2013-09-09, 21:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusugglan
Hur förklarar du blodstänken då?
Dem förklarar jag som blod som stänkt.
Citera
2013-09-09, 21:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men Marjasin och flera andra fick se ett fotografi av ryggen och det syntes bara ett enda hål, ett ingångshål.

Marjasin är socialdemokrat så det är väl högst troligt att han fått läget förklarat för sig och upplysts om hur landet ligger med sosseinblandning i MOP. Påståendet har ungefär samma trovärdighet som om uppgiften kommit från Lisbet Palme eller Hans Holmér.
Citera
2013-09-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chancefurlong
Palme blev skjuten genom ryggrad, bröstben, hjärta och kroppspulsådern.
Då kan blodstänk uppstå.

Ja, men 5 meter bort och igenom alla vinterkläder Olof hade på sig?
Citera
2013-09-09, 21:19
Bannlyst
Citat:

Blodstänket är maximalt 1-2 meter framför den plats där Palme blev skjuten.

http://www.ointres.se/palme_mordplats.jpg

Och eftersom Palme var mellan 1 och 2 meter lång och föll rakt framåt är det alltså fullständigt logiskt att blodpölen ligger där den ligger.

Och så var det med det.
Citera
2013-09-09, 21:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Det är inte en korrekt beskrivning eftersom kulan penetrerade skjorta, slips, kavaj och ytterrock. Palme fick upp händerna mot bröstet efter det första skottet i bröstet, och händerna genomblåsta av det andra skottet, avlossat mot ryggen. Det är helt klart och därigenom förklaras en massa blodstänk ganska långt från OP:s nedslagsplats.
Citera
2013-09-09, 21:26
Medlem
Citat:

Och eftersom Palme var mellan 1 och 2 meter lång och föll rakt framåt är det alltså fullständigt logiskt att blodpölen ligger där den ligger.

Och så var det med det.

Nej på en yta 2,5 till 5 meter är det blodstänk, läs på!

Hur kommer det sig att Björkman bara ser 2 steg av mördaren när han försvinner från platsen?
Senast redigerad av magnusugglan 2013-09-09 kl. 21:43.
Citera
2013-09-09, 21:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Och så var det med det.

Varför avslutar du inlägget med: "I Palmemordet tycker jag det är helt okej att inte hålla sig till fakta - Mboudine."

Det är inte jag som skrivit detta, så varför anges MBoudine ? Känner Mod till det här ?

Edit: Denna text förekommer för övrigt i flertalet inlägg postade av dig. Varför ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-09 kl. 21:33.
Citera
2013-09-09, 21:50
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad är det som gör dig så säker på detta ?

Jag kan svara på det om du först besvärar dig med att leda dina påståenden i bevis. Det ska vara logiskt följdriktiga resonemang med korrekta källhänvisningar. Förenklar du med hjälp av felslut underkänns resonemanget och du får inte lov att använda det igen.

Accepterar du dessa villkor?
Citera
2013-09-09, 21:54
Medlem
I debatten/ meningsutbytet mellan mvagrippa och boboslacke så ser jag en klar skiljelinje.
mvagrippa (kunnig som fan) försöker komma framåt,emedan Bobo försöker så att alla trampar vatten.
Citera
2013-09-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson
I debatten/ meningsutbytet mellan mvagrippa och boboslacke så ser jag en klar skiljelinje.
mvagrippa (kunnig som fan) försöker komma framåt,emedan Bobo försöker så att alla trampar vatten.

Har också gjort den iakttagelsen..
Citera
2013-09-09, 22:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Använder citatet som signatur eftersom jag tyckte det var så roligt och talande.

Jag tror anledningen är att du och andra landsförrädarteoretiker saknar argument att försvara er tokteori, och då återstår väl bara att ha "roligt". Hoppas Mod observerar detta och åtgärdar enligt regelboken ..
Citera
2013-09-09, 22:00
Medlem
mvagrippas avatar
Åke J Eks välgörare på både RPS och polishögskolan var Övlt Bosse Nilsson. Den senare var arbetade under avdelning B där Lars-Erik Freeman var chef. Under byrå B lydde tekniska byrån och där fanns ingen mindre än Carl-Gustaf Östling.

Bosse Nilssons fritidsnöje
http://www.politiskamord.com/skytteforening.jpg
Senast redigerad av mvagrippa 2013-09-09 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in