Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Var det inte skottlossning i Sagerska för nått år sedan där en vakt vart träffad av en kula? Det hela vart ju tystat ner rätt snabbt. Kan det ha varit en full Reinis som var i farten?
Du råkar inte tänka på den säkerhetsvakt som "begick självmord" i Statsministerns bostad?
Kan inte låta bli att betrakta händelsen som någorlunda skum faktiskt. Jobbar man som säkerhetsvakt åt rikets statsminister, genomgår man en mängd prover först och då ingår självklart en dialog med psykolog. Hälsokontroller är vanligt förekommande och lika så gäller regelbundna dialoger med psykologer, så risken för att en säkerhetsvakt hamnat i en depression måste ha varit väldigt låg, såvida inte en större händelse sparkade igång det (dödsfall av anhörig, exempelvis). Detta hade förmodligen blivit uppmärksammat i underrättelsetjänsten och personen hade omedelbart beviljats permission.
En grovt deprimerad person skulle knappast få en psykologs godkännande för att beskydda statsministern och självmord är helt klart vanligaste bortförklaringen vid mord.
Och varför i helvete skulle någon människa medvetet begå självmord i någon annans bostad? Och framförallt, varför i just statsministerns bostad, stort behov av uppmärksamhet eller vad? Om jag skulle göra det, skulle jag göra det i min ensamhet, i skogen eller i mitt hem, inte i någon annans.
Det finns många rykten som flödar runt omkring Reinfeldt och aldrig tycks några riktigt bli bekräftade. Faktumet att vår kära statsminister skulle kunna vara alkoholist anser jag inte vara osannolikt med tanke på dennes far som vi vet är alkoholist, äpplet faller inte långt ifrån trädet. Alla vet att alkoholism är genetiskt ärftligt och vilka andra anledningar skulle det kunna finnas till att han även separerade med sin fru? Är jobbet som statsminister i Sverige, förhäxat med tanke på tidigare statsministrars förhållanden? Eller jobbar Reinfeldt helt enkelt för mycket?
Under andra världskriget utvecklades Winston Churchill själv till ett riktigt fyllo och var i praktiken full varje dag, på arbetstid! Läget vid år 1939-1941 var kaotiskt och man höll på att förlora kriget. Churchill var nästintill desperat och det finns ett flertal radioinslag man kan hitta på internet, där han sluddrigt talar till folket väldigt berusad. Befinner sig Reinfeldt i samma situation? Statsministerns främsta fiende just nu är SD i vilka han befinner sig i krig med, vad för information sitter han på inför kommande val förutom att SD kommer att öka stort? Är Reinfeldt så bekymrad över kommande val och valförlust att han drar korken ur flaskan och super varje dag?
I höstas florerade det ju även runt rykten om att hövding Reinfeldt skulle ha köpt sex. Finner jag heller inte omöjligt med tanke på skilsmässan, även fast han inte råkar vara mänsklig har han fortfarande ett libido.
Det är ironiskt egentligen, sådana här rykten gräver alltid journalister i och medier vill alltid publicera sådana här uppgifter men när ryktet om sexköp såg dagens ljus och rapporterades av realisten, skrev väldigt få medier om det hela, medierna försvarade rent av sagt statsministern och bortförklarade de bevis som fanns. Vad är det med svensk media? Är dom rädda för Reinfeldt? Man såg ingen liknande ställning för Göran Persson direkt.