2013-09-05, 21:49
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson
Trodde att även du skulle förstå hur jag menade. Det är bra att det finns olika tankar om en sak för att det ska bli debatt som för frågan framåt.Balans! En del tänker konservativt o en del tänker kreativt.

Landsförrädarspåret - konservatism
Olof Palme har AIDS - kreativt tänkande som för debatten framåt
Citera
2013-09-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil

Ironi ? Eller är det värt en debatt ?
Citera
2013-09-05, 22:11
Medlem
För att det ska bli debatt så måste ju båda/alla vilja det.Att hitta en lösning.
När ingen kan lyssna på den andres teorier så blir det ju bara dumma påhopp och försök t.
"mästare i argumentation"
Citera
2013-09-05, 22:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Jovisst och det kan vi ju göra! Men jag tycker det går för långt när MBoudine sida upp och sida ner här bedriver en formlig häxjakt på den kvarvarande familjen Palme, med ständiga antydningar men även rena påståenden om att de är inblandade i mordet!!!

Det märks ju även på MBoudines ständigt återkommande och mycket märkliga "bevisföringar", att han inte är vid sina sinnens fulla bruk! Men det tycker jag inte att familjen Palme skall behöva lida för !

Obsession ? Du återkommer ständigt till MIN psykstatus, men hur det står till med din egen är jag rätt säker på att du inte skulle våga be en psykiatriker uttala sig om .. Bäst att inte veta, då finns ju åtminstone hoppet kvar ?

Hur som helst, jag har aldrig i något inlägg påstått att familjen Palme är inblandad i MOP, däremot är jag övertygad om att Lisbet är inblandad i åtminstone mörkläggningen av mordet, eventuellt tidigare, vilket inte är riktigt samma sak som det du tillvitar mig. Men en omständighet som jag menar kan peka mot inblandning i mordet, eller kännedom om detta i förväg, slog mig för några dagar sedan, och jag tänkte återkomma till detta vid lämpligt tillfälle.
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-05 kl. 22:23.
Citera
2013-09-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil

Håller med, jag tycker fler borde börja tänka lite utanför boxen istället för att hålla fast vid en teori och plita ner den dag efter dag i tråden. Som jag ser det så finns det ingenting som helst som talar för Landsförrädarspåret. Dom flesta som är anhängare av det verkar inte vilja föra en debatt här inne utan är oförskämda mot skribenter som faktiskt försöker tänka lite kreativt. Så länge man inte vet svaret på gåtan så finns det inget rätt eller fel.
Citera
2013-09-05, 22:31
Medlem
Citat:
Jovisst och det kan vi ju göra! Men jag tycker det går för långt när MBoudine sida upp och sida ner här bedriver en formlig häxjakt på den kvarvarande familjen Palme, med ständiga antydningar men även rena påståenden om att de är inblandade i mordet!!!

Det märks ju även på MBoudines ständigt återkommande och mycket märkliga "bevisföringar", att han inte är vid sina sinnens fulla bruk! Men det tycker jag inte att familjen Palme skall behöva lida för !

Vad har du att säga om Lisbeths uppträdande efter mordet? Högst anmärkningsvärt och det borde finnas en anledning till det. Allting är inte en slump i Palmemordet, inse det för guds skull.
Citera
2013-09-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Obsession ? Du återkommer ständigt till MIN psykstatus, men hur det står till med din egen är jag rätt säker på att du inte skulle våga be en psykiatriker uttala sig om .. Bäst att inte veta, då finns ju åtminstone hoppet kvar ?

Hur som helst, jag har aldrig i något inlägg påstått att familjen Palme är inblandad i MOP, däremot är jag övertygad om att Lisbet är inblandad i åtminstone mörkläggningen av mordet, eventuellt tidigare, vilket inte är riktigt samma sak som det du tillvitar mig. Men en omständighet som jag menar kan peka mot inblandning i mordet, eller kännedom om detta i förväg, slog mig för några dagar sedan, och jag tänkte återkomma till detta vid lämpligt tillfälle.
Jaså!!! Skrev du inte idag, inlägg 48889, det här?

"Vad är det du inte förstår?? Det finns ju inga bevis lagda på bordet som objektivt kan betraktas som
bevis. Palmeutredningens officiella ståndpunkt är ju än i denna dag att Christer Pettersson mördade Olof Palme. Påhejad av Lisbet och bröderna Palme. Vilken tilltro menar du kan fästas vid uppgifter i övrigt som kommer från samma håll som uppgiften om vem som är gärningsman ? Vem/vilka uppfyller alla kriterier att kallas troll"?

