2013-09-06, 11:54
Medlem
jugbandbluess avatar
lustigt, hörde nyligen från en kommunfolkpartist med riksdagserfarenhet att herr reinis knaprar bensodiazepiner. inte riktigt samma grej, men det ena kan ju vara ett resultat av det andra. många som måste spola kröken får ju benso på recept. samme folkpartist sa att reinis har stora problem med den sociala biten, kontakten med ungarna och ex-tanten. ena sonen ska visst vara en bråkstake som har säpo i hälarna samtidigt som han bråkar på krogen etc.

allt är ändå bara lösa rykten tills dess vi får se en redig rattfyllevurpa eller annan tabbe
Citera
2013-09-06, 12:00
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
lustigt, hörde nyligen från en kommunfolkpartist med riksdagserfarenhet att herr reinis knaprar bensodiazepiner. inte riktigt samma grej, men det ena kan ju vara ett resultat av det andra. många som måste spola kröken får ju benso på recept. samme folkpartist sa att reinis har stora problem med den sociala biten, kontakten med ungarna och ex-tanten. ena sonen ska visst vara en bråkstake som har säpo i hälarna samtidigt som han bråkar på krogen etc.

allt är ändå bara lösa rykten tills dess vi får se en redig rattfyllevurpa eller annan tabbe
Det där med benzo känns intressant, betydligt troligare än att alkoholen skulle vara problemet. Övriga punkter är väl mer eller mindre kända, och i kombination med vikande opinion så är det väl ganska troligt att man behöver hjälpmedel för att somna.
Citera
2013-09-06, 12:01
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Finns inget som tyder på att Reinfeldt skulle vara alkoholist. Min amatörpsykologiska bedömning är därtill att han är alldeles för mycket control freak för att tillåta sig att släppa loss med en fylla ens ibland. Förmodligen tar han det också försiktigt pga farsans alkoholproblem.

Äntligen en relevant kommentar!

Gissningsvis så är han livrädd för alkohol p g a Brunos väldokumenterade alkoholism. Och control freak är han utan tvekan.

Men vad jag undrar över är hans sexvanor, vem nuppar han med sedan skilsmässan från den uppenbarligen sexglada Filippa?
Citera
2013-09-06, 12:25
Medlem
asploevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Likställer du Reinfeldt med Churchill?

Sen nej, jag tror inte Reinfeldt är alkoholiserad. Det skulle kommit fram. Ja, man kan absolut dölja ett alkoholmissbruk väl om man bara vill. Man har man en så stor position som Reinfeldt, men massor av människor kring sig, så hade det kommit fram förr eller senare under alla dessa åren. Någon ur oppositionen hade ringt till AB, Expressen och dylika tidningar direkt och allt hade blåst upp.

Någon hade helt säkert ringt och allt hade tystats ned. Tänk er själva att ha jobbat hela livet för att nå den en av de främsta maktpositionerna i ett land och sedan upptäcka att man står helt maktlös som en marionettdocka, klart man söker någon form av tröst/verklighetsflykt etc.
Sen om det är alkohol i detta fallet låter jag vara osagt, men garanterat en uppsjö av piller i olika former.
Citera
2013-09-06, 14:04
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:

Benzo är helt ok, det ger ju "bara" en stabilisering av psyket.
Bara fördelar alltså.
Citera
2013-09-06, 14:06
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere

Gissningsvis så är han livrädd för alkohol p g a Brunos väldokumenterade alkoholism. Och control freak är han utan tvekan.

Men vad jag undrar över är hans sexvanor, vem nuppar han med sedan skilsmässan från den uppenbarligen sexglada Filippa?

Som sagt - en MYCKET nära vän till mig har haft en MYCKET nära relation med FR, i mitt tycke FÖR nära.
FR är ju ett gammalt partyproffs, han var ju riktigt rolig till han blev ordf i M.
Kanske kan han inte hantera den press han utsätts för, men då är benzo troligare än sponken.
Citera
2013-09-06, 17:14
Medlem
Rimberts avatar
Ryktet går att Reinfeldt har låst in sig på sitt rum i Sagerska nu, efter Obabongas avfärd från Arlanda.
Han måste ha känt en väldig tomhet efter det.
När man såg dem tillsammans fick man ju intrycket av ett herre och ödmjukt hundförhållande.

Det är tydligen inte obekant för den inre kretsen att han är periodare mer eller mindre och detta verkar vara en perfekt period för en blöt vända, innan riksdagens öppnande den 17 september.
Han är nog helt uttömd på energi och livskraft efter denna enorma euforiska upplevelse av sina 15 minuter i det världspolitiska rampljuset och det tar sannolikt ett tag att skaka av sig abstinensen.

