2013-09-04, 20:52
Medlem
slingepinges avatar
Köpte en bärbar dator igår. Försökte koppla in mina datorhögtalare till hörlursuttaget men ljudet blev inte alls som det brukar, riktigt burkigt. Precis som att datorn tror att den sänder ut ljudet till ett par hörlurar.

Hur löser jag detta?
Citera
2013-09-04, 21:55
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slingepinge
Köpte en bärbar dator igår. Försökte koppla in mina datorhögtalare till hörlursuttaget men ljudet blev inte alls som det brukar, riktigt burkigt. Precis som att datorn tror att den sänder ut ljudet till ett par hörlurar.

Hur löser jag detta?

Hm...det brukar låta riktigt bra om man skickar det till ett par sjysta högtalare... för jag antar att det inte är 99-kronorshögtalare du skickar till?
Citera
2013-09-04, 23:08
Medlem
slingepinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Hm...det brukar låta riktigt bra om man skickar det till ett par sjysta högtalare... för jag antar att det inte är 99-kronorshögtalare du skickar till?
Nej verkligen inte, står ju THX på dem Det är ett par logitech och en subwofer. Har kört dessa högtalare för ca 10år sedan på en annan bärbar dator och där lät det som på min stationära jag hade fram tills igår. Måste få detta löst, otroligt irriterande!
Citera
2013-09-04, 23:14
Medlem
slingepinges avatar
Tror jag har hittat lösningen till problemet. EQ:n är väl antagligen inställd för datorns inbyggda högtalare så att det är därför det låter skräp i ett par riktiga. Svårt bara att hitta rätt värden.. Någon som har dolby advanced audio v2 som har schyssta inställningar att dela med sig av?

EDIT: Gick att stänga av eq:n helt. Problemet löst!
Senast redigerad av slingepinge 2013-09-04 kl. 23:21.
Citera
2013-09-04, 23:24
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Nej verkligen inte, står ju THX på dem Det är ett par logitech och en subwofer. Har kört dessa högtalare för ca 10år sedan på en annan bärbar dator och där lät det som på min stationära jag hade fram tills igår. Måste få detta löst, otroligt irriterande!
Hahaha THX
Seriöst men Logitech är fan sämst på att göra högtalare,THX-märket är mer ett försäljningstrick för att kränga pengar från okunnigt folk
Citera
2013-09-04, 23:27
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Tror jag har hittat lösningen till problemet. EQ:n är väl antagligen inställd för datorns inbyggda högtalare så att det är därför det låter skräp i ett par riktiga. Svårt bara att hitta rätt värden.. Någon som har dolby advanced audio v2 som har schyssta inställningar att dela med sig av?

EDIT: Gick att stänga av eq:n helt. Problemet löst!
Låter inte speciellt trovärdigt att datorns eq skulle vara anpassad för de inbyggda högtalare i alla fall inte så det påverkar ljudet ur hörlursjacket.
Bästa inställningarna du kan göra är att stänga av alla hokuspokuseffekter,volymnormalisering osv.
Citera
2013-09-05, 03:33
Medlem
slingepinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Hahaha THX
Seriöst men Logitech är fan sämst på att göra högtalare,THX-märket är mer ett försäljningstrick för att kränga pengar från okunnigt folk
Vet inte vad du har för standard på ljudet i dina högtalare men logitech räcker gott och väl till mig. Och angående THX-märkningen så verkade du inte lägga märket till min ironiska framtoning.
Citera
2013-09-05, 08:53
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Vet inte vad du har för standard på ljudet i dina högtalare men logitech räcker gott och väl till mig. Och angående THX-märkningen så verkade du inte lägga märket till min ironiska framtoning.
Min standard är att man ska kunna höra hur bra musikerna spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in