2013-09-05, 13:35
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomproject
Nej, snarare så kommer svaga grupper av svenskar som bor i kommunala fastigheter att tvingas bort från sina hem för att ge plats åt syrier, etiopier och somalier. Riktigt hur det skall gå till får vi se. Troligen genom att bidrag till gamla, sjuka och till ensamma mammor dras in så att de inte längre har råd att bo i lägenheter.
Jag vet inte om du är seriös, men du tror inte DETTA om något skulle skapa ett jävla liv? Man kan inte kasta ut människor från sina hem.
Citera
2013-09-05, 13:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det är ett betänkande som jag tror togs fram av Carl Bildts regering i början av 1990 talet.
OK, tack.

Vi får väl se om förslaget dammas av eller inte, men visst blir det kontroversiellt.
Citera
2013-09-05, 13:55
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med att rekvirera sommarstugor till blattar har varit seriöst uppe till förslag. Jag minns inte exakt vem som föeslog det, med det skall stå mer om det i någon annan tråd, ifall någon nu minns var.

Inte chans att blattarna vill bo på landet. Dom vill bo med alla sina bruuchor i någon förort. I ett sånt läge så är det troligare att svensken får flytta till stugan medan svenskens bostad erbjuds blatten.

Här har vi en neger som klagar på en ny villa som ligger lite avsides:
https://www.flashback.org/t898663

Citat:
– Jag vill bo på ett ställe där det är lätt att handla och där barnen kan gå på dagis. Mosippan ligger långt från allt och det är svårt att ta bussen med två små barn. Man blir isolerad. Jag tillbringar större delen av min tid här ute.
tyvärr är länken till artikeln död.
Citera
2013-09-05, 14:19
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag vet inte om du är seriös, men du tror inte DETTA om något skulle skapa ett jävla liv? Man kan inte kasta ut människor från sina hem.

För det första är sommarstugor oftast inte "bostaden". Man är sällan skriven på den adressen.

Sen kan visst bli vräkt från sin bostad (tvångsflytt av hyresgäster): http://www.youtube.com/watch?v=N9jIBmnkOCI
Citera
2013-09-05, 15:46
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Sen kan visst bli vräkt från sin bostad (tvångsflytt av hyresgäster): http://www.youtube.com/watch?v=N9jIBmnkOCI
Nu rörde det sig i exemplet om TVÅ hyresgäster som bodde i EN lägenhet. Ett trapphus stod i princip ledigt och kommunen kunde inte få lägenheterna uthyrda. Givetvis blev de berörda kompenserade med nytt boende eller tror du att de blev utkastade på gatan?
Citera
2013-09-05, 15:52
Medlem
Kommer säkert hända när vi har fått slut på lediga hus, lägenhter, flyktinganläggningar, baracker, herrgårdar och slott och måste göra plats för tiotusentals nya invandrare och "flyktingar"
Citera
2013-09-05, 16:35
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nu rörde det sig i exemplet om TVÅ hyresgäster som bodde i EN lägenhet. Ett trapphus stod i princip ledigt och kommunen kunde inte få lägenheterna uthyrda. Givetvis blev de berörda kompenserade med nytt boende eller tror du att de blev utkastade på gatan?

Ja det var "bara" TVÅ. Hyreslägenheter dessutom.

Och om du läste noga så handlade inte TS fråga ens om permanentboende - utan om sommarstugor. Som oftast ingen är skriven på, dvs man blir sällan ställd på bar backe ("gatan") om den på något sätt blir obrukbar för ägarna.

Det händer ju att fastigheter expropieras av olika anledningar, jag har inget att bevisa i denna fråga. Det var du som sa att ALDRIG skulle kunna hända.
Citera
2013-09-05, 20:31
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
OK, tack.

Vi får väl se om förslaget dammas av eller inte, men visst blir det kontroversiellt.

Helt omöjligt är det inte
Citera
2013-09-05, 20:32
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Kommer säkert hända när vi har fått slut på lediga hus, lägenhter, flyktinganläggningar, baracker, herrgårdar och slott och måste göra plats för tiotusentals nya invandrare och "flyktingar"

Japp, åtgången på bostäder lär ju inte minska med dagens integrationspolitik.
Citera
2013-09-05, 20:40
Medlem
Wittgensteins avatar
Det finns som sagt inget lagligt stöd. Dessutom inser nog alla politiker att det skulle ta hus i Helvete om staten börjar konfiskera privat egendom, till och med de mest PK-extremistiska lallarna skulle gå i taket om deras sommarstuga hamnade i en somailsk niobarnsfamiljs ägo. Det vore politiskt självmord.

Däremot så tror jag att svenska kåkstäder och tältläger inte ligger så långt bort i tiden, men det kanske är en annan diskussion.
Citera
2013-09-05, 20:46
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Idén är genomförbar om man genomför den succesivt. Tar man några egendomar i taget så blir aldrig motståndet tillräckligt enat för att göra någon skillnad. På samma vis kan man genomföra mångkulturen generellt. Man förstör en kommun i taget. Att någon kommunpolitiker skriker ensam lite här och var gör ingenting.
Citera
2013-09-06, 08:29
Medlem
De skulle nog göra som med kommunerna, dvs rundhänt ersättning första åren för att locka folk med dålig ekonomi att nappa. Sedan sänks ersättningen och om folk då vill säga upp avtalet drämmer man till med anklagelser om bristande solidaritet, snyftreportage om familjer som riskerar att "kastas ut i skogen" och plockar fram den svenska hyreslagstiftningen med alla dess orimligheter kring besittningsrätt etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in