Ett odiskutabelt exempel!
Senast redigerad av Babord 2013-09-05 kl. 22:43.
Citera
2013-09-05, 22:38
Medlem
Ibland undrar jag om inte självaste Lisbeth Palme skriver i tråden. Allting talar för att hon har något att dölja, svårt att leva med för vissa men 1+1 är inte svårt att lägga ihop.
Citera
2013-09-05, 22:50
Medlem
mvagrippas avatar
Något som ofta glöms bort är att Urho Kekkonen var den som innan Olof Palme tog vid hårdast drev linjen om en kärnvapenfri zon i norden. Det och en normalisering av gränsområdet med Norge var hans och i förlängningen Sovjets önskemål för norra norden i mitten av 70-talet.

Samma önskemål som man hade tillsammans med OP på 80-talet, men då var det territorialvattengränsen som var på tapeten.
Både Oleg Gordijevskij och Mitrokhin pekade på Kekkonen som en sovjetisk inflytelseagent.
Citera
2013-09-05, 22:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jaså!!! Skrev du inte idag, inlägg 48889, det här?

"Vad är det du inte förstår?? Det finns ju inga bevis lagda på bordet som objektivt kan betraktas som
bevis. Palmeutredningens officiella ståndpunkt är ju än i denna dag att Christer Pettersson mördade Olof Palme. Påhejad av Lisbet och bröderna Palme. Vilken tilltro menar du kan fästas vid uppgifter i övrigt som kommer från samma håll som uppgiften om vem som är gärningsman ? Vem/vilka uppfyller alla kriterier att kallas troll"?

Ett odiskutabelt exempel!

Ett diskutabelt exempel skulle jag vilja säga. Det var inte mordet på Palme som blev påhejat av Lisbet och bröderna Palme, utan Palmeutredningens officiella ståndpunkt .. Antingen är din läsförståelse starkt begränsad - eller uttryckte jag mig otydligt.
Citera
2013-09-05, 22:54
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusugglan
Håller med, jag tycker fler borde börja tänka lite utanför boxen istället för att hålla fast vid en teori och plita ner den dag efter dag i tråden. Som jag ser det så finns det ingenting som helst som talar för Landsförrädarspåret. Dom flesta som är anhängare av det verkar inte vilja föra en debatt här inne utan är oförskämda mot skribenter som faktiskt försöker tänka lite kreativt. Så länge man inte vet svaret på gåtan så finns det inget rätt eller fel.

Här kommer fakta från Palmes egen personlige läkare. Tror du han också är med i konspirationen?

DN Journalisten Olle Alsen frågade 1993 Elias Bengtsson, palmes personliga läkare, om Olof Palme varit HIV-positiv. Nej svarade EB "Det var betydligt lindrigare åkommor han led av". Bengtsson hade varit OPs personliga läkare sedan december 1967 då OP haft en tre veckors sjukhusvistelse för njursjukdomen infertiell nestrit. Sjukdomen gick tillbaka men var kronisk så OP Behöll Bengtsson som läkare livet ut.

Ryktet uppkommer då Elias Bengtssom som chef på Roslagstulls sjukhus var en av de ledande inom AIDSvården under dess första decennium. Bengtsson dementerar bestämt alla HIV rykten och att han skulle bryta sin läkared och delta i en mörkläggning av OPs död har inte ens Lars Krantz påstått.
Citera
2013-09-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Här kommer fakta från Palmes egen personlige läkare. Tror du han också är med i konspirationen?

DN Journalisten Olle Alsen frågade 1993 Elias Bengtsson, palmes personliga läkare, om Olof Palme varit HIV-positiv. Nej svarade EB "Det var betydligt lindrigare åkommor han led av". Bengtsson hade varit OPs personliga läkare sedan december 1967 då OP haft en tre veckors sjukhusvistelse för njursjukdomen infertiell nestrit. Sjukdomen gick tillbaka men var kronisk så OP Behöll Bengtsson som läkare livet ut.

Ryktet uppkommer då Elias Bengtssom som chef på Roslagstulls sjukhus var en av de ledande inom AIDSvården under dess första decennium. Bengtsson dementerar bestämt alla HIV rykten och att han skulle bryta sin läkared och delta i en mörkläggning av OPs död har inte ens Lars Krantz påstått.

Nu behöver ju inte hemligstämplingen av obduktionsprotokollet bero på att Palme skulle vara obotligt sjuk, möjliheten finns. Jag tror faktiskt vi har att göra med en konspiration med flera inblandade. Milan Valverius död har med Palmemordet att göra är vad jag tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in