2013-09-04, 17:21
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Vakten som tog livet av sig som arbetade nära FR, en suparpolare som kastade in handduken?
Var vakten alkoholiserad?
Citera
2013-09-04, 19:05
Medlem
jag tror han var en nörd i skolan som bara ville bli statsminister,och att han är en tråkmåns hemma som bara tänker på jobbet
Citera
2013-09-04, 19:56
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Var vakten alkoholiserad?

Vet ej men vore intressant att veta. Han jobbade nära Reinfeldt i över 10 år om jag minns rätt.
Citera
2013-09-04, 21:21
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keeponice
Vad vet vi om vad som sker bakom stängda dörrar , bara för man håller sig i skinnet i offentliga sammanhang, så betyder det inte att man inte super sig redlös i sitt eget hem. Visst kan man även sköta ett jobb som statsminister fast man är alkoholiserad ,och bara för att en presssekreterare säger att han bara dricker måttligt är det sant då ? Tror det eller ej så finns det alkoholister i alla samhällets skikt.
Absolut, och du har inga bevis på att gröna utomjordingar inte finns. Alltså måste de ju finnas. Ser du hur häftigt det är med omvänd bevisbörda?
Citera
2013-09-04, 23:24
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Jag är hans son.

Om vi leker med tanken att är hans son en stund blir det ganska tydligt att Fredda troligtvis har någon form av missbruksproblem.
Hans pappa(din farfar), är alkoholist.Din postningar här ute visar tydligt att du har en missbrukarpersonlighet. Du har till och med startat tråd där du säger att du är sexmissbrukare. Du skriver även i olika trådar om droger.
Att fredda skulle klarat sig undan från missbrukspersonligheten är ganska liten.
Jag tror personligen att Fredda går på piller. Efter skilsmässan och livvaktens självmord har hans beteende förändras. Hans blick är tom och han utstrålar en håglöshet som jag bara sett på folk som går på tunga psykmediciner.
Senast redigerad av styrlund 2013-09-04 kl. 23:31.
Citera
2013-09-05, 05:49
Medlem
91:an Karlssons avatar
Ja, det är ju en trolltråd utan dess like, detta. Men jag kan slänga in en kommentar ändå! Oavsett vad man tycker om Reinfeldts politiska agenda så kan en inte bortse från att karln är extremt dedikerad till sitt jobb, sin politiska gärning och sitt ansvar som statsminister. Statsministern ger ofta ett intryck av att vara en kall och total beräknande person, säger vissa kritiker. Att han är kall och beräknande politiker går jag med på, han är trots allt ett barn nyliberalismen och det det är oundvikligt att vara något annat. Men som människa vet ju ingen hur han är, förutom de personer i hans absoluta närhet. I de mer avslappnade sammanhang han uppträtt i (Ett Herrans Liv med Filip och Fredrik och i Hellenius hörna bl.a) ger han istället ett intryck av att vara en person med en ganska modern humor vilket brukar vara ovanligt för politiker. Jag vet att det är populism och att det handlar om att "gå hem i stugorna", men han gör det på ett snyggt sätt vilket ytterligare indikerar på hans otroligt uträknade och dedikerade personlighet vilket i sin tur utesluter svår alkoholism.

Det är helt enkelt omöjligt att vara Sveriges statsminister och samtidigt vara gravt alkoholiserad. Skulle Reinfeldt ligga på borsten var och varannan dag hade han varit oförmögen att utföra sina uppgifter, så enkelt är det ju. Att han sedan klarar av att hantera privata bekymmer med hans bråkige unge och f.d fru (som trots allt mest är något folk spekulerar i, allt kanske är klockrent för statminstern privat) på ett galant sätt behöver inte betyda att han även klarar av att maskera en alkoholism. Svår alkoholism ger fysiska avtryck på den aktuella individen och precis som någon konstaterade här innan så ser statsminister Reinfeldt faktiskt ut att vara i en väldigt bra kroppslig form, förutom det faktum att han är alert och ganska fläckfri i sin offentliga person i övrigt (som vi bl.a såg under gårdagens presskonferens med självaste Barack Obama). Slutligen ger Reinfeldt också ett intryck av att vara en person med ett väldigt starkt psyke - något som en gravt alkoholiserad person oftast bryter ner helt, till slut. Så nej, Reinfeldt är inte gravt alkoholiserad. Jag personligen skulle vara förvånad om han ens poppar en flaska rödvin på en lördagkväll. Även om jag kan tycka att han borde göra det.
Senast redigerad av 91:an Karlsson 2013-09-05 kl. 05:52.
Citera
2013-09-05, 07:02
Medlem
DET Jag GILLAR MED HONOM det är att han inte är det minsta självgod,som typ Göran persson.han ser mest ut som en ledsen hund, jag tror inte att han har alkoholproblem
Citera
2013-09-05, 08:38
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Ja, det är ju en trolltråd utan dess like, detta. Men jag kan slänga in en kommentar ändå! Oavsett vad man tycker om Reinfeldts politiska agenda så kan en inte bortse från att karln är extremt dedikerad till sitt jobb, sin politiska gärning och sitt ansvar som statsminister. Statsministern ger ofta ett intryck av att vara en kall och total beräknande person, säger vissa kritiker. Att han är kall och beräknande politiker går jag med på, han är trots allt ett barn nyliberalismen och det det är oundvikligt att vara något annat. Men som människa vet ju ingen hur han är, förutom de personer i hans absoluta närhet. I de mer avslappnade sammanhang han uppträtt i (Ett Herrans Liv med Filip och Fredrik och i Hellenius hörna bl.a) ger han istället ett intryck av att vara en person med en ganska modern humor vilket brukar vara ovanligt för politiker. Jag vet att det är populism och att det handlar om att "gå hem i stugorna", men han gör det på ett snyggt sätt vilket ytterligare indikerar på hans otroligt uträknade och dedikerade personlighet vilket i sin tur utesluter svår alkoholism.

