2013-09-04, 18:31
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayDENCH
Daily mirror skrev att Özil tackade nej till PSG som erbjöd en högre lön och att han dessutom tackade nej till Manchester United för att hans samtal med Wenger övertygade honom.

Förstår inte varör folk har så svårt att förstå att en tysktalande spelare väljer ett lag som han passar perfekt i och som har en manager som dessutom pratar tyska utan problem.

Sen att dom här finns i truppen med gör det inte sämre.

http://www.washingtonpost.com/blogs/soccer-insider/files/2013/07/zelalem-arsenal.jpg

Özil i den röda tröjan.

http://www.arsenal.com/assets/_files/scaled/766x1000/sep_13/zp_179654231_SM_9008a_9CD02C3_7838.jpg
2013-09-04, 18:38
Medlem
StayDENCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Sen att dom här finns i truppen med gör det inte sämre.

http://www.washingtonpost.com/blogs/soccer-insider/files/2013/07/zelalem-arsenal.jpg

Özil i den röda tröjan.

http://www.arsenal.com/assets/_files/scaled/766x1000/sep_13/zp_179654231_SM_9008a_9CD02C3_7838.jpg
Exakt! Fan vad underbart alltså!

Jag fyller 20 den 7 med längtar fan mycket mer till den 14 när vi får se Özil förhoppningsvis!!
2013-09-04, 18:39
Bannlyst
Citat:
Daily mirror skrev att Özil tackade nej till PSG som erbjöd en högre lön och att han dessutom tackade nej till Manchester United för att hans samtal med Wenger övertygade honom.

Förstår inte varör folk har så svårt att förstå att en tysktalande spelare väljer ett lag som han passar perfekt i och som har en manager som dessutom pratar tyska utan problem.
Om jag var tysk hade jag aldrig gått till ett engelskt lag, av historiska skäl finns det inget engelsmän hatar mer än just tyskar, varje match sjunger de engelska fansen de klassiska ramsorna mot tyskarna och liknande, det finns många i England som skulle döda en person om de märkte att de var från Tyskland, jag hade inte känt mig trygg att verka där som tysk faktiskt. Det är nog därför så få tyska spelare gått till England historiskt.
2013-09-04, 18:44
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Om jag var tysk hade jag aldrig gått till ett engelskt lag, av historiska skäl finns det inget engelsmän hatar mer än just tyskar, varje match sjunger de engelska fansen de klassiska ramsorna mot tyskarna och liknande, det finns många i England som skulle döda en person om de märkte att de var från Tyskland, jag hade inte känt mig trygg att verka där som tysk faktiskt. Det är nog därför så få tyska spelare gått till England historiskt.

Du kan omöjligt vara på riktigt. Visst att Englands fans sjunger ramsor mot tyskarna när man möter varandra i landskamper, men att det finns många i England som skulle döda någon bara för att den är tysk är ju rent påhitt från dig. Podolski och Mertesacker har väl inte fått speciellt många fans emot sig under sin tid i England vad jag hört.
2013-09-04, 18:45
Medlem
Smirmats avatar
Citat:

Dags att vakna upp ifrån andra världskriget?
2013-09-04, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Dags att vakna upp ifrån andra världskriget?
Dagens engelsmän hatar hunnerna fortfarande, jag har sett och hört deras åsikter om det landet och folket så vet vad de tycker om hunnerna som de kallar dem.
2013-09-04, 18:57
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Dagens engelsmän hatar hunnerna fortfarande, jag har sett och hört deras åsikter om det landet och folket så vet vad de tycker om hunnerna som de kallar dem.

Innan folk börjar garva åt noxxz än mera så kan jag faktiskt intyga på att tyskarna är hatade hos engelsmännen, sett det i norge, thailand osv.. De som va boven var faktiskt engelsmännen som trodde sig ha rätten och häckla tyskarna
2013-09-04, 18:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Ja..Wenger är ju halv-tysk kan man säga. Han är ju från Alsace (Elsass) och har tyska som modersmål. Han lärde sig franska först i skolan.
2013-09-04, 18:59
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Wenger är ju halv-tysk kan man säga. Han är ju från Alsace (Elsass) och har tyska som modersmål. Han lärde sig franska först i skolan.

Intressant, jag gratulerar er än gång till för 8 nya titellösa år med Guden wenger
2013-09-04, 19:15
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Hade du varit tysk hade ditt släktträd varit raderat sedan länge.
2013-09-04, 19:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Är det därför huset Sachsen-Coburg-Gotha tillåts regera över landet?

Prins Charles har tyskt blod ursprung på både fädernet och mödernet.
2013-09-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Intressant, jag gratulerar er än gång till för 8 nya titellösa år med Guden wenger
Is that sarcasm I smell? Våga inte se ner på Wenger! Hans genialiska värvning av Özil på deadline-day fick alla Arsenalfans att komma i byxan. Århundradets transfer-sommar av den gamle fransmannen! Trippeln kommer hamna hos Gunners denna säsong, 1.03 i odds @BullshitBet. Haters gonna hate!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in