2013-09-04, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Från vilket europeiskt land är man inte välkommen?
Va? Citerade du kanske fel?
2013-09-06, 15:15
Bannlyst
En liten film inför demonstrationen om en vecka. Lite störande puff-ljud, annars tyckte jag det blev väldigt bra för det budskapet man vill föra fram.
http://www.youtube.com/watch?v=Zj5Xq9L_ao8
2013-09-06, 19:16
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
En liten film inför demonstrationen om en vecka. Lite störande puff-ljud, annars tyckte jag det blev väldigt bra för det budskapet man vill föra fram.
http://www.youtube.com/watch?v=Zj5Xq9L_ao8
Bra film! Generellt tycker jag att vi måste avancera vår propaganda i takt med att tiden och tekniken förändras. Flygblad känns väldigt ålderdomligt och ineffektivt (det kan så klart fylla en uppgift när det handlar om att upplysa om att någonting existerar (eller kommer att äga rum), som i fallet med demonstrationen den 14:e september).
2013-09-06, 19:19
Medlem
Hejsann123s avatar
Är det ok att demostrera om man har ett handikapp?
2013-09-06, 20:00
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Ta inte med er ungarna, var ansvarsfulla föräldrar nu.
Blir det samma visa nu som alltid, eller?

Ni skryter innan om att ni ska stoppa marschen och döda nazister, och det enda som faktiskt händer är att ni står och skriker och kastar sten, och sedan blir ni gripna.
2013-09-07, 00:59
Medlem
thelindgrennheros avatar
Lite väl reaktionär jargong i denna tråd om ni frågar mig. Ponera att jag har ett par slaviska nationalistiska kamrater hos mig under helgen den 14'e. Är de inte välkomna att delta ? Låter så på en del. Trodde SvP var positivt inställda till all sunda vita europeiska nationalister.
2013-09-07, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsann123
Är det ok att demostrera om man har ett handikapp?
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Lite väl reaktionär jargong i denna tråd om ni frågar mig. Ponera att jag har ett par slaviska nationalistiska kamrater hos mig under helgen den 14'e. Är de inte välkomna att delta ? Låter så på en del. Trodde SvP var positivt inställda till all sunda vita europeiska nationalister.
Jo, det är de. Det är ett öppet och offentligt evenemang, i praktiken är väl nästan alla som ställer sig bakom parollen välkomna att delta. Vi har varken intresse eller möjlighet att bakgrundskolla alla som vill delta på demonstrationen. Det ska mycket till för att någon ska "portas".
2013-09-07, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero

självklart är dina slaviska vänner välkomna varför skulle dom inte vara det?
2013-09-08, 13:02
Medlem
8711s avatar
Ser fram emot detta. Uppskattar verkligen Svenskarnas partis demonstrationer, särskilt för att det brukar komma rätt många och att man verkligen ser ut att vara på rätt väg om man bara har tålamodet. Partiet är även väldigt skickligt på att ta fram material och bilder, det är en viktig del, informationsspridningen. Så dom i partiet som sysslar med detta förtjänar mycket beröm.

Kommunisternas vrålande om vattenkastning bör man inte ta så allvarligt på. Förhoppningsvis gör polisen sitt jobb och tar allt sådant som idioter har med sig, så som vattenballonger. Men även annars lär det ju vara ett visst avstånd som hindrar något nämnvärt kastande med möjlighet att träffa. Det kommer även se väldigt illa ut för vänsterextremisterna och polisen och hela PK-världen att det kastas saker mot en demonstration. Folk förstår och tycker ofta bättre än man tror och ingen svensk jag känner till skulle uppskatta kastande av vatten mot grundlagsskyddade demonstrationer. Så tro inget annat än att dessa kräk och pajaser skulle förlora mycket på detta. Deras anseende är redan totalt i botten och ett sådant beteende nästa lördag skulle bara förstöra för dom själva.

I annat fall lär sköldar kunna användas antar jag. Men främst ska man kräva att polisen gör sitt jobb och beslagtar allt som kan användas i dessa syften och att polisen hindrar alla mötessabotörer, kriminella kringresande lagförbrytare och demokratihatare som vill tysta andra och bruka våld mot folk bara för att dom har andra åsikter än dom själva.

Hoppas på många deltagande och att allt går bra!
Senast redigerad av 8711 2013-09-08 kl. 13:06.
2013-09-08, 13:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ser fram emot detta. Uppskattar verkligen Svenskarnas partis demonstrationer, särskilt för att det brukar komma rätt många och att man verkligen ser ut att vara på rätt väg om man bara har tålamodet. Partiet är även väldigt skickligt på att ta fram material och bilder, det är en viktig del, informationsspridningen. Så dom i partiet som sysslar med detta förtjänar mycket beröm.

Kommunisternas vrålande om vattenkastning bör man inte ta så allvarligt på. Förhoppningsvis gör polisen sitt jobb och tar allt sådant som idioter har med sig, så som vattenballonger. Men även annars lär det ju vara ett visst avstånd som hindrar något nämnvärt kastande med möjlighet att träffa. Det kommer även se väldigt illa ut för vänsterextremisterna och polisen och hela PK-världen att det kastas saker mot en demonstration. Folk förstår och tycker ofta bättre än man tror och ingen svensk jag känner till skulle uppskatta kastande av vatten mot grundlagsskyddade demonstrationer. Så tro inget annat än att dessa kräk och pajaser skulle förlora mycket på detta. Deras anseende är redan totalt i botten och ett sådant beteende nästa lördag skulle bara förstöra för dom själva.

I annat fall lär sköldar kunna användas antar jag. Men främst ska man kräva att polisen gör sittjobb och beslagtar allt som kan användas i dessa syften och hindrar alla mötessabotörer och demokratihatare som vill tysta andra och bruka våld mot folk bara för att dom har andra åsikter än dom själva.

Hoppas på många deltagande och att allt går bra!
Kommer du eller eventuellt andra SDare du känner gå med? Kommer ju vara allt från SvP, ND, även en del SMR... Det är ju inte en SvP-demonstration per se, utan alla som ställer upp på parollen kan gå
2013-09-08, 15:06
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer du eller eventuellt andra SDare du känner gå med? Kommer ju vara allt från SvP, ND, även en del SMR... Det är ju inte en SvP-demonstration per se, utan alla som ställer upp på parollen kan gå

Vet jag inte, men det är säkert förekommande. Jag skulle absolut kunna tänka mig delta och inom kort bli medlem i Svenskarnas parti. Men jag skulle knappast delta i någon demonstration under något annat partis namn, som inte vill förknippas med demonstrationen som i det här fallet Sverigedemokraterna, om jag vore "känd" Sverigedemokrat, vilket jag såklart inte är. Jag personligen gillar dock Svenskarnas parti och kommer säkerligen inom kort (sannolikt efter nästa riksdagsval med nuvarande utveckling) byta partitillhörighet rakt av. Är knappast ensam om detta. Många är ju besvikna av olika skäl som för oss alla här är kända, men man vill inte överge något man varit känslomässigt involverad i så pass länge hur som helst, särskilt inte nära ett val. Så jag vet att många stannar över nästa val, men därefter tror jag många tänker som mig och kommer gå över.

Svenskarnas parti kommer nog få ett visst lyft redan i nästa val, men ett lite större genomslag tror jag kommer ske 2018. Jag är som sagt inte ensam om att tänka så här, antalsmässigt är vi nog många.
Senast redigerad av 8711 2013-09-08 kl. 15:11.
2013-09-08, 15:13
Medlem
mauen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Finns det publicerat nånstans att ND och SMR kommer delta eller är det rykten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in