2013-09-05, 22:13
Medlem
JBernards avatar
"02-02-2012" skapar ännu en trolltråd baserad på sin politiska uppfattning och sina snedvridna drömmar.

Din hemliga källa, är det samma person som med säkerhet visste att Reinfeldt köpt sex av en kvinna i Halland för något år sedan?
Citera
2013-09-05, 22:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Ja, det är ju en trolltråd utan dess like, detta. Men jag kan slänga in en kommentar ändå! Oavsett vad man tycker om Reinfeldts politiska agenda så kan en inte bortse från att karln är extremt dedikerad till sitt jobb, sin politiska gärning och sitt ansvar som statsminister. Statsministern ger ofta ett intryck av att vara en kall och total beräknande person, säger vissa kritiker. Att han är kall och beräknande politiker går jag med på, han är trots allt ett barn nyliberalismen och det det är oundvikligt att vara något annat. Men som människa vet ju ingen hur han är, förutom de personer i hans absoluta närhet. I de mer avslappnade sammanhang han uppträtt i (Ett Herrans Liv med Filip och Fredrik och i Hellenius hörna bl.a) ger han istället ett intryck av att vara en person med en ganska modern humor vilket brukar vara ovanligt för politiker. Jag vet att det är populism och att det handlar om att "gå hem i stugorna", men han gör det på ett snyggt sätt vilket ytterligare indikerar på hans otroligt uträknade och dedikerade personlighet vilket i sin tur utesluter svår alkoholism.

Det är helt enkelt omöjligt att vara Sveriges statsminister och samtidigt vara gravt alkoholiserad. Skulle Reinfeldt ligga på borsten var och varannan dag hade han varit oförmögen att utföra sina uppgifter, så enkelt är det ju. Att han sedan klarar av att hantera privata bekymmer med hans bråkige unge och f.d fru (som trots allt mest är något folk spekulerar i, allt kanske är klockrent för statminstern privat) på ett galant sätt behöver inte betyda att han även klarar av att maskera en alkoholism. Svår alkoholism ger fysiska avtryck på den aktuella individen och precis som någon konstaterade här innan så ser statsminister Reinfeldt faktiskt ut att vara i en väldigt bra kroppslig form, förutom det faktum att han är alert och ganska fläckfri i sin offentliga person i övrigt (som vi bl.a såg under gårdagens presskonferens med självaste Barack Obama). Slutligen ger Reinfeldt också ett intryck av att vara en person med ett väldigt starkt psyke - något som en gravt alkoholiserad person oftast bryter ner helt, till slut. Så nej, Reinfeldt är inte gravt alkoholiserad. Jag personligen skulle vara förvånad om han ens poppar en flaska rödvin på en lördagkväll. Även om jag kan tycka att han borde göra det.
Churchill lyckades vinna andra världskriget och vara premiärminister i ett av världens starkare länder trots att han var alkoholiserad.
Citera
2013-09-05, 23:59
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Churchill lyckades vinna andra världskriget och vara premiärminister i ett av världens starkare länder trots att han var alkoholiserad.

Jaaa, för att inte nämna Boris Jeltsin...den karl'n söp ju på fan på heltid! Å andra sidan kommer han gå till historien som mannen som gav bort ryska folkets naturtillgångar till några framåt ungdomspolitiker (numera oligarker) så de kunde köpa egna flygplan, kryssningsfartyg och Premier League-lag!

http://www.youtube.com/watch?v=xMThTEA4M0o

OnT: Jag tvivlar på att Reinfeldt krökar särskilt hårt, bara för att han ser ut som Hyland behöver det inte betyda ngt. Vår statsminister framstår som alltför behärskad för att släppa på impulskontrollerna så pass.
Senast redigerad av af-Sintistolpe 2013-09-06 kl. 00:01.
Citera
2013-09-06, 00:02
Medlem
Brmcs avatar
Citat:

Likställer du Reinfeldt med Churchill?

