla kläder OP hade på sig, jag tror inte det!
Det finns bara en förklaring, kulan gick igenom händerna OP hade på bröstet. Varför hade OP händerna på bröstet, han la dom där efter första skottet,!
Efter första skottet rusade blodtrycket och pulsen hos OP.
Så tror jag också,men jag tror inga kulor träffade LP.
Citera
2013-09-09, 22:39
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Du får hålla frågelåda med någon annan Castalius. Jag uppfattar dig snarare som insinuant än seriös, så jag avstår. Om du ursäktar ..

Du avstår alltså från att argumentera för dina påståenden?

På vilket sätt är det oseriöst att ifrågasätta avsaknad av bevis? På vilket sätt är det oseriöst att skeptiskt ifrågasätta slutsatser grundade på logiska felslut?
Citera
2013-09-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson
Så tror jag också,men jag tror inga kulor träffade LP.

Samma här!
Citera
2013-09-09, 22:50
Medlem
mvagrippas avatar
Nedanstående stycke ur GK tycker jag är mycket intressant . Med tanke på Bosse Nilssons omsorger om ärkenazisten Åke J Ek frågar jag mig om han kan vara den höge officer som omnämns i nedanstående stycke. Om man dessutom lägger till hans medlemskap i skytteföreningen så tycker jag det kan vara något att fundera och spekulera över. Även PG Näss tyckte detta och fann näring i tipset även om jag inte vet om det var Bo Nilsson som avsågs.

Under november 1987 inkom uppgifter om ”Löjtnant Lars Nilsson”. Jägar-Nisse var mycket likfantombilden. Han hade bakgrund som fallskärmsjägare och ingick i en antisabotagestyrka inom flygvapnetsamt hade mycket god tillgång till vapen. Det uppgavs att Nilsson umgicks i kretsar som var politisktextrema. Säkerhetspolisen anlitades för att biträda med utredningen. Vissa efterforskningar gjordes ochsäkerhetspolisen återkom i april 1988 med besked från Per-Göran Näss att det fanns ”näring” i tipset.

Förhör med uppgiftslämnaren hölls sommaren 1988. Det framgick att Löjtnant Lars Nilsson anlitades förutbildning, där han bl.a. förevisade vapen. Den grupp där Löjtnant Lars Nilsson ingick hade flera gånger utmärkt sig genom att ta sig in i hårt bevakade anläggningar m.m. Uppgiftslämnaren förknippade ett antalpersoner med Löjtnant Lars Nilsson, bl.a. Carl Gustaf Östling, som enligt uppgiftslämnaren hade goda relationer till Löjtnant Lars Nilsson och en namngiven hög officer, som enligt uppgiftslämnaren var ”brun”. Löjtnant Lars Nilsson och CG Östling skulle ha sammanförts av den höge officeren
Citera
2013-09-09, 22:54
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke

Du menar att det var W som stod för orkestern helt och fullt?!

(Och ja visst förstår jag hur spegellandet fungerar )

Som GBU/SSI-chef så var Bengt Wallroth stark men han saknade inte uppbackning. TungviktareBror Steffenson och Per Rudberg hade han bakom ryggen .

En uppbackare som ofta glöms bort är FU-ordföranden Per Petersson(M). En potentiell riksväktare som hade mycket god insyn i de hemliga tjänsterna och samsades mycket bra med Stor-Sven Andersson.
Senast redigerad av mvagrippa 2013-09-09 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in