2013-09-05, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson
Kan du inte tänka lite grann själv i stället för att fråga så mycket ?
Fantasttisk replik tycker jag! Härdsmälta
Citera
2013-09-05, 08:27
Medlem
Att Palme eventuellt skulle ha Aids är en högst berättigad fråga tycker jag, Ebbe Carlsson hade exempelvis det.
Citera
2013-09-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnusugglan
Att Palme eventuellt skulle ha Aids är en högst berättigad fråga tycker jag, Ebbe Carlsson hade exempelvis det.
Frågan är meningslös och har under åren bara smutsat ner seriösa diskussioner om Palme och mordet. Vad förväntar du dig för svar på frågan? Ett "ja" från ytterligare någon som bara spekulerar utan förankring i bevis? Jag kan ju t ex ta upp frågan om Palme var med i en hemlig sekt för djursex på liknande sätt. Det kan heller aldrig dementeras eller verifieras och fantastiska historier kan blåsas upp om mord på avhopparen Palme...
Ska man komma med makalösa uppgifter bör man ha grund för sina antaganden. Det borde kallas för Grundregeln!
Citera
2013-09-05, 09:17
Medlem
p.norths avatar
Om Olof nu hade AIDS tror ni inte att det hade kommit fram för länge sen.
sen att iscensatte mordet på sig själv, varför skulle han göra sig besvär och dessutom blanda in en andra massa människor i det? tänk isåfall hur många andra som blivit mördade pga runt omkring Palmes död.
Ursäkta, men hur i helvete tänker ni egentligen!!! Gör er inte dummare än ni kanske är.
Citera
2013-09-05, 09:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Det kanske är ett önsketänkande från din sida? Men om du menar att denna fråga skulle ha med obduktionen att göra så tror jag du har fel. Jag tror INTE att patologerna AIDS-testade OP, eftersom deras uppgift var att fastställa dödsorsak och ingenting annat.
Citera
2013-09-05, 09:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Palme var bolshevik, stasiagent, Castroagent, CIA-agent, bög, tvestjärt, dog i AIDS, iscensatte smordet på sig själv, var psykopat, låg på Beckomberga, var knarkare, bordellkund hos Doris Hopp, arabkramare, negerälskare, svek sin klass...allt detta, och mycket mer, handlade och handlar om att svärta ned Palmes namn/person.

De som spred och sprider sånt skräp borde fundera över sitt eget hälsotillstånd.

Min uppfattning är att väldigt få, om ens någon i tråden, har visat någon avsikt att svärta ner Olof Palmes namn, person eller goda rykte. Allra minst jag som i flera inlägg framhållit att Olof Palme förtjänar all respekt för det han åstadkom i sin gärning sett från sina utgångspunkter, sin lidelse och sina visioner. Dvs min respekt har han även om jag inte fullt ut delade ideologin - om jag nu rätt har förstått vilken ideologi han i grunden hade och stod för. Men det kanske klarnar när jag läst resten av Henrik Berggrens utmärkta Palmebiografi, har 2/3 kvar av den innan jag kommit till sista raden.

Varje mordutredning är ofullständig om inte offrets privatliv blir föremål för genomlysning, inte minst om det visar sig att sexuella preferenser hos denne ligger utanför "standardmenyn", dvs inte alltid nöjer sig med en mosbricka & cola från korvmojen. Då krävs att privatlivets helgd sätts åt sidan för att den vägen hitta eventuellt orsakssamband och mordmotiv. En grekisk källa omnämnde att det var tämligen känt inom vissa grekiska högreståndskretsar att Olof Palme hade sexuellt umgänge med yngre, grekiska män och att man spontant trodde att mordet hade ingredienser av detta, eventuellt att de handlade om ett svartsjukedrama. Hur du kan få detta till att min intention med uppgiften varit att svärta ner Palme är en gåta.
Citera
2013-09-05, 09:42
Medlem
p.norths avatar
Det är ju det, om man väljer att lyssna på skiten o sen sprida vidare med det
vad kallas det? vad kan man få för dom för det?
Citera
2013-09-05, 09:47
Medlem
Jag är intresserad av Olof Palmes död och ingenting annat. Jag gillade Palme skarpt förövrigt och är inte här för att svärta ner hans namn.
Citera
2013-09-05, 09:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det kanske är ett önsketänkande från din sida? Men om du menar att denna fråga skulle ha med obduktionen att göra så tror jag du har fel. Jag tror INTE att patologerna AIDS-testade OP, eftersom deras uppgift var att fastställa dödsorsak och ingenting annat.

Kan du ge svar på varför Olof Palmes bröstkorg öppnades och hjärtmassage företogs om man inte samtidigt förberedde blodtransfusion ? Till vilken nytta utförs i så fall hjärtmassage på en person som närmast tömts på blod vid ett skottdrama ? Känner du till om förberedelser för blodtransfusion vidtogs av läkarteamet ?
Citera
2013-09-05, 10:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kan du ge svar på varför Olof Palmes bröstkorg öppnades och hjärtmassage företogs om man inte samtidigt förberedde blodtransfusion ? Till vilken nytta utförs i så fall hjärtmassage på en person som närmast tömts på blod vid ett skottdrama ? Känner du till om förberedelser för blodtransfusion vidtogs av läkarteamet ?

Inget svar från iesho heller, han delar tystnaden om detta med Babord och FacePalme. En talande tystnad .. Jag sluter mig till att förberedelser för blodtransfusion INTE vidtogs och att öppnandet av Palmes bröstkorg företogs av andra orsaker än att ge hjärtmassage i livsåterkallande syfte. Detta ger mig anledning att misstänka att viktiga pusselbitar om Palmemordet finns på Sabbatsbergs sjukhus och i den fullständiga obduktionsrapporten - om nu denna rapport inte rent av är ett falsifikat.

Detta stärker högst påtagligt min misstanke att Milan Valverius död har samband med Palmemordet och obduktionen av Olof Palme.
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-05 kl. 10:41.
Citera
2013-09-05, 12:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Javisst är frågan om Palme var HIV-positiv och rent av utvecklat AIDS-symptom som resultat av ett utsvävande sexuellt leverne berättigad, detta skulle i allra högsta grad påverka Olofs och Lisbets relation. Det gör ju inte att misstanken om Lisbets delaktighet i något avseende i MOP avtar.

Edit: Det kan vara så illa att mordet skett i samråd med Lisbet.
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-05 kl. 12:33.
Citera
2013-09-05, 12:48
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Inget svar från iesho heller, han delar tystnaden om detta med Babord och FacePalme. En talande tystnad .. Jag sluter mig till att förberedelser för blodtransfusion INTE vidtogs och att öppnandet av Palmes bröstkorg företogs av andra orsaker än att ge hjärtmassage i livsåterkallande syfte. Detta ger mig anledning att misstänka att viktiga pusselbitar om Palmemordet finns på Sabbatsbergs sjukhus och i den fullständiga obduktionsrapporten - om nu denna rapport inte rent av är ett falsifikat.

Detta stärker högst påtagligt min misstanke att Milan Valverius död har samband med Palmemordet och obduktionen av Olof Palme.

Sakta i backarna nu, MBoudine. Avsaknad av kunskap kan inte vara något bevis för din egen ståndpunkt. Att du, eller någon annan, inte vet svaret på en viss fråga betyder inte att du kan dra några slutsatser utifrån denna avsaknad av kunskap. För det första vet vi inte ens om det gjordes några förberedelser för blodtransfusion. För det andra vet vi inte om förberedelse av blodtransfusion vore ett korrekt tillvägagångssätt under de omständigheter som rådde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in