2013-09-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FöREDETTiNG
99 av 100 bajare har inte en jävla aning om vem den där gubben är...
Och det gör den yngre generationen difare menar du?
2013-09-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Och det gör den yngre generationen difare menar du?
Det tror jag absolut, min yngre kusin fick upp ögonen för Stone Roses och Oasis efter en säsong på Sofialäktaren och han var då 15. De får höra namnen omkring sig, kollar upp det på Spotify eller wherever the fuck och tar till sig det.
2013-09-07, 19:18
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
http://www.youtube.com/watch?v=klg01gdzV8s
Förstod direkt vilket klipp det var. Djurgårdare har lyssnat på Stone Roses och liknande sen 90-talet. Helt plötsligt kom bajare och började lyssna för typ två år sen. Mani känner några bajare som bad han göra det där tydligen.

Fett äkta med trummande ultras som lyssnar på brittisk musik f.ö.
2013-09-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Förstod direkt vilket klipp det var. Djurgårdare har lyssnat på Stone Roses och liknande sen 90-talet. Helt plötsligt kom bajare och började lyssna för typ två år sen. Mani känner några bajare som bad han göra det där tydligen.

Är det mer äkta med hardcore brittälskande fans som hoppar till sydamerikanska ramsor?
2013-09-07, 19:35
Medlem
Sen när blev det coolt att lyssna på Stone Roses?
2013-09-07, 19:40
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajen04
Södra sidan e bajen

Tacka fan för det!
2013-09-07, 19:41
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Är det mer äkta med hardcore brittälskande fans som hoppar till sydamerikanska ramsor?
Jag älskar den svenska supporterkulturen. Som har influenser från olika håll. Ultras brukar ju vilja hålla sig till sin egna stil.
2013-09-07, 19:52
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler

Jag är inget direkt fan av Stone Roses, visste dock att den videon är lite av en nagel i ögat för er
2013-09-07, 20:20
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Det mest äkta är kanske att inte blanda.
2013-09-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Jag är inget direkt fan av Stone Roses, visste dock att den videon är lite av en nagel i ögat för er

Uppenbart att bajen vill va som DIF
2013-09-07, 20:31
Medlem
VxoOis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Men den officiella siffran för antalet Österfans på bortastå i derbyt var 351. Möjligt att ni var 653 på hela arenan. Jag fattar att inte 100% av väderstreckets fans befinner sig på ståplats.

Vi var 600 någonting ja. Det är fortfarande för få, men vi var inte 351.

I vilket fall som helst så spelar det ingen roll egentligen hur många man än åker med. Siffror skiter jag i. Allt handlar om sjungande supportrar och det räckte ju tydligen när vi var på besök.
2013-09-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VxoOi
Vi var 600 någonting ja. Det är fortfarande för få, men vi var inte 351.

I vilket fall som helst så spelar det ingen roll egentligen hur många man än åker med. Siffror skiter jag i. Allt handlar om sjungande supportrar och det räckte ju tydligen när vi var på besök.

Håller jag inte med om. Jag tycker att det är viktigt att det finns intresse för att följa laget på bortaplan bland alla sorters supportrar. Men du kanske är en sån som tycker det är viktigare att vinna matchen på läktaren än den på planen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in