Citat:
Ursprungligen postat av
Danneuslingen
Palme var bolshevik, stasiagent, Castroagent, CIA-agent, bög, tvestjärt, dog i AIDS, iscensatte smordet på sig själv, var psykopat, låg på Beckomberga, var knarkare, bordellkund hos Doris Hopp, arabkramare, negerälskare, svek sin klass...allt detta, och mycket mer, handlade och handlar om att svärta ned Palmes namn/person.
De som spred och sprider sånt skräp borde fundera över sitt eget hälsotillstånd.
Min uppfattning är att väldigt få, om ens någon i tråden, har visat någon avsikt att svärta ner Olof Palmes namn, person eller goda rykte. Allra minst jag som i flera inlägg framhållit att Olof Palme förtjänar all respekt för det han åstadkom i sin gärning sett från sina utgångspunkter, sin lidelse och sina visioner. Dvs min respekt har han även om jag inte fullt ut delade ideologin - om jag nu rätt har förstått vilken ideologi han i grunden hade och stod för. Men det kanske klarnar när jag läst resten av Henrik Berggrens utmärkta Palmebiografi, har 2/3 kvar av den innan jag kommit till sista raden.
Varje mordutredning är ofullständig om inte offrets privatliv blir föremål för genomlysning, inte minst om det visar sig att sexuella preferenser hos denne ligger utanför "standardmenyn", dvs inte alltid nöjer sig med en mosbricka & cola från korvmojen. Då krävs att privatlivets helgd sätts åt sidan för att den vägen hitta eventuellt orsakssamband och mordmotiv. En grekisk källa omnämnde att det var tämligen känt inom vissa grekiska högreståndskretsar att Olof Palme hade sexuellt umgänge med yngre, grekiska män och att man spontant trodde att mordet hade ingredienser av detta, eventuellt att de handlade om ett svartsjukedrama. Hur du kan få detta till att min intention med uppgiften varit att svärta ner Palme är en gåta.