Det är helt enkelt omöjligt att vara Sveriges statsminister och samtidigt vara gravt alkoholiserad. Skulle Reinfeldt ligga på borsten var och varannan dag hade han varit oförmögen att utföra sina uppgifter, så enkelt är det ju. Att han sedan klarar av att hantera privata bekymmer med hans bråkige unge och f.d fru (som trots allt mest är något folk spekulerar i, allt kanske är klockrent för statminstern privat) på ett galant sätt behöver inte betyda att han även klarar av att maskera en alkoholism. Svår alkoholism ger fysiska avtryck på den aktuella individen och precis som någon konstaterade här innan så ser statsminister Reinfeldt faktiskt ut att vara i en väldigt bra kroppslig form, förutom det faktum att han är alert och ganska fläckfri i sin offentliga person i övrigt (som vi bl.a såg under gårdagens presskonferens med självaste Barack Obama). Slutligen ger Reinfeldt också ett intryck av att vara en person med ett väldigt starkt psyke - något som en gravt alkoholiserad person oftast bryter ner helt, till slut. Så nej, Reinfeldt är inte gravt alkoholiserad. Jag personligen skulle vara förvånad om han ens poppar en flaska rödvin på en lördagkväll. Även om jag kan tycka att han borde göra det.
Att halla alkoholism hemlig ar inte svart. Har sjalv sett det hos en van/kompis familj dar det sops ordentligt men jobb kunde hallas och det sag sanar normalt ut for andra som inte kande till familjens problem. De skador som kommer av alkoholism syns forst efter 20 till 30 ar och en statsminister som halls under armarna av sakerhetsvakter kommer att klara sig betydligt battre an nagon som lever pa socialen. Det ar inte pa nagot satt omojligt for Fredrik Reinfeldt att supa till nar tillfalle ges och samtidigt klara av sin arbetsuppgift hyffsat bra, hur bra han utfor den kan man fraga sig da tom media ifragasatt den kollaps vi sett ske i regeringen i varas. Tror inte arbetet ar mer ordnat idag om man sager sa. En av uppgifterna for Fredrik Reinfedlt ar att halla ihop regeirngen och leda arbete, nagot som inte fungerar.

Han ser inte ut att ma bra idag, jamfor en bild fran 2006 med vad du har idag sa ser du att han verkar ha aldrats en hel del pa senare tid. Nar han skapade alliansen var han kvick och frash, nu ar han mest trott och sliten. Gor bildsokningar for att se vad jag menar. Han sag ut som en man i 30 ars aldern for 6 ar sedan och nu en bit over 50. Nagot har hant och jag tror knappast det ar skillsmassan eller hart arbete for det har pagatt en tid, skulle saga att han borjade aldras runt 2009/2010 och det har gatt snabbt.
Citera
2013-09-05, 10:35
Medlem
Inget troll här... Alla jävla beslut och import av negrer och babbar kan man inte vara nykter för att ta... Sumpa en hyfsad snygg donna som filippa för att trycka negerdrottningen i regering... han är aldrig nykter någonstans... Han är säkert och tullar på smuggelspriten...
Plus hans farsa är parkbänksalkis... Äpplet faller inte långt från trädet!!!
Citera
2013-09-05, 18:42
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Om vi leker med tanken att är hans son en stund blir det ganska tydligt att Fredda troligtvis har någon form av missbruksproblem.
Hans pappa(din farfar), är alkoholist.Din postningar här ute visar tydligt att du har en missbrukarpersonlighet. Du har till och med startat tråd där du säger att du är sexmissbrukare. Du skriver även i olika trådar om droger.
Att fredda skulle klarat sig undan från missbrukspersonligheten är ganska liten.
Jag tror personligen att Fredda går på piller. Efter skilsmässan och livvaktens självmord har hans beteende förändras. Hans blick är tom och han utstrålar en håglöshet som jag bara sett på folk som går på tunga psykmediciner.
Eller som man sett på folk som är inne i en tung period, utan att för den sakens skull använda sig av mediciner eller droger. Eller? Jag är osäker.
Citera
2013-09-05, 20:14
Medlem
WitchDoctors avatar
Det brukar ju synas ganska bra i ögonen ifall man har problem med alkoholen.

Sen det är väl inte otroligt, speciellt inte ifall fadern är alkis, då den "beroende" genen ofta förs vidare till barnen/barnbarnen.
Citera
2013-09-05, 21:27
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Han ser inte ut att ma bra idag, jamfor en bild fran 2006 med vad du har idag sa ser du att han verkar ha aldrats en hel del pa senare tid. Nar han skapade alliansen var han kvick och frash, nu ar han mest trott och sliten. Gor bildsokningar for att se vad jag menar. Han sag ut som en man i 30 ars aldern for 6 ar sedan och nu en bit over 50.
Gör bildundersökningar på Obama och andra presidenter och/eller statsministrar/premiärministrar som har haft positionen i flera år, så ser du att det inte är ett ovanligt fenomen. Stress sägs enligt många forskare vara en bidragande faktor att man åldras fortare än naturligt, och att jobba dygnet runt och ständigt vara bevakad/granskad är stressande. Här har du en kortare artikel om ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in