Sen nej, jag tror inte Reinfeldt är alkoholiserad. Det skulle kommit fram. Ja, man kan absolut dölja ett alkoholmissbruk väl om man bara vill. Man har man en så stor position som Reinfeldt, men massor av människor kring sig, så hade det kommit fram förr eller senare under alla dessa åren. Någon ur oppositionen hade ringt till AB, Expressen och dylika tidningar direkt och allt hade blåst upp.
Citera
2013-09-06, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Kommer det ut att han lacker ar han slut

det är ju precis det vi vill, vem vill ha ett land lett av ett fyllo liksom?
Citera
2013-09-06, 03:35
Medlem
P55s avatar
Citat:

Nej nej! Churchill vann inte nåt krig. Visserligen var han med vid krigsslutet, men det var tack vare USA som Tyskland besegrades och slogs sönder. Med hjälp av Sovjet, Frankrike, England och andra allierade.

England eller Storbritannien var redan då i förfall och hade inte USA hjälpt till så hade halva världen gått åt helvete och fallit i tyskarnas händer,
Citera
2013-09-06, 06:29
Medlem
Herostratoss avatar
Finns inget som tyder på att Reinfeldt skulle vara alkoholist. Min amatörpsykologiska bedömning är därtill att han är alldeles för mycket control freak för att tillåta sig att släppa loss med en fylla ens ibland. Förmodligen tar han det också försiktigt pga farsans alkoholproblem.
Citera
2013-09-06, 07:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Likställer du Reinfeldt med Churchill?

Sen nej, jag tror inte Reinfeldt är alkoholiserad. Det skulle kommit fram. Ja, man kan absolut dölja ett alkoholmissbruk väl om man bara vill. Man har man en så stor position som Reinfeldt, men massor av människor kring sig, så hade det kommit fram förr eller senare under alla dessa åren. Någon ur oppositionen hade ringt till AB, Expressen och dylika tidningar direkt och allt hade blåst upp.
Bemötte påståendet att man inte kan leda en regering bara för man super hårt.
Citera
2013-09-06, 07:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nej nej! Churchill vann inte nåt krig. Visserligen var han med vid krigsslutet, men det var tack vare USA som Tyskland besegrades och slogs sönder. Med hjälp av Sovjet, Frankrike, England och andra allierade.

England eller Storbritannien var redan då i förfall och hade inte USA hjälpt till så hade halva världen gått åt helvete och fallit i tyskarnas händer,
Hade Churchill slutit separatfred 1940 då hade Tyskland knappast förlorat kriget.
Citera
2013-09-06, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012

Han ser inte ut att ma bra idag, jamfor en bild fran 2006 med vad du har idag sa ser du att han verkar ha aldrats en hel del pa senare tid. Nar han skapade alliansen var han kvick och frash, nu ar han mest trott och sliten. Gor bildsokningar for att se vad jag menar. Han sag ut som en man i 30 ars aldern for 6 ar sedan och nu en bit over 50. Nagot har hant och jag tror knappast det ar skillsmassan eller hart arbete for det har pagatt en tid, skulle saga att han borjade aldras runt 2009/2010 och det har gatt snabbt.

Ja, man åldras snabbt runt 40 (även om man dricker måttligt), fejset rasar och håret tunnas ut och blir grått och risigt. Roligt är det inte. Lägg därtill personliga problem såsom skilsmässa och strulig son och hårt arbete så har du svaret på frågan om varför han inte ser ut att vara i toppform.
Citera
2013-09-06, 10:48
Medlem
ringmuskelns avatar
Har förmodligen varit heltankad vid varje offentligt framträdande. Annars så kan jag lova att många andra politiker både dricker och knaprar piller regelbundet. Deras ögon är så livlösa och de känns omänskliga.
Citera
2013-09-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchDoctor
Det brukar ju synas ganska bra i ögonen ifall man har problem med alkoholen.

Sen det är väl inte otroligt, speciellt inte ifall fadern är alkis, då den "beroende" genen ofta förs vidare till barnen/barnbarnen.
Ja, jag tycker han har lite slö och ofokuserad blick. Lite lost med andra ord. "Hur kom jag hit?" "Vem är det till höger om mig?" Tänker nog Fredrik i diverse debatter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in