Citat:
Arabernas skyddshelgon, den så verklighetsfrämmande Anders Lindberg på Aftonbladet, applåderar idag migrationsverkets beslut. Att han skulle göra det var väl inte så konstigt, det som kan glädja lite är att läsa kommentarerna
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article17398931.ab
Mest likes:
Ovan kommentar har just nu 320 gilla markeringar, scrollar man ner får hon lite mothugg som i sin tur får mothugg tillbaka, etc etc. Kontentan är att de som är kritiska till krönikan är i grymt övertag gentemot de som tycker att artikeln är bra. Detta trots facebook-kopplingen som bör vara känslig.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article17398931.ab
Mest likes:
Situationen med flyktingpolitiken går att lösa på ett enkelt sätt så att alla inblandade blir nöjda. Alla svenskar som vill hjälpa människor, i detta fall från Syrien, anmäler sig till staten. Därefter får ni som stöder flyktingpolitiken ta hem en flyktingfamilj hem till er. Ge familjen mat och husrum. För det är väll det ni vill? Att hjälpa?
Det är så jäkla lätt att sitta med sin fasta anställning och förstahandskontrakt och säga att vi minsann ska hjälpa hela världen. Men vet ni vad? Man kan inte hjälpa andra förrän man har hjälpt sig själv ! Sverige är på väg utför. Inga bostäder, inga arbeten. Här sitter jag i en etta på 16kvm. Den delar jag tillsammans med min sambo och vår 1 åring. Varför? Det finns ingen bostad till oss. Vi har stått 2 år i bostadskön och lär få vänta MINST 5 år till.
Varför skulle någon annan, från ett annat land, ha större rätt till en lägenhet än min familj? Vem säger att vi har haft det lätt och aldrig några problem?
Det är så jäkla lätt att sitta med sin fasta anställning och förstahandskontrakt och säga att vi minsann ska hjälpa hela världen. Men vet ni vad? Man kan inte hjälpa andra förrän man har hjälpt sig själv ! Sverige är på väg utför. Inga bostäder, inga arbeten. Här sitter jag i en etta på 16kvm. Den delar jag tillsammans med min sambo och vår 1 åring. Varför? Det finns ingen bostad till oss. Vi har stått 2 år i bostadskön och lär få vänta MINST 5 år till.
Varför skulle någon annan, från ett annat land, ha större rätt till en lägenhet än min familj? Vem säger att vi har haft det lätt och aldrig några problem?
Ovan kommentar har just nu 320 gilla markeringar, scrollar man ner får hon lite mothugg som i sin tur får mothugg tillbaka, etc etc. Kontentan är att de som är kritiska till krönikan är i grymt övertag gentemot de som tycker att artikeln är bra. Detta trots facebook-kopplingen som bör vara känslig.
Kommentaren har nu 348 likes.
Tog mig tid och gick igenom alla kommentarerna (typ 100+), och ja det är onekligen uppfriskande att se en hel del kvinnor som uttrycker sin kritik mot detta.
Hade nästan gett upp hoppet om kvinnligt logiskt tänkande :P Hoppas verkligen vi ser mer svenska kvinnor som står upp för sitt ursprung och sitt eget folk.
Föga förvånande att de tar bort en så uppenbar diskrepans mellan förespråkare och kritiker.