Tack för alla svar! Att släppa ut dem uppe i bergen är nog ingen bra idé, de vet inte hur de ska klara sig i friheten och är lätta bytesdjur! (spec kaninerna då dem är kritvita!) det finns fullt med djur uppe i bergen så som rävar, lodjur, brunbjörnar, m.m. så hade nog bara klarat sig ett par veckor.
De sa att om jag köpte de skulle de inte köpa nya, men jag tror han gör det ändå! och vad kan jag göra åt det då

De är fuckt up i denna staden och gör allt för att tjäna så mkt pengar som möjligt, att de utnyttjar djur på detta sätt är vansinne. Igår hade han även köpt 2 fåglar och satt i en bur som stod över gnagarnas bur. De fick jag ialf inte köpa, de ville han behålla. Jag vet mkt väl om att de finns värre djurplågeri än detta, självklart men tycker de är så fruktansvärt att djur stänga in i bur 24/7 för att "visas" upp. En annan sak om de hade haft de bra med stort utrymme, burmaterial, mat, vatten och möjlighet att rastas då o då.
Så ett bra förslag tycker jag nog är att bidra med ex bra mat till dem, pinnar, större bur m.m. Ifall jag hade bott här hade jag köpt dem, men har börjat tveka nu då det ändå känns som att idiotgubben går och köper nya djur som plågas, plus vill inte att han ska tjäna pengar på det! Och sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra av de stackarna, har inte så mkt bra kontakter här, och kommer vara tvungen att smyga med dem och ryktet sprids fort här!