2013-09-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnusugglan
Ärligt talat är det helt meningslöst att slösa tid på att svara personer som dig så det räcker med det här inlägget och jag hoppas bokförsäljningen går bra, kram.

Jag varken skriver eller säljer böcker.

Vad försöker du antyda istället för att hålla dig till fakta som att det inte alls är något konstigt med att delar av obduktionsprotokollet som inte har med själva dödsorsaken att göra är hemliga eftersom de alltid är det!
Citera
2013-09-07, 17:34
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejdar
De där artiklarna skall vi gräva fram. Föresten lever Moelv?

Ja, artiklarna borde man kunna få tag i.......74 år och hemmahörande i Eskilstuna verkar det som.
Citera
2013-09-07, 18:01
Medlem
p.norths avatar
Bjarne Moelv medverkar även med en artikel om IB och åsiktsregistrering, där han hävdar att Jan Guillo var gammal IB-agent som rest runt i Östeuropa för denna organisations räkning.
Citera
2013-09-07, 18:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Till skillnad från dig så hävdar jag inte det ena eller det andra. Vad det gäller LPs agerande under mordnatten så har jag full förståelse och försöker lämna förklaringar vilka jag anser är någotsånär rimiga. Syftet är att försvara LP och hennes vittnesmål gentemot de motsatta ståndpunkterna, en sorts dialektik som ska visa att LPs agerande inte alls bevisar att hon ljuger eller hemlighåller något.

Vad som är sanningen vet inte jag, medan du hävdar att dina åsikter har speciella värden, som du emellertid aldrig lyckas förklara för någon. Överhuvudtaget VET jag ingenting om vad som hände, men har några bilder av vad som kan ha hänt, som bygger på vittnesmålen. Och jag håller med boboslacke: ADs vittnesmål avviker från alla andras vittnesmål och bär tecken på att vara mer eller mindre medvetna efterhandskonstruktioner. AB och IM är överens om att OP befinner sig i rörelse söderut när han mördas.

Däremot håller jag inte med om att det är ett problem att du eller någon annan skriver i tråden, medan det är ett visst problem att det är så mycket fokus på dig som person. Problemet är att så många försöker argumenter bort dig från tråden - det gör tråden näst intill ointressant. Men självklart kan man läsa de konstruktiva inläggen trots alla ointressanta diskussioner som uppkommer pga av de misslyckade försöken att vårda tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, varken du eller någon annan kan bevisa att de egna gissningarna är bättre än andras. Möjligen är det så att t.ex boboslacke gissningar är långt mer populära än dina, men det beror inte på hans förmåga att förklara något utan mer på det spektrum av åsikter som trådens skribenter har.

Dina åsikter är lika tvivelaktiga som dina källor och dina avsikter.

Din (och Grandiosos) uppgift i tråden är att dra en lans till Lisbet Palmes försvar, och avsikten med detta är att försköna verkligheten. Det kan inte ha undgått någon.
Citera
2013-09-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag varken skriver eller säljer böcker.

Vad försöker du antyda istället för att hålla dig till fakta som att det inte alls är något konstigt med att delar av obduktionsprotokollet som inte har med själva dödsorsaken att göra är hemliga eftersom de alltid är det!

Tycker det är lite märkligt att ha hög tilltro till Palmeutredningen men samtidigt avfärda Christer Pettersson som mördare? Tog Lisbeth Palme fel eller plocka man fram Pettersson som en syndabock, vad tror du ?
Citera
2013-09-07, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Finanseliten plus de borgerliga partierna önskade ett systemskifte för att kunna ansluta Sverige till EU... Socialdemokraterna med kunskap om att Olof Palme var HIV-smittad måste finna en lösning på denna omöjliga situation, sjukdomen fick inte på några villkor bli känt av den svenska allmänheten.. Det fanns ingen annan väg ur problemet.
Har MBoudine två personligheter eller vad? Brukar inte MBoudine förespråka att finansmännen ville ha död på Palme och undvika temat politisk orsak till mordet? Eller har MBoudine kanske ändrat sig vad gäller en politisk grund till att Palme skulle dö?
Citera
2013-09-07, 18:46
Bannlyst
Citat:
Tycker det är lite märkligt att ha hög tilltro till Palmeutredningen men samtidigt avfärda Christer Pettersson som mördare? Tog Lisbeth Palme fel eller plocka man fram Pettersson som en syndabock, vad tror du ?

Lustigt att båda du och din nyfunna bästis Mboudine har samma märkliga egenhet att sätta mellanrum mellan ord och frågetecknen.
Citera
2013-09-07, 19:00
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:

Var har boboslacke påstått sig ha hög tilltro till Palmeutredningen?
Citera
2013-09-07, 19:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Har MBoudine två personligheter eller vad? Brukar inte MBoudine förespråka att finansmännen ville ha död på Palme och undvika temat politisk orsak till mordet? Eller har MBoudine kanske ändrat sig vad gäller en politisk grund till att Palme skulle dö?

Som framgår i mina senare inlägg tror jag att motivet att mörda Palme var två samverkande faktorer. Dels finansens och borgerlighetens krav på systemskifte i nyliberal riktning - dels om OP var HIV-smittad, en HIV-smittad Palme var för tungt för (S) att hantera politiskt. Väljarna hade inte visat misskund med en (S)-ledare som dragit på sig en sexuellt överförd, skambelagd sjukdom, vilket det var vid den här tiden. Det är en omöjlighet, det hade drabbat Partiet oerhört. Det fanns ingen väg ur det här och det fanns ingen tid att vänta tills sjukdomen blev uppenbar för alla att se, det här måste döljas för omvärlden. Ett oerhört tragiskt öde och slut för Olof Palme, och det är fullt förståeligt att man på sina håll gör allt för att detta inte ska komma ut i ljuset. Men hänsyn till Olof Palme får inte ske till priset att rättssystemet sätts ur spel - Olof Palme blev mördad och de som är skyldiga måste lagföras.
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-07 kl. 20:07.
Citera
2013-09-07, 19:12
Medlem
Voilà! Här är inlägget av Bjarne Moelv från 5 oktober 1987 direkt från mikrofilmssalen på KB. Mycket intressant!

http://postimg.org/image/3t8ytqlzl/

Hade inte så mycket tid så kvalitén är väl sådär, kanske ska försöka köra en OCR eller skriva ner den manuellt när jag får tid, för det är den värd. Hann inte leta upp hans tidigare artiklar, men det kommer om ingen annan hinner före. Moelv verkar fortfarande vara i livet.
Senast redigerad av folken1 2013-09-07 kl. 19:14.
Citera
2013-09-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Var har boboslacke påstått sig ha hög tilltro till Palmeutredningen?

Jag har ställt en mycket konkret fråga som lyder: Hur kan man tro på händelseförloppet, Lisbeth Palme och Palmeutredarna genom åren men samtidigt inte tro att Christer Pettersson är gärningsmannen, det blir bara löjligt då anser jag.
Citera
2013-09-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Du avslöjar dig på ett flagrant sätt. Nu är det verkligen på tiden att moderatorn tar tag i denna vandalism av tråden. Det har tillåtits pågå i snart två år nu.

Avslöjar mig? Jag ställde en fråga till Boboslacke som han kan besvara själv, vart ligger det konstiga i frågan jag ställde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in