Jag vet att jag tidigare i tråden ifrågasatte om att han hade grava alkoholproblem, men med den nya information jag så att säga erfarit direkt från hästens mun så reviderar jag denna tidigare gissning.
Senast redigerad av Rimbert 2013-09-06 kl. 18:05.
Citera
2013-09-06, 17:42
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

Det där med att minst en av sönerna är en strulputte vet väl alla. Det andra vet jag inget om, men inget låter väl direkt otroligt. Kan tänka mig att man får problem socialt om man är en sådan urtrist taskmört som Fredrik verkar vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Gere

Nyamko och kanske emellanåt någon MUF-muff.
Citera
2013-09-06, 18:39
Medlem
jag kan intyga, om det är till någon nytta, att jag med egna ögon sett honom köpa 3 påsar alkohol på systembolaget en fredageftermiddag, med 2-3 vakter omkring sig. Så att han inte dricker alls är bullshit : (om han nu inte handlade åt någon annan )
Citera
2013-09-06, 19:42
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Du får gärna hänvisa till dina källor och länka till sidan du talar om innan du kommer med sådana här uttalanden.

Annars kan vi givetvis inte tro dina påståenden. Det förstod du givetvis när du skapade tråden, men undvek att namnge sidan ändå. Det ökar inte din pålitlighet, precis.
Men han nämner ju källan. Var det inte en olycksbroder vid en bardisk utomlands? Nu kan ju detta kanske framstå som liiiite tunt, men visst vill väl vi delges även sådant?
Citera
2013-09-06, 23:07
Medlem
Hor-Ullas avatar
Var det inte skottlossning i Sagerska för nått år sedan där en vakt vart träffad av en kula? Det hela vart ju tystat ner rätt snabbt. Kan det ha varit en full Reinis som var i farten?
Citera
2013-09-06, 23:49
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Var det inte skottlossning i Sagerska för nått år sedan där en vakt vart träffad av en kula? Det hela vart ju tystat ner rätt snabbt. Kan det ha varit en full Reinis som var i farten?

Du råkar inte tänka på den säkerhetsvakt som "begick självmord" i Statsministerns bostad?

Kan inte låta bli att betrakta händelsen som någorlunda skum faktiskt. Jobbar man som säkerhetsvakt åt rikets statsminister, genomgår man en mängd prover först och då ingår självklart en dialog med psykolog. Hälsokontroller är vanligt förekommande och lika så gäller regelbundna dialoger med psykologer, så risken för att en säkerhetsvakt hamnat i en depression måste ha varit väldigt låg, såvida inte en större händelse sparkade igång det (dödsfall av anhörig, exempelvis). Detta hade förmodligen blivit uppmärksammat i underrättelsetjänsten och personen hade omedelbart beviljats permission.

En grovt deprimerad person skulle knappast få en psykologs godkännande för att beskydda statsministern och självmord är helt klart vanligaste bortförklaringen vid mord.

Och varför i helvete skulle någon människa medvetet begå självmord i någon annans bostad? Och framförallt, varför i just statsministerns bostad, stort behov av uppmärksamhet eller vad? Om jag skulle göra det, skulle jag göra det i min ensamhet, i skogen eller i mitt hem, inte i någon annans.

Det finns många rykten som flödar runt omkring Reinfeldt och aldrig tycks några riktigt bli bekräftade. Faktumet att vår kära statsminister skulle kunna vara alkoholist anser jag inte vara osannolikt med tanke på dennes far som vi vet är alkoholist, äpplet faller inte långt ifrån trädet. Alla vet att alkoholism är genetiskt ärftligt och vilka andra anledningar skulle det kunna finnas till att han även separerade med sin fru? Är jobbet som statsminister i Sverige, förhäxat med tanke på tidigare statsministrars förhållanden? Eller jobbar Reinfeldt helt enkelt för mycket?

Under andra världskriget utvecklades Winston Churchill själv till ett riktigt fyllo och var i praktiken full varje dag, på arbetstid! Läget vid år 1939-1941 var kaotiskt och man höll på att förlora kriget. Churchill var nästintill desperat och det finns ett flertal radioinslag man kan hitta på internet, där han sluddrigt talar till folket väldigt berusad. Befinner sig Reinfeldt i samma situation? Statsministerns främsta fiende just nu är SD i vilka han befinner sig i krig med, vad för information sitter han på inför kommande val förutom att SD kommer att öka stort? Är Reinfeldt så bekymrad över kommande val och valförlust att han drar korken ur flaskan och super varje dag?

I höstas florerade det ju även runt rykten om att hövding Reinfeldt skulle ha köpt sex. Finner jag heller inte omöjligt med tanke på skilsmässan, även fast han inte råkar vara mänsklig har han fortfarande ett libido.

Det är ironiskt egentligen, sådana här rykten gräver alltid journalister i och medier vill alltid publicera sådana här uppgifter men när ryktet om sexköp såg dagens ljus och rapporterades av realisten, skrev väldigt få medier om det hela, medierna försvarade rent av sagt statsministern och bortförklarade de bevis som fanns. Vad är det med svensk media? Är dom rädda för Reinfeldt? Man såg ingen liknande ställning för Göran Persson direkt.
Senast redigerad av KingVision 2013-09-07 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in